המסר ממשרד הבריאות לפני תחילת מבצע החיסונים לילדים: פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, ערך היום (שני) תדרוך לציבור שבמהלכו התייחס למבצע חיסוני הילדים בגילאי 5-11 שצפוי להתחיל מחר - זאת לאחר שבשבת הגיע לארץ משלוח של כמיליון חיסוני פייזר המותאמים לילדים. פרופ' זרקא הדגיש בדבריו שבמשרד הבריאות ממליצים להורים לחסן את ילדיהם מפני הנגיף - אך שההחלטה תהיה של ההורים, ושיש לקבלה על בסיס מידע מוסמך ומהימן.

 "זהו יום חג לילדים ולהורים שיוכלו להגן על ילדיהם", אמר פרופ' זרקא בפתח דבריו, "המחלה קלה אך ישנם מקרים שהמחלה יכולה להמשיך עם תופעות ארוכות כמו נדודי שינה וכאבי שרירים. לצד ההגנה על הילדים, החיסון נותן מענה לחיים נורמליים וללא בידודים בכל שני וחמישי בגלל מגע עם מאומתים. זה יעזור להורים לחזור לשגרת החיים". 

הפרויקטור קרא להורים לקבל את המידע אודות החיסונים ממקורות מהימנים: "חשוב לקבל החלטה על מידע שמתבסס על מידע מוסמך. שיקבלו את המידע מקופת החולים, מהרופא המשפחתי ומהמידע שזמין באתר משרד הבריאות. שישקלו ויחשבו ויקבלו את ההחלטה בהתאם למידע. יותר מ-3 מיליון ילדים כבר התחסנו בארה"ב ואנחנו רואים חיסון יעיל". 

ילד מתחסן (צילום: AP)
מבצע החיסונים לילדים יוצא לדרך. מה תהיה ההיענות? | צילום: AP

פרופ' זרקא הדגיש שהחיסון יוהגש גם בפריפריה ושלא יהיה מחסור בחיסונים - וכי בהמשך ניתן יהיה לחסן את הילדים גם בבתי הספר: "בשבוע הבא יגיע חג החנוכה, ונעמיד גם מחוץ לאולמות המופעים עמדות חיסונים למי שירצה לחסן את ילדיו. כולנו ממליצים לחסן, אך ההחלטה תהיה שלכם - ההורים". 

עוד ציין הפרויקטור כי במשרד הבריאות מודאגים מהעלייה במקדם ההדבקה - וציין את הסיבה לכך: "אנחנו מנתחים את הנתונים ובשלב זה לא ראינו משהו מיוחד ממוקד בקבוצה מסוימת. עושה רושם שלא מקפידים על מסכות ועל התו הירוק. חשוב להזכיר שהקורונה עדיין כאן ולהזכיר להישמע להנחיות". 

"אני מאוד מקווה שלמרות העלייה במקדם ההדבקה, נצא בקרוב מהגל הרביעי. לצערי, כל העולם אדום ולכן צריך להיזהר ואנחנו בכל מקרה נערכים לגל חמש. הווירוס הזה משנה את המוטציות באופן תדיר ואני לא יודע מה יתפתח. לאור חוסר הוודאות - הדרך הטובה ביותר היא להתחסן ולהקפיד על ההנחיות". 

ראש הממשלה בנט במסר להורים: "אתם תקבלו את ההחלטה, אני אקח את בני הקטן להתחסן" 

"אני יודע שיש רגישות מסוימת סביב העניין הזה", אמר ראש הממשלה בנט בסוף השבוע, "יש הרבה אנשים שחוששים לחסן את הילדים, והם לא בהכרח 'מתנגדי חיסונים' או כאלה שקונים תיאוריות קונספירציה הזויות. התשובה שלי לחששות הללו: שקיפות מוחלטת. אנחנו נחשוף את כל המידע המדעי המוסמך בפניכם, ההורים - ואתם תקבלו החלטה. בדיוק כפי שפתחנו את דיוני הצוות לטיפול במגפות לצפייה". הוא הודיע: "אני אקח השבוע את בני הקטן, דוד, להתחסן".

בנט הוסיף: "העולם, בעיקר מערב אירופה, בתוך גל אדום של קורונה. אנחנו נחושים לשמור על אזרחי ישראל מפני המחלה ומפני ההשלכות הכלכליות שלה. זהו 'גל הילדים'. 49% אחוז מהמאומתים הם בגילאי 0-11. החיסון הזה יחסוך המון בידודים מיותרים, אבל יש פה גם עניין בריאותי חשוב - התופעות של מה שנקרא 'LONG COVID' עלולות ללוות ילדים שחלו במשך שנים. פשוט להרוס להם את העתיד".