לראשונה: תמונות מזירת רצח שרה חלימי ז"ל

הרופאה ו הגננת היהודיה נרצחה על ידי שכנה המוסלמי, אך הוא לא הועמד לדין לאחר שנקבע כי לא היה אחראי למעשיו • לאחר פתיחת חקירה פרלמנטרית, משלחת ביקרה בזירת הרצח

זירת הרצח של שרה חלימי ז"ל, צילום: באדיבות חבר הפרלמנט מאיר חביב

חברי וועדת חקירה פרלמנטרית בראשות חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב הגיעו השבוע, לראשונה מאז הרצח, לדירתה של שרה חלימי שנרצחה על ידי שכנה המוסלמי לפני ארבע שנים. הוועדה בוחנת את הליקויים הפוטנציאליים במהלך הפרשה שהסעירה את צרפת לאחר שלא התקיים משפט בטענה כי הרוצח לא היה אחראי על מעשיו בעת המעשה.

לפני כחודשיים נפתחה בצרפת חקירה פרלמנטרית על מנת לבחון את האירועים בפרשת שרה חלימי.  הוועדה נפתחה לאחר חודשים של מאבק מצד חבר הפרלמנט מאיר חביב ולאחר החתמתם של 80 חברי פרלמנט על קריאה לפתיחת הוועדה.

חברי המשלחת בזירת הרצח של שרה חלימי,

קובילי טראורה, רוצחה של שרה חלימי לא הועמד לדין בשל העובדה שעישן קנביס ונקבע כי לא היה אחראי על מעשיו בעת הרצח. הוועדה בראשות חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב החלה בסדרת השימועים של המעורבים בפרשה ביניהם: בני משפחת חלימי, עורכי הדין של שני הצדדים, עדים ועוד. מטרתה המוצהרת של הוועדה היא לשפוך אור על מספר שאלות מטרידות בפרשה ואולי, כפי שמקווים בני משפחתה של חלימי, להגיע לעדויות ונתונים חדשים שיאפשרו את פתיחת המשפט מחדש. 

במסגרת ועדת החקירה הגיעו השבוע נציגים לראשונה מאז הרצח לדירתה של שרה חלימי. בליווי אחיה של הקורבן, וויליאם אטל, נכנסו חברי הוועדה ובחנו מקרוב את זירת הרצח שנשארה כפי שהיתה בזמן הרצח.

פריטים אישיים של שרה חלימי ז"ל,

חבר הפרלמנט מאיר חביב אשר עומד בראש הוועדה סיפר: "היה מאד מאד קשה. הגענו יחד עם חברי הוועדה לזירת הרצח בדירתה של שרה חלימי. ראינו את הדירה הצנועה וניסינו לדמיין כיצד התרחשה הטרגדיה הזו ואת הרגעים האחרונים של חייה כשהיא לבד מול הרוצח הברברי ואף אחד לא ניגש לעזור למרות נוכחותם באזור של מספר שוטרים שהוזעקו לבניין. ההגעה למקום עזרה לנו להבין טוב יותר את סביבת האירועים באותו לילה וחיזקה את השאלות והתובנות שעלו עד היום".

חבר הפרלמנט הסביר כי הזירה מעידה על סתירות בגרסתו של טראורה: "בהתחשב במיקום המרפסת, הרוצח יכל היה להשליך את שרה חלימי רק מגובה של כ-.1.20 מ"ר אבל הוא גרר אותה לקצה המרפסת כדי שתיפול מהקומה ה-3. במהלך החקירה, העיד הרוצח קובילי טראורה שהוא נכנס להתקף טירוף לאחר שראה בדירתה "מנורה יהודית" (הכוונה לחנוכייה) וספר תורה. כפי שראינו, בדירה אין שום מנורה או חנוכייה ולא ספרי תורה".

המרפסת ממנה הושלכה שרה חלימי ז"ל,

עוד הוסיף חביב כי יותר ויותר נתונים ועובדות קונקרטיות מצביעים על תכנון מוקדם של הרצח ובכך מטילים בספק כי הרצח אירע כתוצאה מהתקף פסיכיאטרי לאחר עישון מאסיבי כפי שפסקה השוטפת בתיק.

חבר הפרלמנט מאיר חביב הדגיש: "צריך להבין שהרוצח יכול להשתחרר בכל רגע. הוא כעת מאושפז בבית חולים לבריאות הנפש אבל ברגע שטיפולו יסתיים או שהרופאים יקבעו שהוא בריא, הוא יהיה רשאי לצאת לחופשי על פי חוק."

שרה חלימי, 65, רופאה ומנהלת גן צרפתייה בגמלאות, הותקפה ונרצחה בדירתה ממניעים אנטישמיים. חלימי הייתה אז היהודייה היחידה שהתגוררה בבניין, והרוצח, קבילי טראורה, דייר בבניין ובן למשפחה שמוצאה במאלי שבמרכז אפריקה, צעק "אללה אכבר" בעת שדקר את חלימי והשליך אותה ממרפסת ביתה. לאחר מכן הכריז "אני הרגתי את השטן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר