איטליה: בית המשפט דחה את ערעור סבו של איתן בירן

צו המעצר הבינלאומי נגד סבו של הילד ששרד את תאונת הרכבל באיטליה יישאר על כנו • פלג חשוד שחטף את נכדו ממשפחתו באיטליה והביאו לארץ

שמואל פלג הסב, צילום: קוקו

בית המשפט בעיר פאביה באיטליה דחה היום (שני) את ערעורו של שמואל פלג, סבו של הילד איתן בירן, והותיר על כנו את צו המעצר הבינלאומי שהוצא נגדו בעקבות חטיפתו לכאורה של הילד לישראל מבית דודיו באיטליה.

צו המעצר הוצא לפני קרוב לשבועיים נגד הסב ונגד שותפו למעשה, גבריאל אלון אביטבול, לאחר שקרוביו של הילד המתגוררים באיטליה פנו לבית המשפט במטרה להשיב את איתן לחזקתם. הם מואשמים בבניית "תוכנית" לחטיפת הילד בן השש. בקשת המעצר, לפי הדיווח, הועברה למשרד התביעה הכללית במילאנו - וממנה תועבר למדינת ישראל  במקביל, לפי הדיווח באיטליה, משפחת האם פועלת מול בית המשפט בפאביה במטרה שיורה על ביטול האפוטרופוסות של הדודה.

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה לפני שבועיים את ערעורו של שמואל פלג והותיר על כנו את פסק דינו של בית המשפט לענייני משפחה, לפיו הילד איתן בירן נחטף מאיטליה לישראל וכי עליו לשוב למקום מגוריו הרגיל באיטליה. השופטים קבעו שאם משפחת פלג לא תערער לעליון, איתן יוחזר לאיטליה בתוך 15 ימים. הסב, שמואל פלג, ישלם 50 אלף שקלים על הוצאות המשפט.

החטיפה, לכאורה, התבצעה בחודש ספטמבר, ולפי התקשורת האיטלקית הסבא היה בבוקר יום שבת 11 בספטמבר אצל המשפחה, לקח את איתן בשעה 11:30 במסגרת הסדרי ראייה שקבע בית המשפט באיטליה, והיה אמור להחזיר אותו בסביבות השעה 18:30. אך זה לא קרה. הדודה איה בירן, אחותו של אבא של איתן, עמית ז"ל, ניסתה להשיג את הסבא בטלפון אך הוא לא ענה. מאוחר יותר קיבלה המשפחה הודעה מעורכת הדין: "איתן חזר הביתה".

הסבא, שמואל פלג, לקח את דרכונו של איתן מהבית של טל ועמית בירן ז"ל, כך נטען באיטליה. איתן התחיל בספטמבר את שנת הלימודים באיטליה בבית הספר הקתולי בפאביה, והיו לו שתי סייעות שעזרו לו ללכת עם ההליכון בעקבות התאונה הקשה שעבר. הילד איתן בירן ניצל מהתרסקות הרכבל בה נהרגו אמו ואביו, אחיו וכן סבו וסבתו מצד אביו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר