"זה היה משהו של פחות מחצי שנייה. אחרי שזרקתי עליו את הבקבוק ראיתי את החולצה שלו כולה נדלקת בחלק העליון של הגוף. א' קפץ עליו, הוא ניסה להוריד מעליו את החולצה. יניב התנגד ואז הם התגלגלו בחולות. אני נשבעת לכם בילדים שלי שלא התכוונתי שזה יקרה". כך תיארה לפני כשנה בפני חוקרי תחנת משטרת חדרה נורית שמייב טוויל (36), שעדותה נחשפת כאן לראשונה ובה היא מספרת כיצד הציתה את בן זוגה לשעבר. בסוף השבוע הקודם גזר עליה בית המשפט המחוזי בחיפה שש שנות מאסר בפועל והעביר את שני ילדיה להשגחת אמה עד לשחרורה מהכלא.

ב-15 לנובמבר 2020 יצאה טוויל, קופאית במרכול מפרדס חנה, עם אחיה קרוב משפחתה, א', לתחנת דלק בבנימינה. כפי שתיעדה מצלמת האבטחה במקום, טוויל מילאה בקבוק בבנזין וחזרה לרכבה. משם נסעה למקום מגוריו של יניב אימנילוב (30), הגבר שאיתו יצאה כשנה. "כל הדרך א' ואני לא דיברנו. הנחתי את הבקבוק בין הרגליים. א' לא ידע מה עשיתי. באתי לכיוון הבניין. החזקתי את הבקבוק והמצית ביד. יניב היה ליד החומה. א' היה לידו", שחזרה בעדותה במשטרה, "פתאום נכנסתי לסיטואציה שאלוהים ישמור. הצתתי את הבקבוק וזרקתי אותו עליו כשהוא בוער".

אימנילוב נכווה באורח קשה, הובהל לבית החולים הלל יפה, שם הונשם והורדם והיה מאושפז במשך כשבועיים עד ששוחרר. לדבריה של טוויל הוא זה שבחר להיפרד ממנה, ובהמשך כתב לה הודעות שפגעו בה מאוד. בתיעוד החקירה ניתן לקרוא כיצד מנסה החוקרת להבין האם הייתה לטוויל כוונה לפגוע באימנילוב. "בחיים שלי לא חלמתי שיקרה דבר כזה. זה לא היה בתכנון שלי להצית אותו", היא מסבירה שוב ושוב לחוקרים, "באתי במטרה להפחיד אותו, לשרוף לו את האופנוע. לא יודעת איך זה יצא. רציתי לפגוע לו במקום כואב. אחרי שהצתתי אותו יניב צעק לי: 'נורית, נורית מה עשית לי?'. הוא נשרף, נשרף, נשרף. אני נכנסתי לטראומה, לחרדה".

בחקירתו תיאר גם אימנילוב את האירוע לפרטיו. "א' התקשר אליי ושאל אם אני בבית של ההורים שלי, אמרתי לו שכן וקבענו להיפגש למטה מתחת לבניין. ירדתי למטה, לחצנו ידיים. התחלנו לדבר. אני לא זוכר בדיוק אם היא נעצרה לידנו או שהיא באה מאחור. היא יצאה מהאוטו וראיתי אש שעפה עליי. א' צעק עליה: 'מה את עושה מטומטמת' והרגשתי שהכול נשרף, שאני בוער. התחלתי לצעוק. ראיתי אש בעיניים. התחלתי להוריד חולצה ולהתגלגל על הרצפה. נורית ו-א' התחילו לברוח. איך שכיביתי את האש רצתי מסביב לבניין".

לדבריו של אימנילוב, טוויל ניסתה לפגוע בו על רקע ויכוח שפרץ ביניהם על כסף. "רבנו דרך הודעות וואטסאפ. היא ביקשה את הסכום שנשאר לי לשלם, קיללתי אותה ואז היא כתבה לי: 'אם ככה אתה מדבר אז אני אראה לך מה אני אעשה'", העיד. לדבריו, רק כשהתעורר בבית החולים הבין את מה שקרה. "בהתחלה לא רציתי להתלונן. אחרי הימים שהייתי בתרדמת הרופאים אמרו לי שזה נס שנשארתי בחיים. אז הבנתי את חומרת המעשה והחלטתי להתלונן".

יניב אימנילוב שהוצת לפי החשד ע"י בת זוגו לשעבר
יניב אימנילוב: "היא כתבה לי: 'אם ככה אתה מדבר אז אני אראה לך מה אני אעשה'"

במכתב שכתבה טוויל לשופט היא הביעה חרטה על האירוע: "בכיתי, התפללתי וביקשתי מאלוקים שישמור על יניב וירפא אותו בגוף ובנפש", היא כתבה, "בכלא אני משולבת במחלקה טיפולית שמאפשרת לי להבין שהמעשה שלי יושב על המון דברים מהעבר. אבקש מכבוד השופט שימתיק לי את העונש".

פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגד טוויל כתב אישום בגין ניסיון רצח, וזה תוקן במסגרת הסדר שנחתם באמצעות פרקליטיה שי לוי וגיא מימון לעבירה קלה יותר של חבלה בכוונה מחמירה. תסקיר שירות המבחן שהוגש לבית המשפט קבע כי קיים סיכוי נמוך מאוד שטוויל תחזור על מעשיה. "אני מצטערת שפגעתי קשות במתלונן ובמשפחה שלי. אין שום הצדקה למעשים שלי", אמרה טוויל לשופט, "אני מתפללת שהמתלונן יחזור להיות בריא בגופו ובנפשו ושיתאושש ממה שעשיתי לו. אני מבקשת מבית המשפט לנהוג בי במידת הרחמים. הילדים שלי משלמים מחיר כבד מאוד".

שי לוי וגיא מימון  (צילום: נמרוד גליקמן/עצמי)
מימין: עו"ד גיא מימון ועו"ד שי לוי | צילום: נמרוד גליקמן/עצמי

עורכי דינה של טוויל ביקשו להתחשב בעובדה שהיא לקחה אחריות על מעשיה וכן בנסיבות חייה הלא קלות כאם חד הורית. השופט הבכיר אמיר טובי ציין כי אומנם מעשיה של טוויל מצדיקים עונש של עד 20 שנות מאסר, אבל במקרה שלה החליט לחרוג ממתחם הענישה ולגזור עליה שש שנות מאסר בפועל ותשלום פיצוי של 60 אלף שקל למתלונן.