ראש ענף תכנון שכר בצה"ל: "העלאת שכר החיילים – יום חשוב ומשמח"

לדברי סא"ל פבל גורלין, בצבא בחנו בחודשים האחרונים מספר חלופות בנושא • הוא הוסיף: "הבנו שנדרש לעשות עדכון בדמי הקיום, רוצים לאפשר לחיילים לחיות כמו שצריך מבלי להיות תלויים בהורים" • סמל אורי רעש: "הידיעה שיש מי שדואג לנו ורואה אותנו נותנת לנו כוח להמשיך"

הדרך לפתרון עוד ארוכה, למצולמים אין קשר לכתבה , צילום: אורן כהן

"עסקנו בנושא במשך חודשים רבים ובחנו חלופות שונות", כך סיפר היום (שלישי) סא"ל פבל גורלין, ראש ענף תשו"ג (תכנון שכר וגמלאות) בצה"ל, לאחר ההחלטה להעלות את שכר החיילים בכ-50%.

"צה"ל הוא צבא העם, ואנחנו קשובים להלך הרוח הציבורי. שמענו מהחיילים באופן ישיר את הדברים, והבנו שנדרש לעשות עדכון בדמי הקיום", סיפר גורלין. "אנחנו רוצים לאפשר לחיילים לחיות כמו שצריך מבלי להיות תלויים בהורים, ולצד זאת שירגישו שהם זוכים להערכה ולכבוד שהם ראויים לו".

עוד אמר: "מדובר ביום חשוב ומשמח מאוד מבחינת צה"ל. לוחם חוד יקבל כעת כ-1,000 שקלים נוספים. לא מדובר בשכר, אלא בדמי קיום ויש להבין זאת. דמי הקיום אמורים לספק לו את היכולת לחיות ולהתכלכל במידה ראויה וטובה. יש לציין כי הסכום הנוסף לא יפגע בתנאי ת"ש של אלו שזקוקים להם, והוא יתווסף לתשלומי המשפחה והמעטפת שקיימת היום".


לצד הבשורה החדשה, ציין סא"ל גורלין כי בצה"ל פועלים רבות על מנת לשפר ולטייב את הטיפול בחיילים לקראת ואחרי שחרורם: "אנחנו בוחנים כיצד לעזור להם. הסדרנו את תוכנית ממדים ללימודים והמספר הזכאים למלגות הוכפל. אנחנו כל הזמן מנסים להשתפר. זו האחריות שלנו, ואנחנו כל הזמן מנסים לראות כיצד לתגמל ולהוקיר את הלוחמים".

גם הלוחמים, מצדם, שמחו על ההחלטה המתבקשת. "ההחלטה משמעותית מאוד עבורי ומחזקת את התחושה שהצבא עומד מאחוריי ותומך בלוחם שבקצה", מספר סמל אורי געש, מפקד כיתה בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים.

"אני, שמשרת כלוחם בצבא הגנה לישראל, מוצא את עצמי עומד באתגרים שונים איתם אני מתמודד במהלך שירותי הצבאי", הוא הוסיף. "בסוף, המטרה היא להגן על אזרחי מדינת ישראל וזה מה שעומד לנגד עינינו. הידיעה שיש מי שדואג לנו ורואה אותנו נותנת לנו כוח להמשיך ולפעול בכל מצב, בימים ובלילות".

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה (למצולמים אין קשר לידיעה),
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר