סוגי צמחים לגידול בבית

רוצים להנות מבית במראה פורח ורענן? הוסיפו פנימה פרחים וצמחים המתאימים לגידול ביתי ותוכלו ליהנות מהפריחה בכל יום בשנה! הנה כל הצמחים אשר נחשבים נוחים וקלים לגידול ביתי

freepik

בשיתוף פרחי חיפה

הצמחים חוזרים לככב בסביבה הביתית ונראה שאף בית אינו שלם בלעדיהם. כיום נחשבים העציצים והצמחים לגידול ביתי כחלק אינטגרלי מעיצוב הפנים והם מאפשרים לשדרג את האווירה בבית, להכניס את הטבע פנימה וליהנות ממראה פורח ורענן. רוצים ליישם גם אצלכם? ריכזנו עבורכם צמחים הנחשבים לאהובים ולנוחים לגידול בבית, כך שתוכלו לעשות את זה בקלות!

סנסיוורה

צמח בשרני אשר נודע גם בכינוי “לשון החותנת” ומתאפיין במראה תמיר ואצילי. מדובר באחד הצמחים הכי פופולריים והאהובים בישראל לגידול בבית בזכות המראה המרשים שלו המתקבל בזכות גבעולים ארוכים, לצד הטיפול הנוח והקל שהוא דורש, את העציץ ניתן לרכוש בכל חנות פרחים המחזיקה עציצים ואפילו ניתן להזמין אותו ישירות באינטרנט.

צמח זה בעל יכולת אגירה של מים בתוך מבנה הגבעול כך שאינו דורש השקיה כמעט בכלל, מדובר ביתרון בולט עבור אנשים רבים אשר נוטים לשכוח להשקות את הצמחים בבית באופן קבוע. יתרון בולט נוסף שלו הוא היכולת לשגשג ולהמשיך להיראות חיוני גם ללא אור טבעי כך שהוא מתאים לחללים חשוכים, לרבות בתים שאינם מוארים מספיק וכן לאזורים בבית כמו חדר הרחצה.

רקפות

פרח חד עונתי בעל מראה ענוג ורך וצבעוניות רכה ועדינה. מדובר בפרח שמחבב קור ומתאים לגידול בתקופת החורף. ניתן למצוא אותו חנויות פרחים בכל עיר מרכזית, כאשר המחיר הנגיש והנוח שלו הופך אותו לפופולרי במהלך עונה זו, גם אם בסיומה הוא נוטה לנבול ולכן גם ישנם הרבה מדריכים באינטרנט לטיפול בהם.

פוטוס

צמח מטפס בעל מראה מרשים אשר מככב בבתים רבים בישראל. הוא מגיע במספר וריאציות מוכרות במיוחד בהם הפוטוס הרגיל והפוטוס המגוון – שהינו בעל עלים המתאפיינים בצבעוניות המשלבת צבעי ירוק ולבן. צמח זה נחשב קל ונוח לגידול ביתי ולתחזוקה שוטפת בזכות העובדה שאינו דורש השקיה מרובה ויכול לצמוח גם ללא צורך באור ישיר, כך שהוא מתאים למגוון אזורים בבית. המראה של הפוטוס הופך להיות מרשים במיוחד לאחר תקופה קצרה, אז הוא מתחיל להתפשט ולטפס.

הענפים הארוכים שלו הופכים אותו לבחירה נהדרת עבור אזורים גבוהים כמו שידות ומדפים, שם הוא יוכל להמשיך להתפשט לספק אפקט רושם מקסימלי. הבונוס הגדול של הפוטוס הוא הקלות בה ניתן לייחר ולהשריש אותו, פשוט גזרו בעדינות גבעול הכולל מפרק, והניחו בכלי עם מים, תוך מספר ימים הגבעול יתחיל להוציא שורשים ולאחר זמן קצר תוכלו לשתול אותו באדמה כעציץ נפרד.

אוזן פיל

רוצים להכניס אווירה טרופית הביתה וליהנות מתחושה של ריזורט מפנק? אוזן הפיל הוא הצמח המושלם עבורכם. הוא מתאפיין במראה מרהיב בזכות עלים גדולים ומרשימים אשר תורמים למראה ירוק ורענן בבית. צמח זה נחשב קל לטיפול ואינו דורש השקיה מרובה מאוד ויש להשקות רק כשהאדמה יבשה. הוא אוהב אור כך שמומלץ למקם אותו באזור מואר יחסית בבית. בכדי לשמור על החיוניות שלו מומלץ לנגב את העלים שלו על ידי מטלית אחת לתקופה, פעולה זו תכניס בו רעננות שתאפשר לו לשגשג.

ירקה

צמח יפיפה הנקרא גם “צמח העכביש” בזכות הזרועות הארוכות שלו הנשלחות מכל צדדיו. העלים שלו משלבים גווני ירוק ולבן המספקים טאצ’ של רעננות בכל אזור בבית וגם עוזר לטהר את האוויר. מדובר בצמח אשר צומח במהירות ונחשב לקל ונוח לגידול גם למתחילים. הוא זקוק לעוצמת אור בינונית ואינו מתאים לשמש ישירה.

כמה קל ליהנות מהפריחה והטבע גם בתוך הבית!

צמחים הם דרך להכניס חיים ויופי הביתה, לטהר את האוויר בבית ולייצר מראה מרשים ומזמין, אז קחו לכם צמח והעניקו לו אהבה, זה לגמרי שווה את זה!

בשיתוף פרחי חיפה

כדאי להכיר