ראש עירייה חרדי חשוד בפרשת רצח: בית משפט השלום דן הערב (שני) בהארכת מעצרו של ראש עירייה החשוד במעורבות בפרשת הרצח מלפני למעלה משלושים שנה והחליט להאריך את מעצרו בארבעה ימים.

רומן מחוץ לנישואים והיעלמות: הסיפורים של שני הקורבנות

המשטרה ביקשה להאריך בעשרה ימים את מעצרו של ראש העירייה החשוד ברצח אבי אדרי, ונציג המשטרה ארז חבר פירט על כך בדיון בבית משפט השלום: "מהראיות שבידינו ניתן להבין כי ראש העירייה פעל יחד עם אחרים באופרציה שהובילה לרצח והוא אכן היה מעורב ברצח אברהם אדרי בשנת 1990". לטענת המשטרה הפוליטיקאי החרדי נכח בזמן הרצח, ועוד אמר נציג המשטרה כי שמו של ראש העירייה עלה בעבר ונשקלה האפשרות לעצור אותו. הדבר לא הובא בחשבון מאחר שלא היו ראיות מספקות - אך בתקופה האחרונה נוספו ראיות נוספות ש"חיזקו את החשד הסביר נגדו".

ראש העיר שנעצר בחשד למעורבות ברצח (צילום: חדשות)
ראש העירייה שנעצר בחשד למעורבות ברצח | צילום: חדשות

נציג המשטרה סיפר גם בדיון כי במהלך החקירה ראש העירייה ענה לשאלות החוקרים והכחיש את המעורבות שלו באירוע. השופט אלעד לנג אמר בתום הדיון: "הראיות מקימות בסיס לביצוע עבירת הרצח".

 

עורך הדין אריאל עטרי, שמייצג את ראש העירייה, ציין בפני בית המשפט שמרשו היה בן 18 בזמן בו התרחש המקרה. שמו של ראש העירייה נקשר בטענה להשתתפות ישירה שלו במעשה הרצח והמשטרה ביצעה חקירה סמויה עד למעצרו אתמול. למעשה מדובר במקרה הראשון בישראל בו ראש עירייה מכהן חשוד בעבירת רצח.

מדובר בראש עירייה של עיר חרדית, שבעבר היה חסיד ברסלב והשתייך לפלג של "שובו בנים". אליעזר ברלנד אף היה הרב שלו. עם זאת, החשוד מכחיש כל קשר למעשים, ועורך דינו אריאל עטרי מסר: "הקשר שלו למקרה הזה הוא כמו לרצח של ארלוזורוב".

הפרשה מכונה בידי המשטרה פרשת "ניקיון כפיים". בשבועות האחרונים חלו התפתחויות משמעותיות בחקירת שני אירועי רצח; הנער ניסים שטרית בשנת 1986 ונהג המונית אברהם אדרי בשנת 1990. בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על שמותיהם של כל העצורים בשתי הפרשות.