אקזיט מהצללים: חברת הסייבר שעל מייסדיו נמנה ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו נמכרה הבוקר (ב') לרשת הקמעונאות הגרמנית שוורץ גרופ תמורת 700 מיליון דולר. אקס אם סייבר גייסה עד היום 49 מיליון דולר משאול שני, שגם היה המשקיע הראשון בחברה, ראש ה-CIA לשעבר דיוויד פטראוס, קרן ההון ההשקעות של נאסד"ק והבנק האוסטרלי מקווייר. המדובר על מכפיל של פי 14 ביחס להון שגייסה החברה מאז הקמתה, ללא מעורבות של קרנות הון סיכון ישראליות.

אקס אם סייבר (XM Cyber) פעילה בשוק מבחני החדירה של איומי סייבר והיא פועלת על מנת לזהות חולשות בתשתיות קריטיות ולהתריע מפניהן. החברה פורסת מערך של חיישנים וירטואלים על פני רשת התשתיות המבצעית של הלקוח במטרה לדמות את פעילותה בעת מתקפות סייבר. לאחר מכן היא מדמה מספר מתקפות על המערכות הקריטיות, מזהה חולשות ונתיבים אפשריים לחדירה לתשתיות. כך, היא בוחנת פגיעויות מבניות, לצד טעויות אנוש בהרכבת תשתיות החומרה והתוכנה והתנהגות עובדים בממשק עם התשתיות.

עם ההתקנה הראשונה, מייצרת אקס אם סייבר את מפת החולשות והפרצות שעל מנהל האבטחה לסגור, ולאחר מכן ממשיכה באופן רציף לזהות חולשות ולמפות את הנתיבים המסוכנים שבאמצעותם יכולים האקרים לחדור לארגון, כך שגם אם נבנו תשתיות חדשות או שונתה מפת התקשורת הארגונית, המערכת תמשיך להיות מוגנת באופן רציף.

אקס אם סייבר החלה את פעילותה בארה"ב - שם היא משרתת כמה מהבנקים הגדולים במדינה - ובמערב אירופה, במדינות כגון בריטניה, שוויץ, בלגיה, איטליה וגרמניה. לאחרונה נכנסה גם לשוק הצרפתי ולאיחוד האמירויות באמצעות קונוסרוציום חברות סייבר. בין לקוחותיה: נמל המבורג וחברת הביטוח האמריקאית פלימות' רוק.

הכתבה פורסמה במקור בגלובס