דרמה בבית המשפט באקוודור שם החליט שופט מקומי לזכות לאחרונה את נשיא אקוודור לשעבר, עבדאללה בוקראם ובנו ג'יקוב, אחרי שהואשמו בעבירות חמורות של שחיתות ופשע מאורגן. על פי כתב האישום המקורי, בוקראם ובנו הואשמו במכירת עשרות אלפי ערכות בדיקות קורונה למממשלה במחיר מופקע וגרפו לכיסיהם מאות אלפי דולרים על חשבון הקופה הציבורית. 

הזווית הישראלית בפרשה כוללת כזכור את מעורבותו של שי דהן ז"ל וחברו אורן שיינמן שהורשעו בעבירות של הלבנת הון, והתחזות לאחר אחרי שעל פי החשד הם אלו שסיפקו לבוקראם ובנו את הערכות במחיר עלות. בית המשפט באקוודור קבע כי לדהן ושיינמן יש אחריות לפרשה יותר מכל נאשם אחר והם אלו שסחרו בבדיקות.

כזכור, מעבר לחשד של מכירת בדיקות הקורונה במחיר מופקע, קיים חשד נוסף שהנשיא ובנו (בחקירה שעדיין מתנהלת) הם אלו שעמדו מאחורי חיסולו של דהן בעת ששהה בכלא המרכזי בעיר גוויאקיל. השניים ידעו שיש ברשותו של דהן הקלטות המפלילות אותם בפרשת מכירת הבדיקות, חשדו שדהן יסכים לשמש עד מדינה נגדם, ודאגו על פי החשד ליצור קשר עם מאפיונרים בתוך כלא, כמו גם עם מנהל הכלא עצמו, כדי שאלו ידאגו לחסל את דהן ואת חברו שיינמן שנפצע באורח בינוני.

(בסרטון: בוקראם נעצר בביתו לפני כשנה)

באותן הקלטות נשמע דהן אומר כי הוא מכר לבוקראם ובנו את הערכות במחיר של  19 דולרים ליחידה, אז הנשיא לשעבר ובנו מכרו אותן לשלטונות במחיר של 68 דולרים ליחידה, וגזרו קופון של מאות אלפי דולרים על חשבון קופת ממשלת אקוודור. בהחלטתו הסופית ציין השופט כי בוקראם ובנו לא התעסקו בסחר של הערכות, אלא רק קנו אותן מדהן ושיינמן ומכרו אותן לממשלה.

השופט ג'ובאני פרייר טען בהחלטתו כי יש לזכות את השניים לאחר שהתביעה במדינה שהגישה נגדם את כתב האישום לא הביאה את הראיות הנדרשות ו"פעלה מתוך שנאה לשניים". במקביל, שני סוכני מכירות שעבדו כמתווכים במכירת הערכות מבוקראם ובנו לממשלה המקומית נידונו כל אחד לחמש שנות מאסר בפועל.

 

פרשת הרצח באקוודור (צילום: צילום מסך טוויטר)
שיינמן לצד ערכות הקורונה שנמכרו לבוקראם ובנו | צילום: צילום מסך טוויטר

בוקראם עצמו מתח ביקורת קשה על התנהלות התביעה וצוטט כשאמר: "השפילו אותי ורמסו את כבודי שלא בצדק. במשך שנה שלמה שילמנו אני ובני מחיר אישי כבד מאוד ואני שמח שהצדק יצא לאור". מצד שני, ישראלי שחיי בימים אלה באקוודור טוען בשיחה עם mako כי המשפט היה מכור מראש בגלל קשריו הענפים של בוקראם עם מערכת המשפט המקומית.

"זה היה משפט מכור. לאורן ושי אין קשר לקומבינה שבוקראם ובנו עשו על חשבון קופת ממשלת אקוודור ותושביה. חוץ מזה שהם מעורבים ישירות ברצח של דהן ובניסיון לרצוח את אורן. זו תעודת עניות למערכת המשפט במדינה שזיכתה את השניים", טוען אותו ישראלי שהוסיף כי התביעה באקוודור החליטה לערער לבית המשפט העליון במדינה על זיכוי הנשיא לשעבר ובנו בנימוק שיש די ראיות בתיק המפלילות אותם והשופט שזיכה אותם טעה בהחלטתו.