"חזרנו עשרים שנה אחורה": כשהאיגוד חזר לנהל את הליגה

הפור נפל, המתנגדים איימו: בתום ישיבה סוערת, שבמהלכה הצביעו חברי איגוד הכדורסל, הוחלט כי מינהלת הליגה תפורק וניהול ליגת העל יחזור לאיגוד, אחרי כמעט שני עשורים • עכשיו הכדור עובר לפוליטיקאים: "אצל מירי רגב הצדדים היו מוזמנים כבר בבוקר כדי לפתור את הסכסוך"

דריק וויליאמס (מכבי תל אביב) וניב משגב (הפועל חולון), צילום: אלן שיבר

1. אתמול (רביעי), אחרי ישיבה סוערת, הנהלת איגוד הכדורסל החליטה על פירוקה של מינהלת ליגת העל ועל החזרת ניהול הליגה לידי האיגוד. האיגוד הודיע כי בתקופה הקרובה יוקם צוות לקבלת הליגה ולניהולה בצורה מסודרת.

לא פחות מ־18 חברי הנהלה תמכו בסגירת המינהלת, שלושה התנגדו (נציגי הפועל ירושלים, הפועל ת"א ועירוני נס ציונה), אחד נמנע (יו"ר בני הרצליה אלדד אקוניס) וחמישה לא הגיעו לישיבה.

ההפתעה הגדולה: עו"ד סיגל אולפינר, נציגת מכבי ראשל"צ בהנהלת האיגוד, תמכה בסגירת המינהלת, אף שהמועדון הוא חלק ממנה. "חזרנו 20 שנה אחורה", אמר אתמול גורם שהשתתף בישיבה.

שמעון מזרחי, צילום: אלן שיבר, צילום: אלן שיבר

2. בעשור האחרון היו לא מעט סכסוכים בין האיגוד למינהלת, אולם הם נפתרו כי הרי חלק מחברי האיגוד יושבים בשולחן המינהלת. שורשי הסכסוך הנוכחי הם בהסכם שחתמו נציגי האיגוד (יו"ר הוועדה המקצועית עמוס פרישמן ועודד נחמן) עם יו"ר המינהלת (שמואל פרנקל) ויו"ר הפועל ת"א (רמי כהן) אי שם ב־25 באוגוסט 2020.

הרקע לסכסוך היה אז סירובה של המינהלת להכיר בהפועל חיפה כעולה השנייה לליגת העל לצד בני הרצליה (עקב הקורונה שתיהן עלו בזכות מצבן בטבלה). על פי אותו הסכם שעליו חתם יו"ר האיגוד עמירם הלוי, אושרה עליית הפועל חיפה לליגת העל, שהפכה להיות בת 13 קבוצות (בשלוש העונות הבאות יהיו שתי עולות ושתי יורדות).

הטריגר היה שאם אחת משתי העולות מהליגה הלאומית לא תממש את עלייתה, ליגת העל תחזור ל־12 קבוצות ולעולה אחת ויורדת אחת. אחרי שאליצור נתניה ויתרה על זכותה לעלות בקיץ האחרון לליגה הבכירה, הודיעו במינהלת כי הם מממשים את הסעיף בהסכם וחוזרים לעולה אחת ויורדת אחת. אז החלו ראשי הליגה השנייה להתקומם וסחפו איתם את הלוי כדי לשבור את הכלים מול מינהלת הליגה. "הזנב התחיל לכשכש בכלב במקום שזה יהיה הפוך", הסבירו באיגוד.

3. מינהלת ליגת העל, בראשותו של פרנקל, נאחזה בהסכם ולא הסכימה לניסיונות פשרה בחודש האחרון. אתמול, כשבאיגוד עברו להשתמש בנשק יום הדין, הפשילו ראשי הקבוצות (גיא הראל, רמי כהן ויניב מזרחי) את שרווליהם בטרם נטשו את הישיבה - ושלחו איומים קשים.

הצעד הראשון: לא נשתתף במשחקי הגביע השנה, וכך המפעל היוקרתי של האיגוד ייפגע. האיום השני: הקמת ליגה פרטית שבה אין עולות ויורדות, הוצאת מחלקות הנוער מהאיגוד והקמת ליגות נוער פרטיות. האיום השני הוא ללא כדורים בקנה, כי פיב"א תוציא את כל הקבוצות מאירופה, ולא תאשר רישום זרים בקבוצות שמקימות ליגות פרטיות מקומיות.

4. הכדור עובר עכשיו לפוליטיקאים, קרי: לשר התרבות והספורט חילי טרופר. "אצל מירי רגב שני הצדדים היו מוזמנים כבר הבוקר כדי לפתור את הסכסוך", אמר אתמול גורם באיגוד. משרד הספורט יצטרך להיכנס מהר לעובי הקורה כדי ש"הענף הייצוגי מספר 1" שלנו לא יקרוס תחת מלחמות העסקנים.

תוצאות ההצבעה המלאות:

בעד:

סיגל אולפינר
אורי אשכנזי
נפתלי בנטוב
אילן בק
זאהי בראנסי
אורה גלזר
עמירם הלוי
דורון הלל
רון וורוטיצקי
מנחם וידהורן
ערן טסל
עודד נחמן
אהוד סולמי
עמוס פרישמן
אבי קצנברג
טלי קריאף
רו"ח קרן שטויאר
נסים רון

נמנעו/לא השתתפו:

אלדד אקוניס 
נטע אבוגוב
תומר ברזילי
נאווה גל
איריס ועקנין
שמעון מזרחי

נגד:

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

יניב מזרחי
גיא הראל
רמי כהן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר