מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש אמר הבוקר (ראשון) בריאיון לגל"צ כי העלייה במקדם ההדבקה מטרידה, אך הרגיע שהנתון הנוכחי איננו חמור עדיין. אש קרא לשמור על מעט ההנחיות שעוד נותרו: "לא רוצים לחזור להגבלות".    

"העלייה במקדם ההדבקה מטרידה, אך צריך לקחת את זה בפרופורציה", אמר אש בריאיון. "כל עוד המקדם יישאר כך ולא יעלה - הכול בסדר. מקווה שההחלטה על חיסון הילדים תעורר גם את מי שצריך לקבל את מנת הדחף".

פרופ' נחמן אש מודאג (צילום: ‏אוליבייה  פיטוסי, פלאש/90 )
"העלייה במקדם ההדבקה מטרידה". פרופ' אש | צילום: ‏אוליבייה פיטוסי, פלאש/90

אש הוסיף: "אין ספק שהתחושה בציבור היא שיצאנו מהגל הרביעי ושאנחנו בטוחים. זה הזמן לחזור להקפיד על ההנחיות, אנחנו לא רוצים לחזור להגבלות". מקדם ההדבקה עלה בהדרגה בשבוע שעבר מ-0.9 עד ל-1, ובסוף השבוע חצה את ה-1. הוא עומד כעת על 1.02.

נתון מעודד לפי שעה הוא שמספר החולים הקשה עדיין נמוך יחסית. כרגע מאושפזים בבתי החולים 133 חולי קורונה שמצבם קשה, מהם 82 מונשמים. גם שיעור החיוביים לא עלה משמעותית עדיין, וביום שישי 0.65% מהבדיקות שנעשו יצאו חיוביות.

אתמול דווח בחדשות סוף השבוע שלקראת אירועי חג החנוכה, ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס היום דיון מיוחד שבו יוחלט באיזו מתכונת יקיימו את האירועים בחג. במשרד רה"מ אמרו שלפי שעה האירועים יתקיימו על בסיס כללי התו הירוק. למארגני האירועים יובהר כי יבוצעו בדיקות פתע וכי התו הירוק ייאכף. נוסף על כך, ייתכן שבממשלה ישקלו להקים תחנות חיסון מזמינות ליד האולמות לילדים בהשתתפות כוכבי ילדים. 

מבצע חיסוני הילדים יחל ביום שלישי

ובזמן החשש מהעלייה במקדם ההדבקה, השבוע יתחיל מבצע חיסוני הילדים. רה"מ בנט הודיע ביום שישי שהמבצע ייצא לדרך ביום שלישי הקרוב, ואמר שהוא מתכוון לחסן את בנו. אתמול הגיעו לנתב"ג משלוחי מנות החיסון המיוחדות לילדים, שמגיעות במינון מופחת. לפי סקר של מכבי שירותי בריאות, 41% מההורים מתכוונים לחסן את ילדיהם.

בנט בכנסת בהצבעה על חוק התקציב לשנת 2022 (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
הודיע שחיסוני הילדים יתחילו בשלישי ושהוא מתכוון לחסן את בנו. בנט | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

"אני יודע שיש רגישות מסוימת סביב העניין הזה", אמר בנט בפוסט בפייסבוק בהתייחס למבצע חיסוני הילדים. "יש הרבה אנשים שחוששים לחסן את הילדים, והם לא בהכרח 'מתנגדי חיסונים' או כאלה שקונים תיאוריות קונספירציה הזויות. התשובה שלי לחששות הללו: שקיפות מוחלטת. אנחנו נחשוף את כל המידע המדעי המוסמך בפניכם, ההורים - ואתם תקבלו החלטה. בדיוק כפי שפתחנו את דיוני הצוות לטיפול במגפות לצפייה".