בתוך חצי שנה: רכבו של טל יישוביוב הוצת 4 פעמים בידי תושבים ערבים. יישוביוב בן ה-25, שמתגורר בשכונת "שמעון הצדיק" בירושלים, נאלץ לגשת שוב ושוב לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה בעקבות ההצתות המכוונות – אך המקרים ממשיכים.

"התושבים הערבים בשכונה מציתים לנו את הרכבים כי אנחנו יהודים", טען יישוביוב בשיחה עם N12. "התושבים מגישים תלונות למשטרה, אבל חוץ מפעם אחת, לא מצאו את האשמים. תוך חצי שנה שרפו לי את הרכב ארבע פעמים ובכל פעם מחדש הייתי צריך לקנות רכב חדש. הבאתי למשטרה תיעודים ושמות והם לא עשו עם זה כלום".

מתיחות ארוכה

המתיחות בין יהודים לערבים בשכונה נמשכת כבר תקופה ארוכה. בעקבות סוגיית פינוי המשפחות הפלסטיניות משכונת שיח' ג'ראח הסמוכה, שהגיעה לפתחו של בג"ץ, היחסים הגיעו לאחרונה לנקודת רתיחה. בית המשפט העליון הציע פשרה כדי למנוע את הפינוי, אך התושבים הפלסטינים התנגדו אליה ויחסי השכנות העכורים נמשכים.

"הם עושים את זה בגלל שאנחנו יהודים, הם רוצים לגרש אותנו מהשכונה ולהתיש אותנו", אמר יישוביוב. "אני לא שקלתי לעבור דירה, כי אני גר במרכז ירושלים והייתי מצפה שמדינת ישראל תפגין ריבונות בעיר הבירה".

האזינו לפודקאסט "אחד ביום": הקרב על שיח ג'ראח

לפני כחצי שנה, חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) העביר את לשכתו לשכונת שיח' ג'ראח. לדבריו, הצעד נעשה "במחאה על אזלת ידה של המשטרה בכל הקשור להגנה שהיא אמורה לספק לתושבים היהודים של השכונה מפני הפורעים הערביים באזור". לאחר שבמקום התפתחו עימותים, ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו הפציר בבן גביר לפנות משם את לשכתו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "מיד לאחר קרות האירוע הגיעו למקום שוטרים וטכנאי זיהוי פלילי שהחלו באיסוף ראיות ובחקירת המקרה. החקירה עודנה מתנהלת במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת ולאתר את החשודים במעשה".