מגנים את הפיגוע - רק בעברית: לאחר שהליכוד דרש מרע"ם לגנות "באופן חד משמעי - בלי סייגים ובלי תירוצים" את פיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים הבוקר (ראשון), מפלגת רע"ם פרסמה תגובה ראשונה שבה היא גינתה כל "פגיעה בחפים מפשע בשני הצדדים" ותקפה את הליכוד: "לא יכולים להטיף לנו מוסר".

בשונה מהודעות אחרות של רע"ם שמתפרסמות בעברית ובערבית, הפעם במפלגה בחרו לפרסם את הגינוי בעברית בלבד. במפלגה אין כל כוונה כרגע להוציא הודעה דומה גם בערבית, זאת מחשש לביקורת בציבור הערבי בישראל והפלגים הפלסטינים.

פיגוע בהר הבית (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
זירת הפיגוע | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

"לאורך עשורים רע"ם התנגדה וגינתה ופעלה כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע בשני הצדדים, ותמשיך בעמדה זו במיוחד כאשר מדובר באזרחים תמימים", נכתב בהודעת הגינוי שהוציאה המפלגה בעקבות הלחץ מצד הליכוד. "רע"ם תמיד קראה לשמור על קדושת החיים, ולהימנע מכל סוג של אלימות, ולשאוף לחיות ביחד בשלום בביטחון בשותפות ובסובלנות, כפי שנקבע בחזונה של רע"ם".

"הליכוד לא יכול להטיף מוסר לרע"מ ולח"כ מנסור עבאס, נקודה", הוסיפו. "הליכוד הוביל את הממשלה שנים רבות, ונכשל בהשגת שלום וביטחון ויציבות פנימית, ולכן זמנו תם והוחלף. בליכוד צריכים להשלים עם העובדה שיש היום ממשלה אחרת, ולשם שינוי ממשלה מתפקדת".

בפיגוע הירי שאירע ליד שער השלשלת סמוך לכותל המערבי, נרצח אליהו קיי, עולה חדש מדרום אפריקה שעבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי. בפיגוע נפצעו גם שלושה בני אדם, בהם הרב אהרון יהודה מירושלים שנפצע קשה. לפי עדכון בית החולים שערי צדק הוא מורדם ומונשם, וסובל מפציעות ירי מרובות בכל חלקי גופו. אשתו ביקשה מהציבור להתפלל לרפואתו. הרב זאבי קצנלבוגן, שמעביר שיעורים ברובע היהודי בעיר, נפצע באורח בינוני ומטופל בבית החולים הדסה עין כרם - שם מצבו השתפר ומוגדר קל. שני השוטרים שנפצעו קל שוחררו מבית החולים.