אחרי הפרסום ב-mako, לפיו ועדת האתיקה של תאגיד השידור הציבורי פתחה בבדיקה בעקבות פוסט בפייסבוק של רמי יונס, שבו כינה את חיילי צה"ל נאצים, הגיעה הוועדה למסקנות - ומנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, הודיע על המהלכים שיינקטו עקב הסערה. 

יונס החל להגיש בשבוע שעבר את התכנית "מהצד השני" בשפה הערבית בחטיבה הערבית של "כאן". לאחר שהתכנית עלתה, צף פוסט ישן שכתב ביוני 2018, בעקבות מותה של פרמדיקית מירי של צה"ל לעבר מפגינים בגדר הגבול ברצועת עזה. באותו פוסט, יונס כינה את חיילי צה"ל נאצים ובמקרים אחרים הביע תמיכה בתנועת החרם על ישראל. ארגוני ימין וכן חברי כנסת מהאופוזיציה קראו לפטרו בעקבות הדברים. חבר הכנסת יריב לוין אף ביקש דיון דחוף בכנסת על הדברים. עם זאת, לאחר דיון בוועדת האתיקה, החליטו בתאגיד כי יונס יוכל להישאר בתפקידו והתכנית "מהצד השני" לא תרד - אך חברי מערכת התכנית נדרשו לאשרר את הקוד האתי של התאגיד, שכולל התייחסות להתבטאויות גזעניות ופגיעה בשם הטוב. 

ועדת האתיקה מסרה כי על פי הקוד "יש להימנע ממתקפות אישיות בוטות ופוגעניות ולהקפיד על ביקורת עניינית ומקצועית, גם ברשתות החברתיות", וכי על עובדי התאגיד לפעול ברשתות "מתוך הכרה בזיהוי ובמיתוג שלהם כעובדי התאגיד ולהקפיד על שמירת אמון הציבור ועל תרבות הדיון". חברי הוועדה "סבורים שיש להבהיר בפני כל עובדי התאגיד וחברות ההפקה המספקות תוכן עיתונאי ועובדיהן, כי הקוד האתי של תאגיד השידור הציבורי מחייב אותן ובכלל זה העדכונים שנעשו בו בשנים האחרונות לרבות ההתייחסות הספציפית לפעילות ברשתות החברתיות".

אלדד קובלנץ, ארכיון (צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, חדשות)
קובלנץ. "לא ניתן מקום להתבטאויות מסוג זה בשידור הציבורי" | צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, חדשות

כעת, נודע ל-mako כי חברת ההפקה של התכנית, ג.ג זהר, העבירה לתאגיד מכתב שבו היא מתחייבת לקוד האתי של התאגיד. גיא זהר כתב במסמך: "אני מאשרר את המחויבות ל'קוד האתי של תאגיד השידור הציבורי' ול'כללי אתיקה להתנהלות פוליטית'. מתוך הכרת הצורך להצהיר לפעמים גם את המובן מאליו אנו מעבירים ומוודאים את המחויבות של כל אחד מחברי המערכות של 'מהצד השני' ושל 'מהצד השני - בערבית': העורכים, המגישים וצוות ההפקהבתכניות שלנו, שבמהותן מבקשות לדייק ולבקר, הדרישות המקצועיות והאתיות מכתיבות אמות מידה קפדניות יותר ממה שמצוין במסמכי התאגיד - בשידור וגם בהתנהלות האישית שסביבו". 

מנכ"ל התאגיד קובלנץ מסר כי ההתבטאויות שנכתבו על ידי יונס "חמורות ולא ניתן מקום להתבטאויות מסוג זה בשידור הציבורי והדברים גם נמסרו לחברת ההפקה מיד עם העלאת הנושא… עם זאת, ישנה חשיבות רבה לכך שהדברים נכתבו על ידי המגיש ברשת החברתית הפרטית שלו לפני העסקתו בתאגיד. הנהלת התאגיד סבורה שאין בשום מקרה לתחקר התבטאויות עבר של עובדי התאגיד או ספקים של חברות הפקה חיצוניות". קובלנץ הבהיר כי "הפקת התכנית נדרשה לקבל על עצמה את הוראות הקוד האתי העיתונאי בתאגיד כמו גם את הכללים להתנהלות פוליטית של עובדי התאגיד... לאור עמדת חברת ההפקה אשר מאמצת באופן מלא את הקוד האתי ואת כללי ההתנהגות האמורים, הוחלט שלא להוריד את התכנית משידור".