|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

חברת בוחני הנהיגה שביטלה בחינות תענש

מנהל אגף הרישוי: הרפורמה לא הצליחה במלואה. כיום 620 אלף מבחנים-מעשיים בשנה עם כ-200 בוחנים, כאשר קודם היו כ-400 אלף בלבד יו"ר ועדת הכלכלה: מדובר בסיר מבעבע של התמרמרות הציבור. אסור לרשויות לפחד לעשות את הצעדים הנדרשים, קורא למחיר אחיד למבחן נהיגה
21/11/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
הרפורמה לא הצליחה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

תלונות רבות על ביטולי מבחני נהיגה מעשיים (טסטים) הגיעו (יום א', 21.11.21) לדיון בוועדת הכלכלה. יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון, הדגיש כי "הפרטת השירות הוכיחה חוסר יעילות משווע וחוסר התחשבות בלקוח. מדובר בסיר מבעבע של התמרמרות הציבור. אסור לרשויות לפחד לעשות את הצעדים הנדרשים".

הוא קרא לגיבוש מחיר אחיד למבחן נהיגה. ביטון הטיל על אגף הרישוי במשרד התחבורה להציג לוועדה בהקדם תוכנית לשיפור משמעותי בנושא, וכן נתונים על ביטולי המבחנים ועל הקנסות שניתנו לחברות המפעילות, ושיפורים מתוכננים במערכת הממוחשבת.
מעקב אחר יישום הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים / מסמך
מסמך זה מוגש לבקשת וועדת הכלכלה לקראת דיון בנושא מעקב אחרי יישום הרפורמה במערך מבחני הנהיגה המעשיים ב-8 ביולי 2020 .ראשית יוצג רקע על הרפורמה ויובאו עיקרי מהלך ההפרטה, לאחר מכן יוצגו נתוני משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בנוגע לפרמטרים שונים באשר למבחני הנהיגה טרם הרפורמה ולאחריה. נדגיש כי על אף חשיבות הסוגיה, לא נבחנו במסמך זה היבטים כלכליים הנוגעים למהלך ובהם השינוי בהכנסות המדינה כתוצאה מהרפורמה ועלות המהלך למדינה. (7 עמ')

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) יוזם הדיון, פירט כי עלות הוצאת רישיון נהיגה היא כ-10,000-6,000 שקל, עול קשה לצעירים. לדבריו, במקרים רבים כשעה בלבד לפני המבחן המיועד - הוא מתבטל בגלל "אי זמינות בוחן", למרות שבוחן-תורן צריך להיות מיועד דווקא למקרים כאלו. "אין מענה טלפוני בחברה המספקת בוחנים. הרפורמה שבחרה חברות בוחני נהיגה קבעה 5 ימים למבחן המעשי הראשון ו-14 יום למבחן השני - כאשר היום ממתינים כבר כשלושה חודשים למבחן". מקלב הדגיש את המתח הנפשי בו מצוי הנבחן, ואת הסבל, הייאוש והתסכול כאשר המבחן נדחה ברגע האחרון. אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) סיפר אף-הוא על ביטול מבחן-מעשי שעה בלבד לפני מועדו. לדבריו, נערך שיעור הכנה לפני המבחן, וממילא אם המבחן נדחה, התלמיד ייאלץ לשלם על שיעור-הכנה נוסף. בנוסף, ישנם תלמידים שתוקף המבחן-העיוני שלהם עומד לפקוע.

שלמה יוספסברג, יו"ר איגוד מורי הנהיגה, קרא להעניק קדימות במועד המבחן החדש - לתלמידים שמבחנם נדחה. בנוסף, איחור ביותר משלושת-רבעי-השעה של הבוחן - גורם לביטול אוטומטי של המבחן. משה גלעד, יו"ר ועדת החקיקה באיגוד, אף סיפר על עתירה בעניין שהגיש האיגוד לבית המשפט - כנגד משרד התחבורה. לדברי אבי גולן, יו"ר ארגון מורי הנהיגה, מצב תלמידי הנהיגה השתפר לאין-ערוך בשנים האחרונות. "יש עדיין מה לשפר - אך לא באבחת חרב. זמינות גבוהה מדי של מבחן-מעשי - מביא לזילות המבחן".

אפי רוזן, מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, השיב כי "הרפורמה לא הצליחה במלואה, אך הצליחה בצורה משמעותית. איחדנו את המדדים, יצרנו שקיפות, מקצועיות וזמינות של מבחנים מעשיים. בעבר חלוקת המבחנים, נעשתה בצורה שמעלה רינון לחוסר יושרה. רינון לא נכון, אבל גם כזה אסור ליצור. יש בעיות ברפורמה, וחברה אחת לא עומדת באמנת השירות שנקבעה. היום יש 620 אלף מבחנים מעשיים בשנה, עם כ-200 בוחנים, כאשר לפני הרפורמה היו כ-400 אלף מבחנים בשנה בלבד, עם 120 בוחנים בלבד. היום כ-40% מצליחים במבחן, וזה טבעי כשיש כ-100 בוחנים חדשים "והרגל קלה יותר על הבלם". לדבריו, היום תלמיד יכול לערער על פסילת המבחן שלו, ולהוריד מהמחשב את קטע הווידאו המדובר.

לדבריו, הודעה על ביטול המבחן שעה בלבד לפני המבחן היא פסולה ואינה מקובלת. "נבוא חשבון עם הזכיין, ונתקן את המערכת כך שתינתן קדימות במבחן חדש לתלמיד שמבחנו נדחה".

לפי עדי איל, מנכ"ל חברת טלדור, המספקת בוחני נהיגה, זמן השירות הוא 21 יום להספקת מבחן - ועד יוני 2022 החברה תעמוד בהורדת הזמן ל-14 יום. "המצב הנוכחי הוא תוצאה של המערכת הממוחשבת של משרד התחבורה שאינה בשליטתנו".

תאריך:  21/11/2021   |   עודכן:  21/11/2021
עידן יוסף
+"האיום המרכזי - ייבוא גלי תחלואה מחו"ל. המגיפה רחוקה מלהיגמר"
13:09 22/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה האריכה את תוקף ההגבלות המחייבות בבדיקה את כל הנכנסים לישראל עד 13 לדצמבר 21  ▪  בוטלה הדרישה למילוי טופס ליוצאים ממדינת ישראל כל זמן שאין ברשימת משרד הבריאות מדינות אדומות  ▪  הוגדל הזמן למילוי טופס כניסה לישראל - 48 שעות במקום 24 שעות.
(אילנה גנס. חשש מיבוא תחלואה מחו"ל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+ח"כ ביטון: מוכן להאריך ב-3 שנים בלבד את חוק משק הדלק
12:09 22/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לדרישת יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, היות שתוקף החוק כבר מוארך בפעם החמישית - המשרד יחויב לתת דוח בעוד שלושה חודשים לוועדה על קידום התיקון שיגביר את התחרות בין תחנות הדלק
(ח"כ ביטון. להגביר את התחרות בין החברות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+רם בן-ברק: המשבר מול טורקיה היה עלול להדרדר
07:01 22/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון ביקרה במשרד החוץ  ▪  יו"ר ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה, ח"כ אמילי מואטי: "ביטחון אינו רק עוצמה צבאית, אלא מכלול שלם של מערכים אסטרטגים, מדיניים ודיפלומטים"
ביקור הוועדה במשרד החוץ [צילום: שלומי אמסלם/לע"מ]
+‏מועצת השורא החליטה על בחירות חדשות ליו"ר התנועה האיסלאמית
23:54 21/11/21  |  עידן יוסף
‏מועצת השורא החליטה על בחירות חדשות ליו"ר התנועה האיסלאמית, אחרי שהיו"ר המכהן מיצה את תקופת הכהונה שלו. במקביל, מנסור עבאס החליט להפסיק לכהן כסגן יו"ר התנועה ולאפשר ליו"ר שייבחר לבחור את סגניו. בתיאוריה, אם ייבחר יו"ר, שאינו שבע רצון מהדרך של מנסור, ייתכנו זעזועים (חדשות 13).
+ניסיון להגיע לנוסח מוסכם בחוק החשמל
23:01 21/11/21  |  עידן יוסף
בעקבות פניית מזכיר הממשלה שלום שלמה שביקש לדחות את ההצבעה על חוק החשמל שנקבעה ליום שני בבוקר, יו"ר ועדת הפנים ושרת הפנים יישבו מחר בבוקר עם הצוותים המקצועיים כדי להגיע לנוסח מוסכם וסופי. ההצבעה על החוק תידחה להמשך השבוע (חדשות 12).
+מסתמן פתרון פוליטי למשבר הקנביס הרפואי
22:15 21/11/21  |  עידן יוסף
מסתמנות הסכמות בין שר הבריאות ניצן הורוביץ לשרן השכל סביב הקנביס הרפואי, לאחר פגישה ארוכה בין השניים. המשבר עשוי למצוא את פתרונו (כאן חדשות).
+סמוטריץ' חסם את בנט בטוויטר
20:25 21/11/21  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' חסם בטוויטר את יו"ר ימינה, רה"מ נפתלי בנט, לאחר שהאחרון חסם הורים שכולים שמתחו עליו ביקורת בטוויטר. סמוטריץ' קרא לעוקביו לנהוג כמותו ולחסום את בנט.

בלשכת רה"מ אומרים כי מי שמנהל את החשבון של בנט חסם את הרצל חג'אג', אביה של סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע בטיילת ארמון הנציב בירושלים בשנת 2017, והחסימה שוחררה אחרי שהחוסם הבין את הטעות.
+נמשך מצעד התפטרות חברי האופוזיציה מוועדת האתיקה
19:38 21/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בטרם יכריז על מהלך חד-צדדי להתנהלות ועדת האתיקה בהרכב חברי הקואליציה בלבד, שיגר יו"ר הכנסת כתבי מינוי לחברי הכנסת מיכל וולדיגר ואופיר כץ, אך הללו סרבו לקבלו בנימוק של דורסנות הקואליציה
(מיקי לוי. התייעצות משפטית [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חברת בוחני הנהיגה שביטלה בחינות תענש
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי מבקש להוכיח כי עשה כל שביכולתו לפני שפנה למהלך חקיקה, שיאפשר פעילות של ועדת האתיקה בהרכב קואליציוני בלבד. בהמשך להחלטתו על הפעלת ועדת האתיקה של הכנסת ולהיוועצות משפטית שהתקיימה (יום א', 21.11.21) בלשכתו, הוציא הערב לוי כתבי מינוי חדשים לאיוש ועדת האתיקה לח״כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), שכבר מונה והתפטר, לח״כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) כחברי הוועדה; ולח״כ אופיר כץ (הליכוד) כממלא-מקום.
21/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בוועדת הכלכלה פרס (יום א', 21.11.21) המפקח על הבנקים את פרטי הרפורמה המתוכננת בשוק המשכנתאות. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) "בשבוע שעבר התבשרנו על רפורמה בשוק המשכנתאות, נושא שאנו מלווים זמן רב. כיום המצב איום ונורא, אין שיטה, אין תחרות ואין פשטות. התברר כי 54% מלוקחי המשכנתאות לא ביקשו הצעה שניה סופית, כי כלל לא ניתן להשוות כי אין מדדים שווים בין המשכנתאות". ביטון דרש כי בעוד ארבעה חודשים יציג בנק ישראל לוועדה את ההתקדמות ליישום הרפורמה.
21/11/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
1. בלימודי האקדמיים, בכתיבתי העיתונאית ובמחקרי ההיסטוריים יצא לי לעסוק ברודנויות של מערב אירופה, מזרח אירופה והמזרח התיכון. רגילים לומר שהצעד הראשון שעושה דיקטטור, במיוחד שליט צבאי, הוא להשתלט על תחנת הרדיו. זה היה נכון כאשר הרדיו היה אמצעי התקשורת הזמין והחשוב ביותר, אבל זה כמובן אינו רלוונטי כיום. לכן, הצעד השני של רודני המאה ה-20 הוא הצעד הראשון של רודני המאה ה-21: לסרס ולחסל את מערכת המשפט העצמאית.
21/11/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
לבקשת השר לשירותי דת מתן כהנא, הסכימה יו"ר הוועדה לשירותי דת יוליה מלינובסקי לדחות את קידום הצעת חוק הגיור שיזמה בשבועיים, זאת כדי לאפשר לכהנא למצות את המו"מ עם רבני הציונות הדתית כדי להשיג מהם הסכמה לנוסח חוק ממשלתי לגיור של המשרד לשירותי דת (סרוגים).
20/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
חבר הכנסת יעקב מרגי מגלה כי יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי רצה למנות אותו ליו"ר ועדת האתיקה, אבל נתקל בהתנגדות חריפה מיו"ר יש עתיד השר יאיר לפיד. בשבוע שעבר התפטר מרגי מהוועדה, שבראשה הוצב ח"כ יוראי להב-הרצנו מיש עתיד. בראיון שנתן בסוף השבוע לערוץ כנסת, תקף מרגי את לפיד ואמר: "מי שמנהל את הבניין. מי שיו"ר הכנסת בפועל הוא יאיר לפיד באמצעות זרועותיו ושלוחותיו. אני לא מקנא במציאות הפוליטית שנמצא בה יו"ר הכנסת מיקי לוי".
20/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בימים אלה, כנהוג בתקשורת בטרם בחירות, משאלי דעת הקהל עוסקים, כמובן, בשאלה: איזו מפלגה תזכה לרוב בפרלמנט בווסטמינסטר (הרובע בלונדון המארח את בנייני הפרלמנט).
זלמן שובל
זלמן שובל
מדוע זה קורה לנו כל פעם?    אסור לשכוח, שאין מבנה ארגוני ומערכתי שיבטיח מעצמו את מניעת ההפתעה, וגם לא טכנולוגיה, חדישה ומתוחכמת ככל שתהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il