|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

ניר חפץ בסיום היום הראשון לעדותו:

אלוביץ אמר שהוא נותן את וואלה לנתניהו

טוען שנתניהו עסק שעות בפרסומים על בני משפחתו ושעלול היה לשבות מעבודתו בשל כך מעיד: שרה נתניהו הייתה מעורבת במינוי ראש הסגל והדובר בלשכת רה"מ; יאיר נתניהו הוביל טענה לפיה אלוביץ מקבל הרבה מאביו אך הסיקור בוואלה אינו מספק
22/11/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
"מתחוללת סערה של שעות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שאול אלוביץ אמר לניר חפץ, כי הוא נותן את אתר וואלה לבנימין נתניהו - אמר (יום ב', 22.11.21) חפץ בהמשך חקירתו הראשית בתיק 4000. "בוואלה הייתה לו [לנתניהו] יכולת לשלוט בכל הפרטים, עוד יותר מאשר באתרים הכי אוהדים כלפיו", הוסיף. עוד אמר כי יאיר נתניהו טען לאחר בחירות 2015, כי אלוביץ מקבל הרבה מאביו - אך הכיסוי שלו בוואלה אינו מספק. לדבריו, כאשר היה אירוע תקשורתי הנוגע לבני משפחת נתניהו - הדבר היה עלול להשבית במשך שעות את ראש הממשלה דאז מעבודתו.

לפני כן העיד חפץ, כי חתם ב-2015 על הסכם למתן שירותי ייעוץ לבזק בינלאומי, אבל חזר בו כאשר גלובס ביקש ממנו תגובה; לדבריו, הוא מעולם לא סיפר לנתניהו על כך. מאוחר יותר אמר לו אלוביץ, כי כאשר הוא מזדמן לניו-יורק - יוכל לסור למשרד עורכי דין במנהטן השייך לאב ובנו, שם יוכל לקבל 30,000 דולר במזומן, ושזוהי הצעה שאינה מוגבלת בזמן. לדברי חפץ, אלוביץ הסביר לו שמקור הכסף הוא ממכירת נכס בניו-יורק, ושעליו להימנע מלהכניסו לישראל; חפץ השיב שאינו מעוניין.

"הבעתי רצון מאז 2014 לייעץ לבזק, זה לא יצא לפועל וחשבתי שזו מחווה. זה מעולם לא יצא לפועל", הסביר חפץ. בחקירתו אמר חפץ, שהוא חשב שהסכום נועד לתמרץ אותו להמשיך להיות צינור לנתניהו. בעדותו כעת אמר כי אינו זוכר שאמר זאת בחקירה וכי "מפאת הזהירות, אני מעדיף להשאיר את התשובה כמות שהיא".

נדהם מהחוצפה של הנדלר

עוד תיאר חפץ פגישה עם אלוביץ ומנכ"ל בזק דאז, סטלה הנדלר, כאשר אלוביץ ביקש שישימו את הפלאפונים בצד. "אחרי רגע היא פצחה בשטף של דרישות רגולטוריות שאעביר לנתניהו. נדהמתי מהחוצפה ועזות המצח. הפגישה הזאת התפוצצה אחרי שתי דקות, כאשר אמרתי לה: מי את שתדרשי ממני להעביר דברים לראש הממשלה. גם על האירוע הזה לא דיווחתי לנתניהו".

על חלקה של איריס אלוביץ אמר חפץ, כי במשפחת נתניהו עלו טענות רבות על אופן הסיקור של וואלה, איריס אלוביץ נפגשה עימו ואמרה שהיא נוטלת לידיה את הפיקוח על הסיקור של משפחת נתניהו בוואלה; לדבריו, הוא עדכן בכך את שרה נתניהו ואינו זוכר אם עדכן את בנימין נתניהו.

הוא הסביר את הרקע: "אחרי בחירות 2015 עולה מאוד מאוד ועוד 40 פעם 'מאוד' משקלו של יאיר נתניהו בקבלת החלטות, ודאי בתחום התקשורת. מתחולל בסביבתו הקרובה של נתניהו מאבק שמוביל יאיר נתניהו, הטוען שאלוביץ מקבל המון מנתניהו, אבל בעצם עובדים על נתניהו, והחשיפה שיש בוואלה היא עלה תאנה ולא הדברים החשובים. יאיר נתנהו מנהל מאות אינטראקציות בהן הוא מנסה להוכיח לאביו, ולגבור על עמדה של אנשי תקשורת ויועצים משפטיים, שלפיה וואלה ואלוביץ עושים כמיטב יכולתם כדי שוואלה יהיה חיובי לנתניהו.

"מתגבשת הכרה שישועה לא מצליח לספק את הרצון של משפחת נתניהו בעידן הזה, בו כל הזמן יאיר נתניהו בא בטענות ומביא דוגמאות. אז איריס לוקחת על עצמה את התפקיד לפקח על וואלה ואילן ישועה בהיבט של נתניהו, והיא אפילו מזמנת אותי לביתה כדי להראות לי את המחשב דרכו היא מפקחת". לדברי חפץ, זאב רובינשטיין - המקורב למשפחת אלוביץ - ביקש ממנו לסייע למשפחה ולהגן עליה מפני משפחת נתניהו, בשל המתקפה של יאיר. הוא העיר, כי גם בפגישותיו שלו עם בני הזוג נתניהו, "הם הפגינו חשש וחרדות ודאגות".

חשיבות רבה לוואלה בתקופת הבחירות

בהמשך עדותו דיבר חפץ על ההתנהלות התקשורתית של נתניהו בתקופת הבחירות שבין נובמבר 2014 למרס 2015. "את כל ההוראות קיבלתי אך ורק מנתניהו. כל דבר הכי קטן, גם אם היה צריך להתקשר אליו 20 פעם ביום, זה היה אך ורק מולו. כל הנושאים שהיו קשורים לו, לאשתו ולילדיו, עברו דרכו והיו באישורו עד הפסיק. בנושאים הקשורים לשרה, בתחום מאוד מצומצם, הייתי יכול לסגור מולה. זה היה כל נושא תקשורתי שעלה, חוץ מנושאים ביטחוניים בהם לא הייתי מוסמך; נתניהו מאוד מקפיד על נושא הסיווג.

"את כל הפניות בנוגע לסיקור שלו נתניהו היה מעביר דרכי. הייתי כמעט האדם היחיד מהמטה שעמד בקשר ישיר איתו. כמדיניות לאורך השנים, הוא מאמין מאוד שעל כל דבר צריך להגיב. אני ניסחתי את הטיוטות של התגובות, אבל שום דבר לא יוצא ללא אישורו ולעיתים התיקונים שלו הם עד רמת הפסיק, והוא זוכר הכל".

חפץ הסביר, כי בתקופת הבחירות החשיבות של וואלה הייתה גבוהה מאוד מאוד, בגלל היקף החשיפה שלו. נתניהו ראה את ynet, קבוצת ידיעות אחרונות, הארץ, ערוץ 10 וערוץ 12 כעוינים, את כאן 11 כאובייקטיבי וכלי תקשורת אוהדים כמו ישראל היום וערוץ 20. מול הקבוצה שבעיני נתניהו הייתה עוינת, לוואלה הייתה חשיבות רבה מאוד - בשל המשקל הנמוך של כלי התקשורת האוהדים, אמר חפץ. עוד הסביר, כי יש משקל ליכולת להדהד ידיעה מוואלה משום שהוא נתפס כאובייקטיבי.

מיד לאחר הבחירות החשיבות של וואלה צנחה דרמטית בעיני נתניהו ובעיניו שלו, משום שהוא אינו מצליח לעצב אג'נדה ולהיות משמעותי בשיח הישראלי, המשיך חפץ. וואלה הלך הכי רחוק מבחינת הנכונות להתחשב בבקשות המשפחה. הוא הפך לאקמול עבור נתניהו ומשפחתו ובלי חשיבות מבחינה פוליטית, אמר, אך לצד זאת - היה צורך להרגיע את הסערות שנוצרו לנתניהו מבית ובמובן זה הייתה חשיבות לוואלה.

"כעומק המבוכה כך הקטנת התפוצה"

לדברי חפץ, "זר לא יבין זאת, אבל מי שנמצא בסביבת נתניהו יודע שהעיסוק בענייני התקשורת שנוגעים למשפחתו הוא בעצימות אדירה. פעמים רבות זה משבית אותו במשך שעות מעבודתו. בני המשפחה לוקחים קשה חלק מהאייטמים ומתקשרים אליו, ואז מתחוללת סערה של שעות - לפעמים על שטויות ולפעמים על דברים באמת לא נעימים. הוא תמיד מנהל את האירוע".

התובע, עו"ד אמיר טבנקין, שאל את חפץ על מעורבותה של שרה נתניהו במינוי אנשי התקשורת בלשכת ראש הממשלה. הוא השיב, כי היא הייתה מעורבת תמיד במינוי ראש הסגל בלשכה והדובר, "זה ממש טאבו, היא חייבת להיות מעורבת בזה". לטענתו, שרה נתניהו הייתה מעורבת במינויים נוספים.

בנוגע לקשר עם וואלה אמר חפץ, כי בהתאם להנחייתו של נתניהו ולבקשתו של אלוביץ - העביר את מסריו הן לאלוביץ והן לאילן ישועה. הוא אישר, כי ערב הבחירות העביר את רוב החומרים לכל האתרים המשמעותיים, למעט מקרים בודדים - כמו למשל בדוח המבקר בפרשת המעונות - בהם העביר את המסרים רק לוואלה; הדברים היו בתיאום עם נתניהו.

לאחר הבחירות, "ככל שהדברים אינם מקובלים או כאשר מדובר במריחה, אזי כעומק המבוכה - כך הקטנת התפוצה, והדברים הועברו רק לכלי התקשורת האוהדים ולפעמים רק לוואלה. 'מה, אם לא מבינים שאנחנו נותנים להם את האתר הזה' - זה משפט ששאול אלוביץ אמר", העיד. לדברי חפץ, ה-דנ"א של וואלה - כאתר שבשעתו היה בשליטת הארץ - אינו תומך בנתניהו ולכן "חשבתי שהזוג אלוביץ יוצא מגדרו כדי לרצות את משפחת נתניהו".
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 22.11.21
תחילת עדותו הראשית של ניר חפץ

תאריך:  22/11/2021   |   עודכן:  30/11/2021
איתמר לוין
+בינתיים זה היה בעיקר הרקע
19:04 22/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היום הראשון בעדותו רבת החשיבות של ניר חפץ, היה בעיקרו הנחת הרקע לאמירות החשובות באמת שעשויות להגיע בימים הקרובים  ▪  לצד זאת הייתה אמירה שעשויה להיות חשובה דווקא להגנה, שמצידה התנגדה ללא הרף למרות דברי השופטים
מלב-ליבו של בלפור [צילום: אורן בן-חקון, פול]
+אלוביץ התלונן - ונתניהו הורה מיד לפוגשו
12:54 22/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מספר על העדיפות של אלוביץ לתפקיד שר התקשורת: נתניהו, הנגבי, שטייניץ  ▪  מספר על הפגישה בין נתניהו לאלוביץ, שאת מועדה אינו זוכר: נתניהו אמר להכניס אותו בלי שאחרים יראו, אבל הוא נוהג למדר ולא ראיתי בזה משהו קונספירטיבי
(חפץ היום בבית המשפט [צילום: אורן בן-חקון, פול])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלוביץ אמר שהוא נותן את וואלה לנתניהו
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. רמת-גן
22/11/21 17:23
2
Q
22/11/21 19:40
3
לאלוביץ
22/11/21 20:07
4
ירובעל
22/11/21 20:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
בנימין נתניהו הורה למזכירתו לקבוע לו פגישה עם שאול אלוביץ מיד כאשר הלה התלונן, באמצעות ניר חפץ, על העיכוב באישור עסקת בזק-yes. כך אומר חפץ (יום ב', 22.11.21) בהמשך חקירתו הראשית בתיק 4000. הפגישה התקיימה לאחר זמן קצר, אך חפץ אינו זוכר מתי.
22/11/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, הקדיש חלק ניכר מזמנו לעניינים תקשורתיים - לפחות כמו הזמן שהקדיש לסוגיות ביטחוניות. הוא גם הורה לניר חפץ ליצור קשר עם שאול אלוביץ ולהעביר רק דרכו מסרים לאתר וואלה. כך מעיד (יום ב', 22.11.21) חפץ, עד מדינה מרכזי בתיק 4000, בתחילת עדותו במשפט נתניהו. נתניהו נוכח באולם ועימו כמה חברי כנסת מן הליכוד, ומחוץ לבית המשפט מתקיימות הפגנות של תומכיו ומתנגדיו.
22/11/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
קיימות אינדיקציות לכך שההדלפות האחרונות בנוגע לתיק 1000 הגיעו מתוך המשטרה או הפרקליטות - טוענים (יום א', 21.11.21) פרקליטיו של בנימין נתניהו, עוה"ד עמית חדד ונועה מילשטיין, במכתב ששיגרו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. הם מתייחסים לפרסומים בימים האחרונים בנוגע לעדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, בדבר רכישת צמיד ב-45,000 דולר עבור שרה נתניהו.
21/11/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
1. בלימודי האקדמיים, בכתיבתי העיתונאית ובמחקרי ההיסטוריים יצא לי לעסוק ברודנויות של מערב אירופה, מזרח אירופה והמזרח התיכון. רגילים לומר שהצעד הראשון שעושה דיקטטור, במיוחד שליט צבאי, הוא להשתלט על תחנת הרדיו. זה היה נכון כאשר הרדיו היה אמצעי התקשורת הזמין והחשוב ביותר, אבל זה כמובן אינו רלוונטי כיום. לכן, הצעד השני של רודני המאה ה-20 הוא הצעד הראשון של רודני המאה ה-21: לסרס ולחסל את מערכת המשפט העצמאית.
21/11/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
שלום ח"כ נתניהו,
17/11/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il