תומר בוזגלו (44) ממגדל העמק הלווה לפני כמה שבועות סכום של  1,400 שקל לחברו, סטניסלב קושניר (35) מנוף הגליל. בוזגלו פנה כמה פעמים לקושניר בדרישה להחזיר לו את החוב, אך זה לא ענה להודעותיו ובוזגלו החליט לעלות מדרגה ולשלוח הודעות מאיימות יותר.

"נראה לך שלא תשלם. אני מניאק. לא תעשה לי חוואה (עוקץ). לא תענה אל תדאג. אני אראה לך מי אני. איפה אתה מניאק. אחר כך אל תגיד למה...אני מניאק. אני אראך לך  מי אני", כתב בוזגלו לקושניר בהודעה ששלח לו לוואטסאפ.

בהודעה אחרת כתב: "אח שלי אתה לקחת ממני משהו אחי. אתה צריך לשלם עליו אח שלי. מה אתה חושב שאתה לא תשלם עליו. תהיה גבר, תן לעצמך שתי סתירות, ותבוא תביא לי את הכסף את שלי. תבוא תגיד לחבר'ה שלך 'אל תתערבו, אני צריך לשלם על מה שלקחתי'. תהיה גבר תתקן את הטעות שלך אחי".

קושניר התעלם מכל ההודעות שנשלחו אליו ולפני כחודש בשעת ערב בוזגלו הצטייד בסכין ונסע לביתו של קושניר בנוף הגליל. הוא המתין ברחוב שקושניר ייצא מביתו ואז דקר אותו בליבו.

בוזגלו נמלט מהמקום תוך שהוא מחביא את הסכין מגואלת בדם בה דקר את קושניר את והטלפון הסלולרי שלו כדי להעלים ראיות. צוות חקירה מיוחד של משטרת המחוז הצפוני נעזר במצלמות אבטחה, בהודעות ששלח בוזגלו לטלפון של קושניר ובעדי ראייה לרצח שהיו במקום ועצרו את בוזגלו שמכחיש את כל החשדות נגדו.

משפחתו של קושניר זועמת על פרקליטות מחוז צפון, שהגישה נגד בוזגלו השבוע כתב אישום בגין רצח באדישות. אישום שיכול להביא לעונש קל יותר מאשר אישום של רצח בכוונה תחילה. "איך יכול להיות שהרוצח יורד מהרכב שלו עם סכין, דוקר את אח שלי בלב והפרקליטות אומרת שזה לא רצח בכוונה?!", אומרת אוקסנה בלייב אחותו של המנוח, "אני מרגישה כאילו רצחו שוב את אחי עם ההחלטה הזו. אנחנו נפעל בכל הכוח על מנת שהצדק ייעשה, עד שכל מי שקשור לרצח יקבל את העונש על מותו של סטניסלב".

 

עורך דינה של המשפחה, עו"ד ברק טמיר, מסר בתגובה: "המשפחה המומה ומצרה על החלטת הפרקליטות להעמיד לדין את הרוצח בעבירה של רצח באדישות בלבד. לטעמנו מדובר בטעות משפטית. הרוצח דקר את סטניסלב קושניר ז"ל בליבו עם סכין שהביא לזירת הרצח, זאת לאחר שכבר איים עליו בעבר. לא מדובר באדישות אלא ברצח בכוונה ואנו נפעל בכלים המשפטיים הנתונים בידינו כדי לשנות החלטה שגויה זו".

עו"ד נסרין אסכנדר מוסא מהסניגוריה הציבורית שמייצגת את בוזגלו מסר בתגובה: "תומר מכחיש את האישומים. אנו נמצאים בראשיתו של ההליך המשפטי ומטבע הדברים טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנלמד אותם נציג את טענותינו בבית המשפט".