750 מיליון דולר: תביעה ראשונה נגד טראוויס סקוט

לאחר אסון פסטיבל "אסטרוורלד" מגיעה כעת תביעה ייצוגית ודרישה לפיצוי מהראפר, הקולגה דרייק, והחברות "אפל" ו"לייב ניישן" • בין התובעים בני משפחתו של צעיר בן 21 שנמחץ למוות

טראוויס סקוט, צילום: AFP

אחרי האסון בפסטיבל "אסטרוורלד" בטקסס, שגבה נכון להיום את מותם של עשרה אנשים, כעת מגיעה התביעה והדרישה לפיצוי. האמנים טראוויס סקוט ודרייק, וכן החברות "אפל" ו"לייב ניישן" שהיו אחראיות על האירוע, עומדים כעת בפני תביעה ייצוגית עצומה על סכום של 750 מיליון דולר, מצד למעלה מ-125 מהנוכחים בהופעה, ביניהם גם בני משפחה של אחד המתים בטרגדיה.

תביעה זו היא הראשונה שמוגשת (וסביר להניח שלא האחרונה) ואשר מאשימה את סקוט ואת מארגני האירוע בכשל בטיחותי, וכן באי הכשרת צוות אבטחה נאות במטרה לקיים אירוע המוני שעומד בתנאי בטיחות ראויים.

זירת האסון בפסטיבל בטקסס, צילום: אי.פי

כאמור, בין התובעים בולטת משפחתו של אקסל קוסטה, צעיר בן 21 שנמחץ למוות באסון, על ידי מה שמוגדר בכתב התביעה כ"קהל פרוע ובלתי ניתן לשליטה, שמחץ אותו בכזו עוצמה עד כי לא יכול היה לנשום עוד".

באשר לסכום התביעה האסטרנומי, על פי התביעה מטרתו היא לכסות עלויות של טיפול פיזי ונפשי בפציעות מהאירוע, וכן להוות פיצוי על אבדן חיי אדם. "אף סכום שבעולם לא יוכל להשיב את השלווה לתובעים הללו", אמר טוני באזבי, עורך הדין מטעם התביעה. "אין כמות כסף שיכולה להשיב חיי אדם. אבל הפיצוי שתביעה זו דורשת מטרתו לתקן, לעזור, או לפצות על הנזקים והאבידות שסבלו התובעים. לא יותר ולא פחות מכך".

טראוויס סקוט וחברת "לייב ניישן" הציעו באופן מיידי החזרים כספיים לכל מי שנכח בהופעה. התביעה מתייחסת לאקט זה כ"ניסיון שקוף וגרוטסקי של הנתבעים לצמצם את המחויבויות שלהם לאחר המקרה, בפני המשפחות של אלו שנהרגו או נפצעו". בין עשרת ההרוגים ניתן למנות גם את שמו של עזרא בלאונט בן ה-9.

רשויות החוק האמריקניות ממשיכות לחקור את המקור למקרי המוות באסון, אך עדויות של מי שהיו בקהל באותו אירוע טוענות כי הצפיפות בקהל גרמה ללכידתם של רבים, מחיצתם וקריסתם עד אבדן יכולת הנשימה. מקורבים לטראוויס סקוט מעידים כי הוא לא היה מודע בזמן אמת למתרחש בקהל בהופעתו.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר