345 אלף דולר - והמרמרה יכולה להיות שלכם

11 שנה לאחר המשט לעזה - האונייה שעמדה במרכזה של המתיחות הגדולה ביותר בין אנקרה לבין ירושלים אי פעם עומדת למכירה פומבית • הרשויות בטורקיה: היא הותקפה על ידי שודדי ים ועומדת כעת בנמל מוגדישו

הספינה מאווי מרמרה באיסטנבול, צילום: רויטרס

טורקיה החליטה להעמיד למכירה את "אנטוליאן", שמה הנוכחי של ספינת "מאווי מרמרה" שהציתה את העימות החמור ביותר בין אנקרה לבין ירושלים אי פעם. כך מדווחת רשת סי.אן.אן בטורקית (CNN TÜRK). לפי הודעת הרשויות בטורקיה, שמחזיקות אצלן את הספינה, אורכה 93 מטרים, רוחבה 15.8 מטרים - והיא מוצעת למכירה פומבית תמורת מחיר התחלתי של 3 מיליון ו-888 אלף לירות טורקיות (כ-345 אלף דולר).

• למבצעים הכי חמים בתיירות הקליקו כאן

אם תהיתם מה קרה למאווי מרמרה מאז המשט לעזה ב-2010, שבסיומו הובלה לנמל אשדוד - אז מסתבר שלא מעט. היא הגיעה לידי הרשויות בטורקיה בעקבות משכון ועיקול. כרגע, המאווי מרמרה - או בשמה הנוכחי אנטוליאן - נמצאת בנמל בירת סומליה, מוגדישו, ועלות הביטוח שלה עומדת על 2 מיליון דולר. 

לפי אנקרה, ציוד הניווט, התקשורת והבטיחות פעילים, אף שהספינה הותקפה על ידי שודדי ים. "המתקפה הסתיימה עם הגעת כמה סירות צבאיות", נמסר מהרשויות הטורקיות. "באירוע היו מעורבים ירי טילים ופגזים - וכתוצאה מכך יש סימנים על הספינה".

מי שירצה לרכוש את הספינה יצטרך לשאת גם בעלויות הבלתי מבוטלות של הבאתה ממוגדישו - 320,200 דולר. המכרז הראשון לרכישת ספינת אנטוליאן יתקיים בבית המשפט של אזור אנטוליה כבר בימים הקרובים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר