מחוקקים ירדנים נגד בריטניה: "הגדרת חמאס כארגון טרור - תוקפנות"

75 מתוך 130 חברי הפרלמנט בעמאן תקפו את לונדון: "מדובר בפרס לכיבוש הציוני שרוצח אזרחים פלשתיניים" • "אנחנו קוראים לממשלת בריטניה להפוך את הצעד שמהווה תמיכה בתוקפנות ובדיכוי שמבצעת ישראל"

הפגנות נגד ישראל בירדן, צילום: אי.פי.אי

לאחר שארגוני הטרור הפלשתיניים גינו את החלטת בריטניה להגדיר גם את הזרוע המדינית של חמאס כארגון טרור, היום (ראשון) הצטרפו תומכים נוספים לטרוריסטים הפלשתינים. לא פחות מ-75 חברי פרלמנט ירדנים, מתוך 130 בסך הכל, פרסמו הודעה משותפת שמגדירה את ההכרה בחמאס בתור ארגון טרור כ"תוקפנות נגד העם הפלשתיני והאומה הערבית".

דווקא ביום שבו התרחש פיגוע בירושלים, שבו נרצח אזרח ישראלי, הם הוסיפו כי "ההחלטה הבריטית היא פרס לכיבוש הציוני שרוצח אזרחים פלשתיניים... ומטיל מצור על אזרחי עזה". חברי הפרלמנט הירדנים סיכמו: "אנחנו קוראים לממשלת בריטניה להפוך את הצעד שמהווה תמיכה בתוקפנות ובדיכוי שמבצעת ישראל".

כזכור, שרת הפנים הבריטית פריטי פאטל הודיעה ביום שישי על הגדרת הזרוע המדינית של חמאס "ארגון טרור". ההחלטה, שתובא לידי הפרלמנט הבריטי בשבוע הבא, תביא לכך שמי שיביע תמיכה בחמאס ועל אחת כמה וכמה פעילים של ארגון הטרור בממלכה – עשוי לספוג עונש של עד 14 שנות מאסר בפועל.

חמאס כבר תקפו את לונדון בטענה כי ההחלטה להגדיר אותם כארגון טרור מהווה "המשך לתוקפנות נגד העם הפלשתיני וזכויותיהם". עם זאת, אין מדובר בהכרה הבריטית הראשונה נגד חמאס. כבר לפני 20 שנים, ב-2001, בריטניה החליטה להגדיר את הזרוע הצבאית גדודי עז א-דין אל-קסאם כארגון טרור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר