המגפה מתפרצת - ובאירופה כבר חוזרים לפתרון של סגר: אוסטריה תהיה המדינה הראשונה במערב אירופה שתטיל סגר על אזרחיה באביב הזה, בתגובה על הגל הרביעי של הקורונה. הסגר המלא יתחיל כבר ביום שני הקרוב. עוד הודיעו הרשויות כי המדינה תדרוש מכל אזרחיה להתחסן עד 1 בפברואר.

הסגר יימשך בין 10 ל-20 יום לכל היותר - כך הבהיר הקנצלר אלכסנדר שלנברג, שהחליף לאחרונה את סבסטיאן קורץ. עד כה לא פורסם אילו הגבלות יוטלו על האנשים שלא יתחסנו עד לחודש פברואר. "למרות חודשים של שכנועים, לא הצלחנו לשכנע מספיק אנשים להתחסן", אמר הקנצלר האוסטרי אלכסנדר שלנברג במסיבת עיתונאים במערב טירול. שלנברג האשים את המסרבים להתחסן ב"מתקפה על מערכת הבריאות".‎

בשבוע שעבר הודיעה אוסטריה על סגר על כשני מיליון תושבים לא מחוסנים. המשטרה הפדרלית עצרה אנשים במקומות ציבוריים ודרשה לבדוק אם הם אכן מחוסנים. מי שלא חוסן - נקנס. מדובר כמובן בצעד קיצוני ויוצא דופן במדינה, שמטרתו המרכזית היא להעלות את כמות המחוסנים ולמגר את התחלואה.

לפי ההגבלות שאושרו, לא מחוסנים שייתפסו מסתובבים ברחובות ייקנסו בסכום של עד 500 אירו, ומי שיסרב לציית לבדיקת הסטטוס החיסוני שלו, עלול לספוג קנס של עד 1,450 אירו. הסגר החדש חל על כל אדם מעל גיל 12 שלא קיבל שתי מנות חיסון - אנשים שהחלימו לאחרונה מהנגיף פטורים מההגבלות.

באוסטריה הדגישו כי לא מחוסנים יוכלו לצאת מבתיהם רק לצורך קניות חיוניות או קבלת טיפול רפואי. כמו כן, אלה יוכלו לצאת לעבודה ולהשתתף בטקסים דתיים בתנאי שהם מחזיקים בבדיקת קורונה שלילית. לעומת זאת, תיאסר כניסתם למקומות ציבוריים כמו מסעדות, מספרות, שווקי חג המולד וכדומה.

קנצלר אוסטריה שלנברג אמר במסיבת עיתונאים ביום ראשון כי "מצב הקורונה באוסטריה חמור והגל הרביעי תפס אותנו במלוא העצמה". עוד סיפר שלנברג שכמות הנדבקים באוסטריה גבוהה יותר ממה שהייתה אי פעם מאז פרוץ המגפה. שר הפנים קרל נהאמר הוסיף כי "הדרך היחידה לשבור את מעגל הקסמים הזה של המגפה היא החיסון".