ארה"ב מרחיבה את מבצע החיסונים: מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר היום (שישי) את מנת החיסון השלישית של פייזר ומודרנה לשימוש חירום עבור בני 18 ומעלה - כחודשיים אחרי שאישר את הבוסטר לאוכלוסיות בסיכון בלבד. החלטת הרגולטור האמריקני נותנת את החותם הסופי להרחבת מבצע החיסונים לכלל האוכלוסייה הבוגרת במדינה, למרות שיותר מ-10 מדינות כבר החליטו על דעת עצמן לעשות זאת.

סיקור נרחב ב-N12

אישור הבוסטר לשכבות גיל נוספות ייתן מענה לבעיית החסינות הדועכת של החיסון נגד הקורונה, שאחרי כמה חודשים עומדת על כ-50% בלבד. על פי החלטת ה-FDA, אדם שעברה חצי שנה לפחות מקבלת מנת החיסון השנייה יהיה זכאי למנה השלישית - בדומה לנעשה בישראל ובמדינות אחרות.

מנכ"ל פייזר אלברט בורלא בירך על אישור הבוסטר, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "חדשות טובות. משמעות ההחלטה היא שמבוגרים נוספים יקבלו הזדמנות לשמור על חסינות גבוהה נגד המחלה הנוראית הזו".

פייזר ושותפתה בפיתוח החיסון, ביונטק, ביקשו בשבוע שעבר לקבל את אישור החירום בהתבסס על תוצאות השלב השלישי בניסוי שקיימו בקרב יותר מ-10,000 משתתפים. על פי התוצאות, הבוסטר בטוח לשימוש והיה יעיל ב-95% במניעת מחלה סימפטומטית בהשוואה למתחסנים בשתי מנות. גם מודרנה ביקשה אישור מהרגולטור לנוכח הדעיכה בכמות הנוגדנים בגופם של המתחסנים.

"לכל אורך המגפה ה-FDA פעל לקבלת החלטות נכונות", אמרה מנהלת הארגון ד"ר ג'אנט וודקוק. "החיסונים הוכחו כהגנה הטובה ביותר נגד הנגיף. אישור מנת בוסטר לבני 18 ויותר יעזור לשמור על הגנה מתמשכת נגד הקורונה והסכנות הטמונות בה".