בין הדברים שאמרתי שלא אעשה כאמא: 
1. לא אצעק על ילדיי בציבור
2. לא אתן להם ממתקים לפני השינה
3. לא אנגב ישבנים של ילדים שאינם שלי
4. לא אלך לפסטיגל ואדחק בין המוני אדם

ובכן, 12 שנים לתוך היותי אמא ויכולה לומר בגאווה מושפלת שכשלתי בכל ההצהרות המטופשות, יש לציין, שנאמרו אז. בשנים שחלפו - צעקתי לא מעט, צ'יפרתי הרבה, ניגבתי גם ניגבתי והשנה היה זה הפסטיבל השביעי במספרו  שהלכתי אליו. אין מה לעשות, הצהרות לחוד ומציאות לחוד. מזל שאני עומדת זקוף, באמא'שלי.

ולעניינו: פסטיגל 2021 נקרא פסטיגל sky high ומכניס אותנו לעולמם של המלאכים השומרים. אליאנה תדהר (השועלה הוותיקה של הפסטיגל) היא מלאכית משפחה ששואפת לזכות בכנפיים של מלאך שומר, אבל היא מתגלה כמלאכית די כושלת שלא זכתה לכנפיים כבר זמן מה. על מנת להגשים חלום – מנהל האקדמיה (ישראל קטורזה) מציב לה אתגר קשוח: עליה להיכנס לחייה של משפחת אושר – ובה אב וחמישה ילדים שעדיין לא התאוששו ממות האם המשפחה לפני עשור להחזיר את החיוך לפניהם. זהו בגדול סיפור המסגרת. אני בעד שנצלול פנימה.

ראשית, יש לנו כאן אלמן במצב מעולה (רן דנקר) וזו כבר התחלה מעניינת. וברצינות, אם נניח בצד את העובדה שדנקר בהחלט שובה לב ועושה חשק לנחם אותו, אין ספק שזו עלילה מורכבת להסביר לילדים. אבל בתקופה שבכל סרט של דיסני, מישהו אחר מת במשפחה – לא מפליא שגם פטירות של בני משפחה נכנסות להיכל התהילה של חנוכה. באופן מפתיע, סיפור פטירת האם החליק די בקלות בגרונם  של ילדיי (מה זה אומר עליי?) ואלו לא התעכבו יותר מדי בשאלות מקריפות על יחסינו עם החיים. בתוך העלילה המרכזית הזו, יש גם את סיפורם של ילדי המשפחה שמנותקים מהאב האבל אבל ביחד עם המלאכית השומרת – שימו לב ספויילר – מגיע גם סוף טוב למשפחה וליקום.

מחוץ לעלילה:
המופע נמשך כשעתיים. השעה הראשונה בעיקר מספרת את סיפור האקדמיה שמתקדם מהר מאוד ומגיע במהרה למסר של המופע שהוא, ובכן, לא לגמרי ברור אם להיות כנים. יש כאן נגיעות של "היה נאמן לעצמך" ו"תגלו את מה שטמון בתוככם". מודה, המסר לא היה חד וברור כפי שהיה בשנים הקודמות אבל זה לא ממש הפריע הפעם.

בשעה השנייה של המופע, אתם נכנסים לשואו מטורף של כל האמנים שמשתתפים במופע: מסטטיק ובן אל, עבור לזהבה בן, אליעד נחום, רן דנקר והשמלה החדשה שלו ולקינוח אפילו זכינו לנאמבר של נועה קיריל, שיצאה מאשפוז במיוחד לאירוע.

בשורה התחתונה: הגעתי באפס ציפיות מוחלט. מודה שאפילו לא ידעתי מי מופיע בקאסט. אבל אני כנראה היחידה  שכן צווחות הצעירים מאחורינו – ידעו גם ידעו. ילדיי (8,10,12) נהנו במיוחד, צחקו במקומות הנכונים ונותרו מרותקים. לזכותו של הפסטיגל ייאמר כי הוא תמיד מושקע ברמות גבוהות מאוד וגם השנה הוא לא נפל ברמתו. האנרגיות המשובחות של הקאסט, הרקדנים והאקרובטים לגמרי מדבקות וקשה להוריד את העיניים מהכשרונות המטורפים שעל הבמה. חשוב לומר: זה לא תיאטרון אורנה פורת וזה לא ספריית בית אריאלה. מדובר בשואו טהור ואין צורך לצפות ליותר מזה.
במילה: לכו. בשתיים: רן דנקר. ביותר: עדיף שלא. זה מדור לילדים.

שחקניםאליאנה תדהר, אליעד נחום, בר ברימר, בר מיניאלי, זהבה בן, ישראל קטורזה, נועה קירל, סטטיק ובן אל תבורי, עדן אלנה, קווין רובין, קים אור אזולאי, רונה לי שמעון, רן דנקר, שחר טבוך.
איפה ומתי: 12-25/11 - מרכז הקונגרסים בחיפה; 27/11- 6/12 - אקספו- ביתן 2, תל אביב; 14-15/12 - ארנה, ירושלים; 4-9/1 - היכל הקונכיה, באר שבע.
מחירים: הטבות והנחות בשופרסל ובוועדי העובדים. לפרטים נוספים