3 צפייה בגלריה
צ'אבי עם השחקנים באימון המסכם
צ'אבי עם השחקנים באימון המסכם
צ'אבי עם השחקנים באימון המסכם
(רויטרס)
הערב (שבת, 22:00) זה יקרה: אחרי תקופה ארוכה של חיזורים, שמועות וקאמבק מרגש, צ’אבי יעמוד לראשונה בחייו על הקווים של ברצלונה, המועדון אותו הוביל לגדולה כשחקן. המפגש הראשון זימן לספרדי את אספניול בקאמפ נואו ולצד ההתרגשות הגדולה מחזרתו, גם הוא מבין, אולי טוב יותר מכל אחד אחר: בבארסה צריך לספק קבלות מהר. המשחק, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי HOT, מנויי yes, סלקום TV ופרטנר TV.
הרכב ברצלונה: מארק-אנדרה טר שטגן, אוסקר מינגסה, ג’רארד פיקה, אריק גארסיה, ג’ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, ניקו גונסאלס, פרנקי דה יונג, גאבי, איליאס אחומאש וממפיס דפאיי.
הקטלונים מגיעים למשחק מהמקום התשיעי בטבלה ובמצב רוח עגום אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון בזירה המקומית. מנגד, היריבה העירונית יודעת שזו הזדמנות אדירה לחלוף על פניה כשלשתי הקבוצות מאזן זהה של 17 נקודות ערב המחזור. מי שעורך בכורה בקבוצה ובהרכב הוא איליאס אחומאש הצעיר בן ה-17.
במקביל, בספרד התעוררו הבוקר ליום של דרבי לא שגרתי בברצלונה כשכמובן צ’אבי תפס את הכותרות של העיתונים הגדולים: “מגה דרבי הערב”, “בכורה בסיכון גבוה”, “יותר מדרבי”, היו חלק מהכותרות.
3 צפייה בגלריה
כותרות העיתונים בספרד
כותרות העיתונים בספרד
כותרות העיתונים בספרד
(צילום מסך)

עוד לפני המשחק, מי שסיפק אמירות לא שגרתיות היה אוסקר מינגסה, שדיבר ב-ESPN ונשאל בנוגע לרונאלד קומאן: “הקבוצה הפסיקה להאמין בו וכל אחד ניסה לפתור את הדברים בעצמו. לא היינו טובים באופן אישי ולא בקבוצתי. כשהדינמיקה לא טובה, שום דבר לא מסתדר. חדר ההלבשה שלנו היה זקוק לשינוי כי אנשים לא היו מרוצים”.
3 צפייה בגלריה
אוסקר מינגסה
אוסקר מינגסה
אוסקר מינגסה
(La Liga)

מינגסה סיפר על הגעתו של צ’אבי: “זה יעבוד טוב, הוא הביא איתו רעיונות טובים ואנשים מאמינים לדברים שהוא אומר שזה הכי חשוב. צ’אבי הוא האדם הנכון לתפקיד. הוא אגדה שמכיר את המועדון מצוין. הוא עבר בעצמו מצבים כאלה בעבר וידע לצאת מזה, אנחנו סומכים עליו”.