סקר: יותר מ-60 אחוזים מהצופים בעד קיצור מהדורות החדשות

בעקבות המחאה ברשת: חברי הוועדה דנו בישיבה בצמצום זמן השידור של המהדורות בערוצים 12 ו-13 מ-90 דקות לשעה אחת בלבד • לפי הסקר שהזמינה הרשות השנייה, רוב מוחלט של הצופים קבע כי המהדורה צריכה להימשך 40 דקות לכל היותר

מהדורת חדשות 12, צילום: צילום מסך

האם הרשות השנייה תורה לערוצים 12 ו-13 לקצר את מהדורת החדשות? ביום חמישי דנו חברי מועצת הרשות השנייה, בראשות יוליה ברקוביץ', בנושא קיצור מהדורת החדשות מ-90 דקות לשעה אחת בלבד.

הדיון נערך לאחר מחאת רשת גדולה, שבמסגרתה הוגשו בחצי השנה האחרונה יותר מ-5,000 תלונות של צופים בבית שמאסו באורך המהדורות, שמתחילות לפני שמונה בערב ומסתיימות אחרי 21:30.

בעקבות המחאה והתלונות, הזמינו ברשות השנייה סקר גדול של הצופים וקבוצת מיקוד. על פי תוצאות הסקר, המתפרסמות כאן לראשונה, יותר מ-60 אחוזים מהנשאלים סברו כי יש לקצר את אורך המהדורה, והרוב המוחלט קבע כי מהדורת חדשות צריכה להימשך לכל היותר 40 דקות בלבד - פחות מחצי מהמצב הקיים.

פגיעה ביוצרים

במועצה השתתפו מנכ"ל חדשות 13 אבירם אלעד והמפיק והסוכן שי נשר, שהסביר את הפגיעה ביוצרים ובתעשיית הטלוויזיה: "מדינת ישראל נתנה לקשת ולרשת רישיון למכור פרסומות, דהיינו רישיון להדפיס כסף, תמורת מה? להיטיב עם ישראל, כולל ילדים, נוער ובוגרים, בצריכת תוכן איכותי. ואיך הם עושים זאת? באמצעות שידורי חדשות החל מ-15:00 ועד 21:30, ובהפקת מי? וגם אם יטענו בפניכם ש'אמנון לוי' ו'רפי רשף' הן הפקות חיצוניות, זה לא מדויק. כי גם היושבים במתקני קשת ורשת משתמשים בצוות התפעול של רשת וקשת ומשתמשים בכתבי החדשות", הסביר נשר, שהשמיע את קולם של היוצרים.

"ואיפה הפרנסה למאות המשפחות של תעשיית הטלוויזיה וייצור תוכן איכותי להעשרת חיי התרבות של תושבי ישראל? בשנת 2020 קשת הרוויחה יותר מ-100 מיליון שקלים ורשת כמה עשרות מיליונים. ומה עם ישראל קיבל? הפקה חיצונית אחת מדי ערב".

יו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב-ברקוביץ', צילום: אורן בן חקון

נזכיר כי על פי חוקי הרשות השנייה, מהדורת החדשות צריכה להסתיים בכל ערב ב-21:00, אך החוק שונה בעקבות מגיפת הקורונה ושלוש מערכות הבחירות, אז קיבלו הערוצים אישורים לחרוג.

המשמעות של קיצור המהדורה לשעה אחת בלבד היא הוצאה של עשרות מיליוני שקלים בשנה - סכום ששום גוף לא רוצה לוותר עליו מבחירה. עם זאת, צריך לציין כי עובדי החדשות בעד הקיצור.

"כשאתה עובד מ-15:00 עד הלילה בשביל כל התוכניות אתה מפספס סיפורים ואייטמים טובים בדרך, כי אין לך באמת את הזמן לעבוד עליהם כמו שצריך", סיפר אחד הכתבים. "כשאין הרבה חדשות צריך להתחיל למצוא נושאים מעניינים, ופה מתחיל הסיוט. לא פלא שכמעט כל ישיבת פוסט מסתיימת ב'ככה זה כשעושים מהדורה של שעה וחצי'".

מי שמתנגדים למהלך הם בעיקר קשת 12 ובאופן משונה מאוד גם מישל קרמרמן, מנכ"לית הרשות השנייה, שאמנם אין לה השפעה על ההחלטה, אבל אם יוחלט לקצר את המהדורה, היא שתצטרך להוציא אותה לפועל.

ביום חמישי הקרוב צפויה הוועדה להתכנס שוב ולפגוש את נציגי חדשות 12 של קשת, המתנגדים הגדולים והדומיננטיים למהלך החשוב והנחוץ ביותר לטלוויזיה בישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר