זה לא סתם אקדח, זה נשק יום הדין

מכתבה ששודרה השבוע עולה כי חלה עלייה של מאות אחוזים בהברחות הנשק של חיזבאללה מירדן ולבנון לישראל, ושהוא מיועד עבור "יום הדין" • אז איך השמאל ממשיך לעמוד לצד הערבים, שמתוכם באים מחוללי הזוועות והמתכננים לעשות עוד מאותו הדבר?

כלי נשק שנתפסו החודש בצפון, צילום: דוברות המשטרה

גם אני התייצבתי כנגד החלטת הממשלה להכניס את צה"ל והשב"כ למאבק בנשק בחברה הערבית. ראיתי בה החלטה דורסנית. טענתי שיש כאן רמיסה של זכויות אזרח בסיסיות, שניתן לסבול את רמיסתן רק כאשר מדובר בסכנה קיומית למדינה. אך במקרה זה, מכיוון שמדובר בעניין פלילי, ושהוא תחום לרוב לחברה הערבית עצמה, יש להתמודד עימו כמו עם כל עניין פלילי אחר, חמור ככל שיהיה.

כמו שאין המדינה מערבת את השב"כ במלחמות עם ובין משפחות הפשע, ולא שולחת גדוד של גבעתי לעצור את ראשי משפחת דומרני, למשל, או מסמנת כמטרה ל־8200 לאסוף מודיעין על יצחק אברג'יל, כך אין עליו לטפל בחמולות בכפרי המשולש או בפזורה הבדואית בדרום, שבניה יורים באמצע הרחוב. בשביל זה יש משטרה. היא זו האמונה על אכיפת החוק על האזרחים.

אני מודה שכשגיבשתי דעה זו - התלבטתי. לאורך השנים למדתי כי כאשר מדובר בערבים, הפלילי הופך מהר מאוד ללאומני. חברות השמירה הפרטיות ביישובי השרון לא היו צריכות לפעול באינטנסיביות כזו אם היה מדובר רק בגניבות של ג'יפים יוקרתיים. הן מועסקות במשכורת נאה בגלל החשש שהפריצה הבאה יכולה להוביל לפיגוע בקלי קלות. בואו נודה באמת: הרבה יותר מפחיד למצוא פורץ ערבי בבית מאשר פורץ יהודי, כי לערבי יש אינטרס נוסף - הוא לא רוצה רק את התכשיטים שלך, הוא רוצה גם את האדמה שלך, והוא ישתמש בטרור בשביל להשיג אותה.

מכתבה ששודרה השבוע בחדשות 12 עולה כי חלה עלייה של מאות אחוזים בהברחות הנשק של חיזבאללה מירדן ולבנון לישראל, ושהוא מיועד למגזר הערבי. הערכות המודיעין של המשטרה טוענות כי חיזבאללה מבקש להציף את ישראל בנשק איכותי ורב, לא בשביל שחמולות יוכלו לנקום דם או לסדר עניינים של "כבוד המשפחה" (איזה ביטוי נאצל לרצח מעוות ואכזרי), אלא בשביל "יום הדין".

אנחנו מכירים את יום הדין הזה. כך נראו הימים הראשונים של הפוגרומים של שומר החומות, שבהם, כהרף עין, חלק מהערבים שהיו שכנינו שינו את טעמם וניסו לרצוח אותנו. כמה מהיר היה השינוי, כמה דק ההבדל. דמיינו את אותם הימים אחרי שחיזבאללה יציף את הרחוב בנשק איכותי. ממילא הנשק הזה לא ממוען לציבור עם אמות מידה מוסריות כלשהן. וכשתאוות הרצח בעיניים, וכשאין גבול חברתי המונע זאת, אלא להפך - הנשק הזה יגויס בקלות נגדנו. גם חיזבאללה יודע את זה.

אז אם חיזבאללה יודע את זה, המשטרה יודעת את זה, השב"כ והמודיעין של צה"ל יודעים את זה, ואפילו הממשלה ששולחת את שני האחרונים להתערב ולטפל בבעיה יודעת את זה - איך השמאל ממשיך לטמון את הראש בחול? איך הוא ממשיך לעמוד לצד הערבים, שמתוכם באים אלו העושים את הזוועות האלה, והמתכננים לעשות עוד מאותו הדבר?

ואיך עיתון "הארץ" ממשיך לפרסם כתבות צבע מחמיאות, ובראיון מלטף מנסה להבין למה חמישה צעירים ערבים מחזיקים נשק? למה? כי הם רוצים לרצוח. בהתחלה את בני עמם, אחר כך את בני עמנו. בעצם - לא משנה הסדר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר