המועמדים לפרסי הגראמי 2022: השיא של ג'יי זי והזינוק של אוליביה רודריגו

המוזיקאי ג'ון בטיסט מוביל במספר המועמדויות על בילי אייליש וג'סטין ביבר • להקת אבבא מככבת מחדש • והנשיא לשעבר אובמה שוב מועמד לפרס על ספר מוקלט

ג'יי זי. 83 מועמדויות בפרס , צילום: אי.פי

הפתעה בגראמי: ג'סטין ביבר, בילי אייליש ואוליביה רודריגו הם בין המובילים את רשימת המועמדים לפרסי הגראמי ה-64, הפרס היוקרתי ביותר עבור תעשיית המוזיקה. אך את מספר המועמדויות הגדול ביותר צבר המוזיקאי ג'ון בטיסט עם 11 בסך הכול.

ביבר מועמד בשמונה קטגוריות הודות לאלבומו השישי "Justice" והלהיט מתוכו "Peaches" והוא נכלל בשלוש הקטגוריות החשובות של הטקס, אלבום השנה, שיר השנה והקלטת השנה.

הזמרת אוליביה רודריגו בת ה-18, שנחשבת לאחת הפריצות הגדולות של השנה האחרונה, מועמדת בשבע קטגוריות כולל עבור האמן החדש ועבור הלהיט שלה "drivers license".

בילי אייליש, צילום: דארקרום/אינטרסקופ רקורדס/ אי.פי

בילי אייליש, שלפני שנתיים עשתה היסטוריה בתור הזוכה הצעירה בהיסטוריה, גם מועמדת בשבע מועמדויות על אלבומה השני "Happier Than Ever".

ג'סטין ביבר, צילום: רויטרס
אוליביה רודריגו, צילום: אי.אף.פי

בקטגוריית אלבום השנה מועמדים ביבר, אייליש ורודריגו מול אלבום הדואטים השני של ליידי גאגא וטוני בנט, קנייה ווסט, טיילור סוויפט, הראפר הפרובוקטיבי ליל נאס X, הראפרית דוג'ה קאט, זמרת האר'אנ'בי H.E.R ומוזיקאי הניאו-סול ג'ון בטיסט.

בטיסט מוכר לקהל הצופים האמריקנים גם בתור מנהיג להקת הבית בתכנית הלייט נייט של סטיבן קולבר.

ג'ון באטיסט, צילום: ג'ק פלונקט/אי.פי

בקטגוריית הקלטת השנה, בטיסט יתמודד שוב מול ביבר, אייליש, רודריגו, ליידי גאגא ובנט, ליל נאס X ודוג'ה קאט, וכן מול סילק סוניק (ההרכב החדש של ברונו מארס), זמרת הפולק ברנדי קרלייל ולהקת אבבא עם סינגל הקאמבק שלהם "I Still Have Faith in You". מדובר בסינגל מתוך אלבומה המקורי הראשון מזה 40 שנה שיצא בתחילת נובמבר.

83 מועמדויות

בתוך כך, הראפר ג'יי זי גרף שלוש מועמדויות על שיתופי הפעולה שלו באלבומים של קנייה ווסט והראפר המנוח DMX, והפך לאמן המועמד ביותר בתולדות הגראמי עם 83 מועמדויות בקריירה. במשך השנים זכה ג'יי זי ב-23 פרסי גראמי. במקום השני מדורג פול מקרטני, שיחד עם שתי המועמדויות הטריות שלו בקטגוריות הרוק עומד על סך של 81 מועמדויות לאורך הקריירה.

בין המועמדים הנוספים ניתן למנות את אריאנה גרנדה עם שלוש מועמדויות, מתוכן שתיים בקטגוריות הפופ על האלבום "Positions", ואד שירן עם מועמדות אחת אבל בקטגורית החשובה של שיר השנה על "Bad Habits".

ברק אובמה. עכשיו גם מועמד לגראמי, צילום: איי.אף.פי.

הנשיא לשעבר ברק אובמה, שמועמד בקטגוריית האלבום המדובר על הקלטת ספרו "Promised Land". אגב, אובמה כבר זכה בגראמי ב-2008 כאשר התמודד במרוץ לנשיאות ארצות הברית.

חשוב לציין כי לפי התקנון תקופת הזכאות הרשמית להיבחן למועמדויות הסתיימה בסוף ספטמבר ולכן אלבומים חדשים ומדוברים כמו אלו של אד שירן, אדל ולנה דל ריי לא נכללו השנה וייכנסו לסבב הבא לקראת גראמי 2023.

בנוסף, בשנה החולפת האקדמיה האמריקנית למדעי ואמנויות ההקלטה עוברת רפורמות ארגוניות ובין היתר הרחיבה את מספר המועמדים בקטגוריות הראשיות בטקס לעשר בסך הכול.

טקס הגראמי 2022 יתקיים בלוס אנג'לס ב-31 בינואר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר