המגפה לא בדעיכה: משרד הבריאות עדכן הערב (שבת), כי מקדם ההדבקה חצה את ה-1 ועומד על 1.02. 497 חולים בקורונה אובחנו אתמול מתוך כ-77 אלף בדיקות, אחוז החיוביים - 0.7% ומספר החולים קשה עומד על 133. על רקע העלייה בנתונים - ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים מחר דיון בנושא ההיערכות לאירועי חנוכה.

מתחילת התפרצות המגפה, אובחנו בישראל 1,340,078 חולים. נכון להיום, יש בישראל 5,277 חולים פעילים.מפרוץ הקורונה - נפטרו 8,154 בני אדם מקורונה.

לאחר שאתמול לא היו יישובים אדומים בישראל, היום הכפר הבדואי קצר א-סר שבדרום הפך לאדום עם שיעור בדיקות חיוביות שעומד על 37%, קריית ארבע בצבע כתום עם 4% חיוביים, גם גבעת זאב מוגדרת כתום עם 5% חיוביים ועכו עם 2% חיוביים.

חיסונים ליד אולמות ו"שכנוע בלי כפייה"

בשל העלייה בתחלואה, בנט הודיע כי בכוונתו לנקוט צעדים בניסיון לבלום את "גל הילדים". בשלב הזה מסתמן שהאירועים בחנוכה יתקיימו כפוף לתו הירוק. עוד נבחנת האפשרות להקים תחנות חיסון  ליד האולמות, בהשתתפות כוכבי הילדים.

נפתלי בנט בישיבת ממשלה (צילום: ap)
התוכנית של בנט לבלימת התחלואה | צילום: ap

"המדיניות לגבי חיסוני ילדים היא שכנוע רך, ללא לחץ וללא כפיה - להנגיש את כל המידע באופן שקוף להורים", נמסר מטעמו של בנט. ראש הממשלה מתכנן לקיים בעצמו פגישות הסברה עם מורים ומורות ועם רופאי ילדים ומשפחה, שהם, על פי המחקרים שהוצגו לו, הפונקציה המשפיעה ביותר על החלטת ההורים לחסן.

לצד זאת, בנט ביקש למקד את המאמץ באנשים שמחוסנים בשתי מנות, אך לא חוסנו במנה השלישית. מדובר בכ-950 אלף ישראלים.

מבצע חיסון הילדים בדרך

לקראת מבצע חיסון הילדים בני 11-5, שייצא לדרך ביום שלישי הקרוב, משלוח של כמיליון חיסוני פייזר נחת הבוקר בישראל. המשלוח היה אמור להגיע מוקדם יותר השבוע, אך בשל סיבות לא ידועות הוא נדחה להיום. הילדים יקבלו חיסון שמינונו קטן בשליש מהמינון של חיסוני המבוגרים - משמע 10 מיקרוגרם בלבד במקום 30 מיקרוגרם כפי שמקבלים מבוגרים.

פריקת משלוח החיסונים לילדים בנתב"ג
פריקת משלוח החיסונים לילדים בנתב"ג

רוב המאומתים החדשים - לא מחוסנים

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הבהירה אתמול ב"אולפן שישי" כי מי שלא מחוסן או לא קיבל בוסטר גורם למעשה לעלייה בתחלואה.  "זו עלייה שאנחנו עוקבים אחריה ואנחנו מודאגים ממנה, אבל לא נכנסים להיסטריה בגללה", אמרה. "העלייה הזו נובעת מההתנהגות של האוכלוסייה. צריך לשמור על המסכות בחללים סגורים - ובטח עכשיו כשיורד גשם ואנחנו נמצאים יותר בחללים סגורים. אנחנו לא נמשיך בעוד הקלות עד שלא נראה שהמגמה חוזרת למגמת דעיכה". 

לדבריה, רוב מכריע של התחלואה המחודשת בקורונה היא בקרב לא מחוסנים: "76% מבין המאומתים הם לא מחוסנים כלל ועוד 12% הם מחוסנים ותיקים שלא קיבלו בוסטר - מה שאומר שכמעט 90% הם אנשים שלא מוגדרים בישראל כמחוסנים - וזה מה שגורם לעלייה בתחלואה".