אחרי שבשבוע שעבר פורסמה תמונה של הלן מירן בדמותה של גולדה מאיר, ראשת ממשלת ישראל לשעבר - השחקנית בת ה-76 קיבלה עשרות תגובות נאצה אנטי-ישראליות. גולשים ברחבי האינטרנט כינו את השחקנית זוכת האוסקר, האמי והטוני כ"גזענית ופשיסטית" ותיארו אותה כ"ציונית ידועה שמעריכה את ישראל". 

משתמשת אחת צייצה בטוויטר: "מירן עושה סרט על האישה הראשונה שכיהנה כראשת ממשלת ישראל. זו סטירת לחי לעם הפלסטיני, הם פשוט חוגגים את הכיבוש. סרט חסר טעם!". אחר צייץ: "אני אוהב את הלן מירן, אבל אם הם לא מראים את השנאה שגולדה הפיצה כלפי הפלסטינים, זה פשוט סרט חסר פואנטה". 

הלן מירן בדמותה של גולדה מאיר (צילום: גספר וולף)
הלן מירן כגולדה מאיר | צילום: גספר וולף

בימים אלה מצטלם בבריטניה "גולדה", שיגולל את סיפור חייה של מי שהנהיגה את ישראל בתקופת מלחמת יום כיפור. בריאיון ל-N12 סיפר במאי הסרט, גיא נתיב, כי מירן "מקדישה את עצמה במיליון אחוז לתפקיד. היא הייתה בקיבוץ בשנות ה-20 שלה, אחרי מלחמת ששת הימים, תרה את הארץ לכל אורכה. היא מתארת את החוויות האלה כמעצבות אישיות. היא מאוד אוהבת את ישראל ורצתה לגלם דמות נשית חזקה מנהיגה שעשתה היסטוריה בשנות השבעים בישראל".

בסוף חודש אוקטובר חתמה מירן, יחד עם שורה של שחקנים ואנשי קולנוע אמריקנים, על מכתב פתוח שהביע תמיכה במשתתפים בפסטיבל הבין לאומי לקולנוע גאה בתל אביב, TLVfest. במכתב הארוך והמפורט נכתב כי הם "דוחים בתוקף כל ניסיון להחרים את הפסטיבל הישראלי, שנותן במה לסיפורי הקהילה הלהט"בית בעולם, המנסה לייצר עתיד ורוד יותר".