אפגניסטן: הטליבאן פרסם הנחיות חדשות לנשים

הארגון הודיע על איסור על נשים להשתתף בדרמות בטלוויזיה וקבע כי עליהן להופיע על המרקע בחיג'אב • דובר הארגון הסביר כי מדובר רק בהנחיות לציבור ולא בחקיקה

נשים אפגניות באוניברסיטה תחת שלטון הטליבאן, צילום: אי.פי.איי

ארגון הטליבאן פרסם היום (שני) שוה של הנחיות לאזרחי אפגניסטן ובהם כמה גזרות על אוכלוסיית הנשים במדינה, בהן איסור השתתפות נשים בסדרות דרמה ובטלנובלות.

מי שאחראי לסדרת ההנחיות החדשה לציבור הוא המשרד לקידום המוסר ומניעת חטא, שהוקם במקומו של משרד הנשים במדינה ועושה שימוש במבנה ששימש את המשרד שנועד לקדם את זכויות הנשים במדינה. בהנחיות נכתב כי סרטים או סדרות שאינם משקפים את ערכי האסלאם לא צריכים להופיע ברשתות הטלוויזיה המקומיות ונשים המשתתפות בכל סוג של תוכנית בטלוויזיה חייבות להופיע ב"לבוש אסלאמי מלא".

 ההנחיות הודיעו גם על איסור גורף של כל הצגה ויזואלית של הנביא מוחמד וכן דמויות אחרות של קדושים באסלאם. "לא מדובר בחוקים או בתקנות אלא רק בהמלצות שנועדו לתת לאוכלוסיה להבין את רוח השלטון" הסביר דובר הטליבאן חקיף מוהג'יק.

ארגון הטליבאן השתלט על המדינה בחודש אוגוסט ועל אף שהבטיח שלא לפגוע בזכויות נשים הוא סגר את מערכת החינוך במדינה לנשים בפועל, זאת מבלי להוציא חינוך נשים אל מחוץ לחוק, ואנשיו ביצעו פעולות נקם נגד נשים שכיהנו כשופטות ושוטרות תחת השלטון הקודם.

בנוסף, עיריית קאבול תחת הנהלתה החדשה הודיע כי משרדיה סגורים בפני עובדות וכי נשים לא יורשו להמשיך ולעבוד בבנייני העירייה. הנימוק שניתן להחלטה הוא ביטחוני, אך הוא משקף שורה ארוכה של החלטו תאחרות המדירות נשים מהחיים הציבוריים במדינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר