שיפור המוכנות למערכה הבאה בעזה ויו"ש: נפתח התרגיל המטכ"לי "מגן הארץ"

התרגיל הוא חלק מתוכנית האימונים של צה"ל לשנת 2021 ומטרתו בין היתר ליישם את המסקנות ממבצע "שומר החומות" • בתרגיל לוקחים חלק כלל הפיקודים, האגפים, זרועות היבשה, האוויר והמים, והוא ייערך בהשתתפות אלפי משרתי מילואים

מפקדי צה"ל בתרגיל מוכנות של פיקוד צפון מתחילת חודש נובמבר 2021, צילום: דובר צה"ל

ממשיכים להגביר מוכנות: התרגיל המטכ"לי "מגן הארץ", שמטרתו שיפור מוכנות כוחות צה"ל להתמודדות רב-זירתית, החל היום (ראשון) ויסתיים ביום רביעי בשעות הצהריים. התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2021.

בתרגיל לוקחים חלק מפקדות פיקוד המרכז, פיקוד הדרום ופיקוד העורף, האגפים המטכ"ליים, זרועות היבשה, האוויר והים, והוא ייערך בהשתתפות אלפי משרתי מילואים. לאורך התרגיל יוביל אגף המבצעים את תהליכי התכנון המבצעי ויתכלל את תמונת המצב של כלל זירת המלחמה לרמטכ"ל.

מטרות התרגיל הן שיפור מוכנות כוחות צה"ל להתמודדות רב-זירתית, תרגול התוכנית האופרטיבית של פיקוד הדרום לעזה, המבוססת על מסקנות מתהליכי הלמידה והייעול שבוצעו לאחר מבצע שומר החומות, תוך התמקדות בתוכניות האש ותפיסת התמרון. במקביל תתורגל התמודדות הכוחות עם כמה תרחישים בזירת פיקוד המרכז וכן עם אירועי ביטחון פנים.

תרגיל אוגדה של עוצבת "געש", נובמבר 2021 // צילום: דובר צה"ל

כחלק מתרגול ההגנה בעורף, ייושמו כמה מודלים להנגשת המידע למרחב האזרחי: ביום שני יתורגל מודל בידוד המרחב הדיגיטלי, שבמסגרתו יופצו התרעות על איומים פוטנציאליים במרחב עוטף עזה, וביום שלישי בשעות הצהריים יתורגל מודל הפצת "הנחיות מצילות חיים" בפלטפורמות פיקוד העורף, שבמסגרתו יופצו התרעות ובהן הנחיות מצילות חיים דרך יישומון פיקוד העורף.

בתוך כך, מוקדם יותר אישר ל"ישראל היום" סא"ל שחר שושנה, ראש ענף צפון אמריקה בחטיבת קשרי החוץ של צה"ל, כי שיתופי הפעולה והתרגילים הצבאיים בין ישראל, ארה"ב ומדינות המפרץ, הם חלק מההכנות של הצדדים לעימות צבאי עם איראן. נוסף על כך, צה"ל פרסם לאחרונה כי בכוונתו להגדיל באופן ניכר את אימוני הסדיר והמילואים במהלך שנת 2022, וישקיע מאות מיליוני שקלים יותר מאשר בשנה החולפת, ובסך הכל יותר ממיליארד שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר