סמי אלקרנאוי יזם, ומלונאי, הוא דמות ססגונית וצבעונית במצפה רמון. אחד שלא פוחד לקחת סיכונים ולא מפחד כשאומרים לו שהוא משוגע על כל הראש.

ספק אם מישהו בעיירה הפסטורלית, שבשנים האחרונות חווה סוג של רנסנס והתעוררות בתחום התיירות וחיי הלילה, האמין שסמי, הנער הבדואי מתל ערד שעבד כמתדלק בתחנת הדלק של עין עבדת, יהפוך אחרי 30 שנה  לאיש עסקים מבוסס ולמלונאי מצליח ביותר.

"כל פעם שהתחלתי לבנות מלון או מסעדה במצפה היו אומרים שאני משוגע, שאני זורק את הכסף שלי לפח שאני עושה טעות גדולה שאצטער עליה, אבל אני איש של חלומות. היתרון שלי שאני יודע להפוך זבל לזהב ועד היום ברוך השם הצלחתי בכל העסקים שעשיתי", אומר אלקרנאוי בראיון ל-mako. "המלון החדש שהקמתי - 'אדמה', הוא הלהיט החדש במצפה. אנחנו בהרצה שבועיים, לא עשיתי שום פרסום והתפוסה כבר מלאה לכמה שבועות קדימה".

מלון חדש במצפה רמון (צילום: גיל אזולאי)
צילום: גיל אזולאי

מלון חדש במצפה רמון (צילום: גיל אזולאי)
צילום: גיל אזולאי

מלון חדש במצפה רמון (צילום: גיל אזולאי)
צילום: גיל אזולאי

כאמור, לפני כשבועיים אלקרנאוי פתח את מלון 'אדמה' (לשעבר 'האנגר' אדמה) הממוקם ברובע הבשמים שבשנים האחרונות התעורר לחיים חדשים. המלון שונה ממה שהורגלו אליו האורחים שהגיעו למצפה רמון. מצד אחד הוא יוקרתי מודרני ומצד שני אותנטי בעל מוטיבים בדואים. מצד אחד הוא נראה כמו ריזורט במרקש שבמרוקו ומצד שני זה מלון שנותן תמורה לאורחיו מבלי לקרוע להם את הכיס.

15 מיליון שקל השקיע אלקרנאוי בבניית המלון. 31 גלריות וסוויטות, מאהל בדואי יוקרתי, בריכה, חדרי יוגה ופילאטיס, טלסקופים משוכללים, מדורה מרכזית להכנת תה וקפה ותפוחי אדמה על האש. שנה שלמה של שיפוץ מאסיבי עברו על המקום, עד כדי כך שקשה להאמין שהמקום הזה היה בכלל האנגר.

"גם הפעם אמרו לי שנפלתי על כל הראש, שזרקתי מיליוני שקלים, שלא צריך עוד מלון במצפה רמון ושיש מספיק", נזכר אלקרנאוי. "אני לא בא להתחרות ב'בראשית' ולא בשום בית מלון אחר. אני מציע לאורחים חוויה אחרת לכל החיים. משהו שונה, מרענן שיגרום להם לחזור לפה שוב ושוב ועוד במחיר שפוי. אין מלון בסגנון הזה בכל ישראל גם לא ברמה של השירות".

מלון חדש במצפה רמון (צילום: גיל אזולאי)
צילום: גיל אזולאי
מלון חדש במצפה רמון (צילום: גיל אזולאי)
צילום: גיל אזולאי

מלון חדש במצפה רמון (צילום: גיל אזולאי)
צילום: גיל אזולאי

 

"היו לי שתי אופציות - ללכת לכיוון הפשע או להיות יזם תיירות"

אלקרנאוי, אוהב את מצפה רמון. מבחינתו זה הבית שלו. היו כאלה שהציעו לו להתמודד לראשות המועצה אבל הוא ויתר על הרעיון להיות פוליטיקאי בשלב זה של החיים. "אני איש תיירות וזה מה שמעניין אותי. העסקים שלי נותנים פרנסה ל-300 משפחות ואני רואה בזה גאווה וסיפוק רב שאני תורם במשהו לישוב המדהים הזה", הוא אומר.

הוא נולד בתל ערד. בגיל 17 החליט להגשים חלום בתחום התיירות והתחיל לעבוד כמתדלק בתחנת הדלק בעין עבדת. "לכל אדם כמה אופציות בחייו - חלק בוחרים ללכת לכיוון הפשע ואחרים לעסקים. אני בחרתי באופצייה השנייה והקשה יותר. הייתי רוכב כל יום על חמור לבית הספר, מרחק של חמישה קילומטר ביום. החלום שלי מגיל קטן היה להקים עסק בתחום התיירות, משהו לא שגרתי", מספר אלקרנאוי. "עבדתי בתחנת דלק כמה שנים. חסכתי כסף ואז הקמתי את המאהל הבדואי בחניון בארותיים. משם המשכתי למצפה רמון ועד היום אני שם, עוסק בתיירות, מסעדנות ותחנות דלק. סגרתי מעגל. אני משמש השראה לצעירים יהודים ובדואים ומרצה בפני תלמידים בבתי ספר שלא ילכו לעולם הפשע ושיעבדו קשה להגשים חלומות כפי שאני עשיתי".

מלון חדש במצפה רמון (צילום: אילן אדר)
סמי אלקרנאוי | צילום: אילן אדר

לפני כמה שנים הוא רכש בניין נטוש, מוזנח וישן במרכז מצפה רמון והפך אותו בעבודה קשה למלון 'סוויטות רמון' שהפך עם השנים להצלחה מסחררת. הוא גם הקים את מסעדת 'צוקים' ולאחרונה השכיר את המקום לחברת תיירות וניהול והחליט להתמקד בהקמת המלון החדש 'אדמה'. "לקחתי האנגר ישן ומוזנח, פינינו מפה זבל במאות משאיות והפכנו את המקום לפנינה אמיתית", הסביר אלקרנאוי. "אף אחד לא מאמין שעד לפני שנה היה פה האנגר".

כמה זה עולה?

סופ"ש בחדר גלריה מרווח להורים עם שלושה ילדים יעלה 1,200 שקלים ללילה. באמצע שבוע כ-900 שקלים ללילה. חדר רגיל: בין 750 ל-800 שקלים.

"מדובר במחירי הרצה וכמו שכבר אמרתי אנחנו בתפוסה רק מפה לאוזן", טוען אלקרנאוי בנימה של סיפוק. "אני מאמין שהמלון הזה יהיה הצלחה גדולה. קיבלנו תגובות רבות מאורחים ואני מאוד אופטימי. הפכנו את רובע הבשמים למקום פורח ומרענן אחרי שנים של תרדמת".