בכיר במשטרה ל"ישראל היום": "בלי התגובה המהירה, היינו מגיעים להסלמה"

נצ"מ ארז תבור, קצין האג"ם של משטרת מחוז ירושלים, הודה כי למרות ההתרעות השוטפות, לא הייתה התרעה ספציפית על המחבל • עוד נודע כי על אף עברו הביטחוני, תנועתו לא הוגבלה והוא נכנס באופן חופשי להר הבית

כוחות שיטור בזירת הפיגוע בעיר העתיקה, צילום: רויטרס

נצ"מ ארז תבור, קצין האג"ם של משטרת מחוז ירושלים אמר היום (ראשון) ל"ישראל היום" כי לא הייתה התרעה ספציפית לגבי המחבל שביצע את הפיגוע הבוקר ליד שער השלשלת, למרות היותו אסיר שריצה עונש מאסר בכלא ישראלי והיותו מטיף דת אסלאמי קיצוני. 

נצ"מ ארז תבור, קצין האגם של מחוז ירושלים: "לא יודעים לשים את היד על המניע" // צילום: יוני ריקנר

לדבריו של תבור: "יש התרעות כלליות כל הזמן. אנחנו ערוכים כבר הרבה זמן ובעיקר בשבועות האחרונים לפח"ע בכלליות ולמפגע הבודד באופן ספציפי, עם כוחות רבים שפרוסים בעיר, כמו לפני הפיגוע בשבוע שעבר. אזור העיר העתיקה מתוגבר באופן יום-יומי, ולראיה - התגובה המהירה של השוטרים שבאו במגע עם המחבל תוך 23 שניות מהרגע שנשמעה הירייה, ומנעו אסון גדול יותר".

על המחבל אשר מזוהה עם הזרוע המדינית של חמאס ועל השאלה אם פעל לבדו או נשלח על ידיהם, אמר תבור: "מתנהלת חקירה של האירוע, על המחבל ואם פעל לבד או בשליחות. נחקור וברגע שנדע פרטים - נפרסם".  במשטרה חוקרים עכשיו את מסלול הגעתו של המחבל ואם היה קודם לכן בהר הבית. לדברי תבור, על אף היותו של המחבל אסיר לשעבר בכלא הישראלי ועל אף התבטאויות שונות שלו, לא הייתה ככל הנראה הגבלה כלשהי על תנועתו וכניסתו להר הבית, אך כעת נבדק הרקע שלו.

פאדי אבו שיחדם, פעיל חמאס בן 42 משועפט, הוא המחבל שחוסל בפיגוע בעיר העתיקה,

על ההסלמה המתרחשת בתקופה האחרונה בירושלים אמר כי "קשה לדעת מה ספציפית גורם לזה. בסוף זה מפגע בודד שמגיע ומחליט לעשות את אותו פיגוע. המצב המתוח נותן חומר ומוטיבציה, אבל אנחנו לא יודעים לשים את היד על מה המניע. האווירה קשה, זה פיגוע של מחבל שהגיע עם נשק ועם סכין, שירה על אזרחים חפים מפשע. אלמלא התגובה המהירה של השוטרים זה היה יכול להגיע להסלמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר