סיוט בדרום: שני תושבי הפזורה הבדואית חשודים שניסו לחטוף נער בן 13 בצומת משאבי שדה שבמועצה האזורית רמת נגב. השניים עצרו ליד הנער, מתן אנקרי רחמים, שחיכה בתחנת האוטובוס וניסו לשדל אותו לעלות לרכב שלהם. כשסירב, חזרו לטענתו שוב עם במבה כדי לפתות אותו.

אימו רעות מיהרה למקום ודרשה ממנו בשיחת הטלפון ללכת לכביש המואר. "תלך לכביש הראשי מתן, תלך לכביש הראשי", אמרה לבנה. "אל תישאר בתחנה, תלך לכיוון הכביש הראשי. אני עוד שנייה אצלך. הם עזבו אותך? אתה ליד כביש שרואים אותך, נכון? אז עכשיו הם לא יטרידו אותך, נכון? אל תפסיק לדבר איתי. אני בהיסטריה. איפה הרכב הזה? איך הוא נראה? זה ג'יפ?".

ניסו לשדל בן 13 לעלות לרכב ובזכות האם נכשלו (צילום: N12)
"התחילו לזרוק עלינו אבנים". האם רעות לנקרי | צילום: N12

מתן שחזר אתמול (שני) את שאירע לו מרגע שעצר ליד הרכב החשוד: "הם התחילו לדבר איתי. שאלו אותי אם אני גר ברתמים ואם אני רוצה טרמפ. הם נסעו לאותו כיוון שממנו הם באו, ואז חזרו ושאלו אותי אם אני רוצה חטיף. פחדתי שהם ייצאו מהרכב ויכניסו אותי לאוטו בכוח".

כשאימו הגיעה, הוא נכנס מיד לרכב ואז החלו, לטענתם, יידויי אבנים על הרכב שלהם. "הוא אמר לי: 'אימא, תסגרי את הדלת, תיסעי, תיסעי, תיסעי'", סיפרה האם רעות. "אני התחלתי לנסוע ואז הרגשתי שזורקים עלינו אבנים. שמעתי אותם על הגבעה מתחילים לצעוק לי שם. רצתי לרכב, והם התחילו לזרוק עלינו אבנים".

ניסו לשדל בן 13 לעלות לרכב ובזכות האם נכשלו (צילום: N12)
אזור תחנת האוטובוס בצומת משאבי שדה | צילום: N12

רעות הגישה תלונה, המשטרה פתחה בחקירת האירוע, אלא שהאירוע הזה מעלה את מפלס החרדה בקרב הורים רבים בדרום. זה מצטרף להטרדות של נשים, התפרעויות בכבישים, מצבורי נשק בלתי חוקי, ירי על בתים ביישובים הבדואיים וביישובים היהודיים הסמוכים, קטטה המונית בבית החולים סורוקה רק לאחרונה - וכל אלה, כך נדמה, לא ממש מעניינים את ממשלת ישראל ואת השרים שממשיכים לטמון את הראש בחול.