ההתפרצות נמשכת - המגפה במגמת עלייה מתונה: מקדם ההדבקה של נגיף הקורונה בארץ ממשיך לעלות ועומד כעת על 1.08, לעומת 1.04. חלה עלייה גם במספר המאומתים החדשים, אך מספר החולים הקשה והמאושפזים כמעט לא השתנה. תפנית אחת לרעה חלה היום (שלישי) ביבנה, שם בית הספר הירוק על שם רבין נסגר בשל התפרצות.

65 תלמידים מבית הספר היסודי ומורה אחד אובחנו כחיוביים לקורונה ונכנסו לבידוד ביתי. במשרד הבריאות, בתיאום עם העירייה, הוחלט על מעבר ללמידה מרחוק של כלל התלמידים. אתמול עברו רק תלמידי שכבות ג'-ו' ללמידה מרחוק, אך ביממה האחרונה התגלו עוד 15 תלמידים מאומתים וגם מורה - שנדבק למרות שהוא מחוסן שלוש פעמים.

הבוקר הוחלט כי גם שכבות א'-ב'  לא יגיעו לבית הספר, שבו לומדים 633 תלמידים. על פי הודעת העירייה, בית הספר יישאר סגור במשך שבעה ימים: הנחיות מפורטות הועברו להורים, ובעירייה שיבחו את ההיענות של התלמידים, המורים וההורים - ואת שיתוף הפעולה המלא.

חלוקת בדיקות קורונה מהירות (צילום: ‏אוליבייה  פיטוסי, פלאש/90 )
חלוקת בדיקות קורונה מהירות, ארכיון | צילום: ‏אוליבייה פיטוסי, פלאש/90

בבית הספר קראו להורים שילדיהם אובחנו כחיוביים ולמבודדים להקפיד על הנחיות הבידוד של משרד הבריאות ולדווח על הבידוד למחנכת הכיתה ובאתר משרד הבריאות. אם יתפתחו תסמיני מחלה בבידוד - חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה, תסמין נשימתי אחר או חוסר טעם וריח - המשפחות התבקשו ליצור קשר עם רופא מטפל. פורום ההורים ביבנה פרסם קריאה להורים: קחו את הילדים להיבדק בבדיקות מהירות או PCR.

אמש פרסמנו כי לאחרונה התגלו התפרצויות רבות בבתי הספר - מורים רבים שלא התחסנו, לא שמרו על ההנחיות, לא נבדקו והפיצו את הנגיף. זוהו התפרצויות בירושלים, ברחובות, בחיפה ובמוקדים נוספים. נתון מעורר דאגה נוסף הוא שרק בשבועיים האחרונים יש 15 מורים או צוותי חינוך שלא שמרו על ההנחיות, לא התחסנו ולא נבדקו והם מעורבים בשרשראות הדבקה עם מאומתים רבים

החשש במשרד הבריאות - והנתונים המעודכנים

בגן ילדים בשרון, למשל, התגלתה סייעת לא מחוסנת שלא נבדקה הפיצה את הנגיף. גם בבית ספר בשפלה אשת חינוך לא נבדקה למרות שלא התחסנה, וכך נוצרה שרשרת הדבקה. במשרד הבריאות חוששים מהתרופפות על שמירה על הנחיות התו הירוק בשבועות האחרונים.

הבוקר פרסם משרד הבריאות את הנתונים המעודכנים. אתמול התגלו 682 מאומתים חדשים - עלייה בהשוואה ליום הקודם, שבו אותרו 452 נדבקים. עיקר העלייה היא מבני 9-0. אתמול בוצעו 93,130 בדיקות, מתוכן 0.62% יצאו חיוביות.

על פי המידע המעודכן, יש 128 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-81 מונשמים, כמעט ללא שינוי מהיממה הקודמת - ו-202 חולים מאושפזים ברחבי הארץ. עד כה מתו בישראל 8,177 חולים במצטבר מפרוץ המגפה: אתמול נוסף נפטר אחד לרשימה.  

יש בישראל שש רשויות אדומות: ג'ש (גוש חלב), גבעת זאב, קרני שומרון, אחיהוד, קצר א-סר וקשת. נכון להבוקר התחסנו בישראל 4,052,354 אנשים במנה השלישית (בוסטר), במנה השנייה - 5,766,304 ובמנה הראשונה - 6,267,456. היום מתחיל מבצע החיסונים לילדים בני 11-5, ובמשרד הבריאות מקווים שתחילת מבצע החיסונים יעזור לבלום את העלייה בנתונים.