בבית הדין הצבאי נידון לאחרונה ערעור שהגיש אחד משני חיילי צה"ל שהסתבכו בפרשת גניבת נשק מצה"ל, תופעה שכבר הפכה למכת מדינה. תחילת הפרשה לפני כשנתיים כשאחד מהם הציע לחברו: "תגנוב מהצבא רובה אם-16, אני אמכור אותו ב-80 אלף שקל ונתחלק חצי-חצי".

החייל התפתה, גנב את הנשק והעביר אותו לחברו. החבר החביא את הנשק וכעבור כמה ימים מכר אותו לעבריין העוסק בסחר בנשק לא חוקי. בתמורה העביר לחייל שגנב את הנשק 5,000 שקל במקום 40 אלף שהובטחו לו.

האחרון זעם על חברו: "תביא לי את כל הכסף שהבטחת לי או שתחזיר לי הרובה", דרש ממנו כמה וכמה פעמים. כמה ימים לאחר מכן החבר מסר לו כי האיש לו מכר את הנשק מסרב להחזיר אותו ולמעשה עקץ את שניהם, והם לא יקבלו 80 אלף שקל.

חודש לאחר מכן החבר פנה לחייל והציע לו לנסות לגנוב עוד רובה מבסיס אחר, כשהפעם הוא מבטיח לו שיקבל עשרות אלפי שקלים, אבל בסופו של דבר התכנית לא יצאה אל הפועל.

בעקבות גניבת הנשק, במצ"ח פתחו בחקירה במהלכה נעצרו החייל וחברו. הם הודו בגניבת הנשק ומכירתו. הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום חמור נגד השניים לבית הדין הצבאי בגין עבירה של הוצאת נשק מהצבא ללא רשות ומכירתו.

בית הדין הצבאי גזר על החייל שגנב את הנשק 54 חודשי מאסר בפועל ותשלום קנס של 20 אלף שקל. על חברו שמכר את הרובה לעבריין נגזרו 60 חודשי מאסר בפועל וקנס של 20 אלף, שכן הוא היה הדמות הדומיננטית בפרשת המכירה. השופטים ציינו את חומרת המעשה בגניבת נשק מהצבא וכי יש להחמיר בעונשים כדי להילחם בתופעה ולמגר אותה.

החייל שגנב את הנשק, הגיש באחרונה ערעור על גזר דינו, בטענה שהוא היה שותף זוטר בפרשה וכן חברו הוא היה זה שגנב ומכר הנשק. שופטי בית הדין הצבאי לערעורים, החליטו להקל בעונשו ולגזור עליו 48 חודשי מאסר בפועל והוא ישלם קנס של 15 אלף שקל. בהחלטתם ציינו שופטי בית הדין לערעורים כי אכן חלקו של חברו היה גדול בפרשה ולכן יש להקל בעונש שגזר עליו בית הדין הצבאי.