אבל כבד ירד הבוקר על העיר אשדוד: ראש העיר המיתולוגי והאהוב של העיר אשדוד הלך היום לעולמו והותיר אחריו עיר שלמה עצובה, דואבת ואולי אף מכה על חטא. האיש שכולם אהבו לאהוב הלך לעולמו. קצין וג׳נטלמן, זה האיש וסוף תקופהלפנות בוקר, הלך צבי צילקר לעולמו. ראש העיר המיתולוגי של אשדוד, שהנהיג את העיר בגאון במשך 7 קדנציות ולשביעות רצונם המלאה של התושבים, נפטר והותיר עיר שלמה עצובה וכואבת. בתחילת הקדנציה הנוכחית, מצא לנכון ראש העיר אשדוד ד״ר יחיאל לסרי להוקיר את פועלו של צילקר וקרא על שמו את קריית צבי צילקר הלא היא קרית התרבות המרכזית של העיר.
בבחירות 2008 הפסיד צילקר את השלטון לד״ר לסרי ומאז לא חזר לכסא ראש העיר. צילקר המשיך לכהן במשך קדנציה שלמה כחבר אופוזיציה, תפקיד אותו מילא עם המון חן וכבוד. בבחירות 2018 לא נבחר שוב לכהן כחבר מועצה.
צבי הותיר אחריו את חנה רעייתו, שלושה בנים ונכדים.
צבי יהושע צילקר (נולד ב-13 במרץ 1933), היה ראש העיר השני של אשדוד. בעברו שימש בין היתר כמהנדס העיר אשדוד וכמנכ"ל משרדי העבודה והרווחה ומשרד התקשורת.
צילקר נולד בעיר גיסטרו שבגרמניה. עלה עם משפחתו בשנת 1935 בהיותו בן שנתיים.
שימש במשך מספר שנים כמהנדס במשרד השיכון וכמהנדס המועצה המקומית בית שמש. בשנים 1963–1968 שימש כמהנדס המועצה המקומית אשדוד. ומשנת 1968 בעקבות הכרזתה של אשדוד לעיר, שימש צבי צילקר כמהנדס העיר אשדוד.
פעילותו הציבורית
בשנת 1969 נבחר צילקר לראשונה בבחירות לראשות עיריית אשדוד והיה לראש העירייה. הוא כיהן בתפקיד זה עד שנת 1983, בעקבות בחירתו של איש מפלגת העבודה, אריה אזולאי. ב-1984 מונה למנכ"ל משרד התקשורת ובשנים 1985–1986 כיהן כמנכ"ל משרד העבודה והרווחה. ב-1986 מונה ליו"ר מועצת ההנדסה והאדריכלות בישראל ובשנים 1987 עד 1990 כיהן כמנכ"ל התאחדות הקבלנים והבונים בישראל.
במרץ 1989 נבחר בשנית לראשות עיריית אשדוד.
במהלך כהונתו הראשונה כראש עיר, היה מזוהה עם תנועת הליכוד, אך בעקבות השתלטות יריביו הפוליטיים על סניף הליכוד, לפני הבחירות לראשות העירייה ב-2003, החליט צילקר להתמודד ברשימה העצמאית "אשדוד 1". בפעם הקודמת שבה התמודד ברשימה עצמאית הפסיד בבחירות לאריה אזולאי. הפעם ניצח בבחירות ברוב נכבד ורשימתו זכתה בארבעה מנדטים והפכה לרשימה השנייה בגודלה. תוך כדי הבחירות, הצליחו מקורביו של צילקר להשתלט מחדש על סניף הליכוד ולהביא לשיתוף פעולה בין הליכוד לבין "אשדוד 1". ב-2004 קבע בית משפט השלום בקריית גת כי צילקר אחראי לאי מניעת זיהום נחל לכיש אך לא הרשיע אותו וגזר עליו 60 שעות עבודות לתועלת הציבור. ב-2005 חבר צילקר לתנועת קדימה. בבחירות לכנסת ה-17 מוקם צילקר במקום ה-119 הסמלי, ברשימת קדימה לכנסת.
כחלק מפיתוח העיר אשדוד ושיגשוגה, החלה בניית קריית תרבות ואמנות בעיר, הכוללת את בית הספר העירוני למוזיקה, גלריית אמנויות, בית יד לבנים ובית עיריית אשדוד. הקריה נקראה "קריית צבי צילקר", על שמו, בעודו מכהן, זאת בהחלטה משותפת של גורמי הקואליציה והאופוזיציה במועצת העיר.
צילקר כיהן בתפקיד ראש עיריית אשדוד, קרוב ל-33 שנה, מהארוכות בתקופת כהונת ראש עירייה במדינת ישראל. בבחירות לראשות העיר בשנת 2008 הפסיד לממלא מקומו, ד"ר יחיאל לסרי.
בשנת 2013 שב והתמודד על ראשות העיר, אך זכה ל-32% מן הקולות בלבד.
השכלה וחיים פרטיים
צילקר הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני עם התמחות במערכות תכנון מטעם הטכניון בחיפה. כמו כן למד לקראת תואר דוקטור באוניברסיטה העברית בירושלים.
יהי זכרו ברוך! משתתפים בצערה של המשפחה היקרה!
https://ashdodhayom.co.il/%d7%94%d7%9c%d7%9a-%d7%9c%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9e%d7%95-%d7%a6%d7%91%d7%99-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%a7%d7%a8-%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%94%d7%a2%d7%99%d7%a8-%d7%94%d7%9e%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%9c%d7%95%d7%92/
חבר מתאריך 23.1.15
8811 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.11.20
1341 הודעות, 10 מדרגים, 3 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
למשל הבן שלו עבד כעורך דין אצל קבלן שבנה אז בעיר וכו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.1.15
8811 הודעות
בתגובה להודעה מספר 29
א מענטש, כך ייזכר והלוואי והנוכחי יהיה טיפה ממנו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.3.18
32576 הודעות, 125 מדרגים, 242 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
ביחסו לדת ודתיים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.1.15
8811 הודעות
בתגובה להודעה מספר 52
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.4.16
56304 הודעות, 223 מדרגים, 405 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
"הֲבֵל הֲבָלִים אָמַר קֹהֶלֶת הֲבֵל הֲבָלִים הַכֹּל הָבֶל"-קהלת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.11.17
1715 הודעות, 19 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ראש עיר משכמו ומעלה
הפך חולות לעיר מושלמת עד שבא המחליף והרס
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.5.13
11053 הודעות, 94 מדרגים, 174 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.11.17
1715 הודעות, 19 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 16
הגירה שלילית
פקקים למרות שאין גידול באוכלוסיה
הזנחה של הרובעים הישנים
פשיעה בעלייה
מחירי דירות בשמיים
תרבות ופנאי לא בנמצא עיר שסגורה ב 6 בערב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.12
18261 הודעות, 144 מדרגים, 277 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
וכך גם איזור ב׳.
יש הגירה שלילית כי מדובר בעיר שהמחירים בה קפצו ביותר מ 100% ב 10 שנים.
עברו 5 שנים מהסכם הגג, וטרקטור אחד לא עלה על הדיונות. בקיצור - 0 מעשים בבניית דיור לצעירים, אבל התחדשות עירונית ממש ממש בתנופה. בעיקר תמ״א 38.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.21
380 הודעות
בתגובה להודעה מספר 16
למעט כל פרוייקטי הreway שהרסו את העיר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24224 הודעות, 161 מדרגים, 317 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 25
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.7.18
7305 הודעות, 24 מדרגים, 38 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 16
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.5.21
1177 הודעות, 17 מדרגים, 34 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ממייסדי העיר
בנאדם עם המון זכויות בעיר הזאת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.20
5175 הודעות, 108 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הספיק הרבה בחיים
יהודים זיכרו: הדבר הכי גדול בעולם הוא לעשות טובה למישהו אחר. (הרבי מפיאסצנא)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
1832 הודעות, 7 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.12.17
42455 הודעות, 113 מדרגים, 165 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.3.19
16751 הודעות, 132 מדרגים, 202 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.9.19
4832 הודעות, 41 מדרגים, 74 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.10.12
24320 הודעות, 97 מדרגים, 155 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אבל אני לא מסכים עם זה שהיה קונצנזוס סביבו, היו כאלה שאהבו והיו כאלה שפחות היו גם המון תלונות על "מנהל לא תקין" נקרא לזה כך
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.5.13
11053 הודעות, 94 מדרגים, 174 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.2.17
1069 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
תרם הרבה וגרם לעיר להתפתח בצורה הנכונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
50872 הודעות, 157 מדרגים, 274 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
50872 הודעות, 157 מדרגים, 274 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.12.14
3583 הודעות, 54 מדרגים, 107 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הזוי הקטע שכמה מיליוני אזרחים מנסים להשתלט בכוח על מדינה של 15 שופטים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.07
84497 הודעות, 342 מדרגים, 563 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.10.16
9004 הודעות, 59 מדרגים, 102 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
יהיה זכרו ברוך
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24224 הודעות, 161 מדרגים, 317 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בנה עיר לתפארת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.4.20
430 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
אדם צנוע שהסתובב לבדו ועשה קניות בלי רעש וצלצולים והיה ממש נחמד אלינו הצעירים כשזיהינו אותו.
זוכר אותו כראש עיר טוב כשאשדוד הייתה בשיא שלה ולא בתחתית הנוכחית.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
1832 הודעות
בתגובה להודעה מספר 20
לפני 20+ שנה עמדתי בכניסה לעיר ועצרתי טרמפים. עצר עם הנהג שלו ולקחו אותי עד הבית...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.4.20
430 הודעות
בתגובה להודעה מספר 22
כשאני פגשתי אותו אפילו נהג לא היה לו, לבד בקניות כמו כל אזרח אחר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
50872 הודעות
בתגובה להודעה מספר 27
וזה מה שאני אוהב במנהיגי ציבור, בלי פוזות ודאווינים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24224 הודעות
בתגובה להודעה מספר 22
מחמם את הלב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
50872 הודעות
בתגובה להודעה מספר 20
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.21
380 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
דבר שראש העיר הנוכחי הצליח להרוס.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24224 הודעות
בתגובה להודעה מספר 21
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.6.15
5179 הודעות, 26 מדרגים, 15 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 21
היא אכן מתוכננת, אבל מתוכננת גרוע.
.I am the Lizard King I can do anything
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.11.11
9284 הודעות, 62 מדרגים, 120 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 36
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.6.15
5179 הודעות, 26 מדרגים, 15 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
דרך אגב, בקרב אנשי המקצוע זה לא נכון.
מדובר בתכנון גרוע ביותר, וזה לא החולי היחיד של העיר הזו.
.I am the Lizard King I can do anything
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24224 הודעות, 161 מדרגים, 317 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 45
בתור השוואה לשאר ערי ישראל, אני מרגיש שהיא הרבה יותר נוחה מבחינת מבנה הרובעים, הכבישים, הגישה לחופים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
685 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
הרובעים עם כבישי הענק ביניהם יוצרים מיקרו שכונות, אבל הורסים את העיר. זה תכנון מיושן מהתקופה בה מכונית הייתה העתיד. התכנון הכי טוב והכי נכון לעיר זה תכנון רחובות שתי וערב עם עירוב שימושים. באשדוד אין לא את זה ולא את זה. לכן זאת עיר שינה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24224 הודעות, 161 מדרגים, 317 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 50
כל רובע מתוכנן להכיל את השירותים לאזרח כמו מרכז מסחרי, בתי ספר, מרפאות וכו'.
איך הכבישים הרחבים הורסים את העיר ?
הרבה יותר נוח ומהר לנסוע באשדוד מאשר בערים אחרות.
גם המבנה בריבועים/מלבנים מסודר ונוח.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.6.15
5179 הודעות, 26 מדרגים, 15 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 51
זה שנוח לנסוע שם לא אומר שזו עיר מתוכננת נכון (בדיוק כפי שכתב נווד), מדובר בעיר לא בכביש ראשי.
התוצאה היא שכולם שם מתנהלים ברכב ומעט מאוד הלכים ברחוב. העיר מנוכרת וזה בא לידי ביטוי מצוין ב"מרכז העיר" השומם. או שמא עליי לקרוא לאזור תעשייה (!) של העיר מרכז העיר?
במקום שיהיה מרכז עיר מתפקד עם חנויות רחוב והלכים כמו בכל עיר נורמלית בסדר גודל כזה כולם בורחים עם מכוניותיהם החוצה לאזורי התעשייה ומרכזי הקניות העצומים מחוץ לעיר.
המרכזונים שבתוך פרוייקטי הנדל"ן נטושים לרב, אין שום צורך בהם כאשר כולם עם רכב פרטי. הם מהווים עדות לתכנון הלקוי שאף מהווה סתירה פנימית.
יש כמובן עוד נושאים, כמו המרחק הרב מהים, רצועת החוף הגדולה מדי, תחבורה ציבורית נוראית הכוללת תחנת רכבת מחוץ לעיר וללא תחבצ ראוי אליה (לפחות לפני כמה שנים, לא יודע מה המצב כיום), ועוד.
.I am the Lizard King I can do anything
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
685 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 56
דוגמאות לעירונוית טובה בישראל (ולצערי אין הרבה) הן שכונות מרכז ראשון לציון (אזור הרצל-ז'בוטינסקי והשכונות מסביב), מרכז הרצליה, מרכז פתח תקווה וכמובן תל אביב.
תראה, אני לא מאשים את המתכננים של אשדוד. מדובר על שנות ה-60. הם לא ידעו יותר טוב. הם חשבו שהם בונים את העתיד. אני כן מאשים את מי שתכנן את מודיעין או מערב ראשון לדוגמא - זה כבר פשע.
ולגבי בעיית הרכבת בישראל אני לא רוצה להרחיב. זה מכעיס אותי המטומטם שהחליט להוציא את הרכבת ממרכז ראשון לציון לדוגמא (בתוואי מאושר וקיים) לכביש החיצוני פשוט עשה טעות קולוסאלית לדורות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.6.15
5179 הודעות, 26 מדרגים, 15 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 58
הבעיות שבאות לידי ביטוי ביתר שאת באשדוד קיימות בערים רבות בארץ. זה איזשהו אימוץ של מודל יותר אמריקאי מהחוף המערבי, מקומות מנוכרים ללא מרכז עיר ועם הרבה נדלן עצום ורכב פרטי. במקום לאמץ מודל אירופאי בו העיר בנויה סביב מרכז עיר יחיד ויש רצף עירוני והשתלבות של שכונות זו בזו.
לי לא ברור למה הם בחרו אז בכזה תכנון, לא עושה לי שום הגיון, אבל אולי זה קשור לתקופה כמו שאתה אומר וגם לאילוצים הקשורים בתקופה. אבל לגמרי לא ברור למה הם המשיכו וממשיכים בדיוק באותה הדרך גם עשרות שנים אחרי.
.I am the Lizard King I can do anything
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24224 הודעות, 161 מדרגים, 317 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 58
עיר גרועה ולא נוחה בעליל.
היא תוכננה בתחילת המאה ה-20, אולי אז היתה נוחה במידה מסויימת, אבל מאז הפכה לעיר צפופה מאוד, גם בבניה, גם בכבישים, כולל מדרכות צרות מאוד.
עיר מלוכלכת ומוזנחת, הרבה תיירים גם אומרים את זה.
בדיחה להשוותה לאשדוד.
אולי התכוונת לאיזור רמת אביב וצהלה, שם המצב עוד טוב.
איזור הרצל-ז'בוטינסקי בראשל"צ מכיר היטב, הצפיפות שם, בדומה לרוב גוש דן לא משתווה לנוחות של אשדוד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
685 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 61
בגלל זה היא העיר הכי נוחה למגורים בישראל. אשדוד בעיני היא לא עיר - היא אוסף שכונות שמחוברות בכבישים מהירים. דווקא איזורי רמת אביב סובלים מאותם הבעיות של אשדוד - מארג של שכונות לא מחוברות שדורשים רכב לכל דבר.
כמו שאמרתי - אשדוד בנויה למכוניות, לא לאנשים.
אבל כנראה נסכים שלא להסכים.
אתה מוזמן לקרוא או לראות עוד קצת כאן:
https://miu.org.il/%D7%93%D7%A3-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99/
אני אמנם לא מסכים עם כל מה שהם מדברים עליו, אך בהחלט עם הרוב.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24224 הודעות, 161 מדרגים, 317 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 62
אתה פותח את החלון ורואה את הגרביים של השכן אצלך בפרצוף.
הצפיפות הגבוהה של גוש דן מאוד מפריעה, אין איוורור, אין שדה ראיה מהבית שלך לצדדים, לא רואים שום נוף.
גם בתל אביב יש הפרדה מסויימת בין איזורי מלאכה ועסקים לשכונות מגורים.
ככה זה אמור להיות בכל מקרה, הרעש וההמולה של המשרדים ואיזורי המלאכה לא אמורים להפריע לשכונות המגורים.
בכל עיר יש צורך למענה להולכי רגל ורכבים, אשדוד נותנת מענה די טוב עבור שניהם.
תל אביב לעומת זאת לא, היא טובה רק עבור כלי תחבורה דו-גלגליים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24224 הודעות, 161 מדרגים, 317 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 56
יש ישוב שהוא לא "אוסף של פרייקטי נדל"ן" ?
גם בתוך עיר נחמד מאוד אם יהיה נוח להגיע מקום למקום במהירות ונוח מאוד אם המדרכות רחבות גם להולכי רגל, לעומת ערים רבות בארץ.
זה ממש לא נכון שמעט מאוד הולכים ברחוב, אני הולך לרוב השירותים שאני צורך ברגל, גם כאשר אני צריך את מרכז העיר, הוא נמצא במרחק הליכה ממני.
מרכז העיר לא בדיוק שומם, איזור הסיטי תמיד מלא בקהל, מרכזי קניות כמו ביג וסטאר סנטר לא יחודיים לאשדוד, נמצאים גם בערים רבות אחרות ולא מבין מה הבעיה בזה.
מקום קנית הסחורה, מרכזון שכונתי או סופר מרוחק זה נושא שנכון לכל עיר.
אני למשל קונה חלק מהדברים במרכזונים שקרובים למקום מגוריי, חלק מהדברים בסופר מרוחק, כי הוא זול ומגוון.
אין כאן קשר לתכנון לקוי, מה היית מציע לאסור פתיחת סופרים באיזור תעשיה ?
רצועת החוף מעולה, מה לא אהבת בה ?
לגבי התחבורה הציבורית הלקויה אמת, ככה בכל הארץ, משרד התחבורה לא עובד נכון.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.6.15
5179 הודעות, 26 מדרגים, 15 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 60
זה פרוייקטים הכוללים כמה מבנים היוצרים בתוכם מן מתחם סגור לכל מי שאינו גר שם ומצד שני הם אינם משתלבים ברצף העירוני. כאמור, מהווים פשוט שורה של פרוייקטי נדלן אחד ליד השני ולא עיר. בשנים האחרונות המגמה רק מחמירה, בגודל של הפרוייקטים ובשונות שלהם מהסביבה בה הם נמצאים. ואל תטעה זה לא שבעיר שמתוכננת בצורה ראויה אי אפשר לנוע בחופשיות.
אין טעם במדרכות רחבות אם אין הולכי רגל, וכמעט ואין הולכי רגל ביחס לסדר גודל של העיר. העובדה שאזורי הבילוי והפנאי נמצאים מחוץ לעיר מהווה הוכחה לכך שהעיר אינה מתוכננת נכון ושמרכז העיר לא מתפקד. הבעיה בזה היא שהעיר לא מאפשרת לחיים בה את הפונקציות האלה, ומי שאין לו רכב פרטי לא יכול לעשות כלום חוץ מלהשתעמם בביתו או ברחובות הרפאים.
הרבה מזה אכן מאפיין, לצערי, גם ערים אחרות רבות בארץ במידה זו או אחרת, זה עדיין לא אומר שהתכנון טוב. אך דווקא עניין המרכזונים הוא ייחודי ונובע מההפרדה המלאכותית של הרבעים בעיר שגם הוא ייחודי. המרכזונים האלה תוכננו ע"י המתכננים ואינם תוצאה של היצע וביקוש ולכן הם ניראים כמו שהם ניראים. להיפך, עצם זה שהעיר מתוכננת לרכב פרטי בלבד גוזר על המרכזונים להיות נטושים ולכן התכנון סותר את עצמו.
לגבי רצועת החוף - העיר רחוקה מדי מהים ולא מנצלת אותו, הדבר היחיד שהיה איכשהו יכול להציל את העיר. מרכז העיר לא מתקשר עם הים ותחת זאת בחרו להקים בין מרכז העיר לים עוד פרוייקט נדלני עצום באזור המרינה בסגנון גטאות. טיילות על החוף שלא ניתן לראות מהן את הים ומגרשי חניה עצומים במקום ים. ראה ערך תל אביב לגבי איך טיילת אמורה להיראות.
.I am the Lizard King I can do anything
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24224 הודעות, 161 מדרגים, 317 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 63
לא רואה הבדל בין שאר הערים לאשדוד.
מה הכוונה במתחם סגור לכל מי שלא גר שם ? אפשר להסתובב בכל מקום, בכל רחוב.
יש תמיד הולכי רגל, אני הולך הרבה ברחובות אשדוד ונוח לי.
כאשר יוצא לי להיות בתל אביב, בהרבה רחובות שם לא נוח ללכת, המדרכות צרות מאוד.
למה החלטת שאין מרכזי בילוי ופנאי במרכז העיר ?
את רח' מנחם בגין מכיר ? את גן העיר ? את רח' רוגוזין המיתולוגי ?
יש מלא מתנ"סים, חוגים, הופעות בכל חלקי העיר.
מרכזי קניות בסגנון ביג או בתי קולנוע גדולים ומועדוני לילה בכל מקרה נמצאים בד"כ באיזורי תעשיה ולא בתוך שכונות המגורים, בכל עיר זה כך.
תראה לי עיר בארץ (או בעולם) שבלי רכב פרטי ותחבורה ציבורית (שהיא לא הכי יעילה בכל הארץ) יש תושב שמקבל את כלל השירותים שהוא רוצה במרחק הליכה מהבית.
המרכזונים לא תמיד נטושים, ואחת הסיבות לכך שהרבה אנשים מעדיפים לנסוע לקנות במקום מרוחק הוא מחירים ומגוון.
אין כאן שום קשר לתכנון העיר.
אם היה לי סופר זול וטוב ליד הבית, הייתי קונה בו, אבל הסופר שליידי די יקר, לכן אני מעדיף סופרים אחרים.
אבל הרבה דברים אחרים אני קונה במרכזון.
רכב הוא כלי ניידות נפוץ מאוד בימינו, תכנון עיר צריך להתחשב גם בנוחות הנסיעה והחנייה ולאשדוד יש יתרון מובהק בנקודה זו.
דווקא רואים היטב את הים מהטיילות, מגרשי החניה נועדו למגיעים לחוף.
החופים בעיר מאוד גדולים ונוחים.
דווקא טוב שהשכונות נמצאות במרחק בטוח מהים, גם לא הכי נכון לבנות ממש צמוד לחוף, הייתה הרבה ביקורת על שכונת המרינה כאשר בנו אותה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.6.15
5179 הודעות, 26 מדרגים, 15 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 64
מתחם סגור הכוונה שמדובר בקבוצת בניינים המכילה שטח נרחב המיועד רק לדיירים, לרב מצוי שם חניון כמובן..
לא אמרתי שלא ניתן למצוא הולכי רגל, אמרתי שיש מעט מאוד יחסית לסדר גודל. ניראה שאתה בעמדת התגוננות, פטריוט עירוני.
דווקא תל אביב עיר מאוד נוחה וניכר שאינך מכיר אותה. היא ממש לא מוזנחת, היא מטופחת מאוד ברב אזוריה. יש שם חיים ברחובות, תיירים ומקומיים, אחוז גבוה מאוד (מהגבוהים בעולם כנראה) של צעירים. יחסית אין הרבה תנועה וצפיפות בשכונות המגורים, הפקקים הם יותר באיילון ואזור התעסוקה הסמוכים מאוד לאיילון, לא בתוך העיר. העיר מתפקדת כמרכז עיר ענק של כל גוש דן משובץ באזורי בילוי ופנאי על כל הרחובות הראשיים. העיר בתהליך התחדשות עירונית נרחב, שיפור תשתיות, שיפור תחב"צ, שיפוץ ושימור מבנים ועוד. למרות שגם שם יש כמה פיגועים ישראלים טיפוסיים.
אין מקומות בילוי ופנאי כמעט בכלל בעיר הזאת, עיר של 250 אלף איש. יש יותר ברים ברחובות.. רוגוזין? באמת? רחוב שומם, יש שם קיוסק. גם בגין. ממש לא נכון שבכל עיר המקומות האלה מחוץ לעיר, לא יודע על מה אתה מסתמך. שוב, תכנון ראוי לא בהכרח אומר שצריך לוותר על רכב פרטי.
למרכזונים יש קשר הדוק לתכנון העיר. ולא משנה ל-מה החניונים נועדו, לא חשבתי שהם נועדו למשחקי קריקט. זה לא מתוכנן טוב. דרך אגב, גם באשדוד יש פקקים.
הביקורת הייתה על כך שבנו פרוייקט נדלן ענק של גטאות לעשירים בלי אזורי בילוי ופנאי לרווחת כלל תושבי העיר תוך חסימת הנוף לים. אתה כנראה לא מבין איך הדברים האלה עובדים בארץ, הערים שלנו נמכרות לקבלנים, לפעמים תמורת שוחד, שמחרבים אותן ופוגעים פגיעה אנושה באיכות החיים.
ברב התגובה הזו די חזרתי על עצמי וזה קצת מעייף אז לא אחזור על הכל. ניראה שאתה לא מחפש עיר אלא משהו קצת אחר וזה בסדר, אבל בתור עיר שאמורה להיות התכנסות שוקקת חיים של בני אדם אשדוד נכשלת כישלון חרוץ.
.I am the Lizard King I can do anything
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24224 הודעות, 161 מדרגים, 317 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 66
בכל עיר יש בניינים עם חניה לדייריהם, לעיתים חניה פרטית.
איזה שטח נרחב שמיועד רק לדייריהם ?
יש פארקים פתוחים לכל, יש חנויות.
בצורה טבעית רוב המשתמשים יהיו האנשים שגרים שם.
מה לא תקין בזה ?
תל אביב מאוד לא נוחה, רחובותיה צרים ברובם, הרבה רחובות חד סיטריים שמקשים על התמצאות למי שלא מכיר את העיר לפרטיה, קשה מאוד למצוא חניה ורובה הגדול בתשלום יקר.
מדרכות צפופות שמקשות על הליכה נוחה ברגל.
כל כך מטופחת... חוץ משכונות צפון העיר רובה נראה כמו איזור תעשיה אחד גדול, בניינים רקובים קלופי קירות.
ברח' בגין, חוף הקשתות ובאיזור התעשיה יש פאבים, מסעדות, סנוקר, בתי קולנוע.
עיקר חיי הלילה בארץ נמצאים בכל מקרה בתל אביב, זה לא קשור לתכנון ערים.
אה חוזר על זה שהמרכזונים והחניונים לא תוכננו טוב, אבל לא מסביר מה בדיוק לא טוב בהם ואיזה תכנון היית מציע ?
הביקורת גם היתה שבונים מאוד קרוב לחוף, שזה אסור מבחינת החולות ויציבות הבניינים (לא מבין בזה).
נכון, שוחד.
אשדוד היא בהחלט עיר, מבחינתי הרבה יותר נוחה ויפה מערים רבות אחרות, בוודאי מתל אביב.
הסיבה העיקרית לכישלון הוא תדמית שלילית על העיר ללא הצדקה ורצון של אנשים רבים שעובדים בערים אחרות לגור קרוב יותר לעבודתם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.3.18
32576 הודעות, 125 מדרגים, 242 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
50872 הודעות, 157 מדרגים, 274 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 21
דבר שראש העיר הנוכחי הצליח להרוס.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.10.18
252 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.1.21
95 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.12.08
2800 הודעות, 27 מדרגים, 54 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.2.15
14630 הודעות, 80 מדרגים, 91 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ללא ספק עשה המון דברים טובים.
וגם אם היו כמה פחות טובים, כמכלול הוא היה ראש עיר טוב.
זוכר אותו בתור ילד, היה מגיע כל שנה למסיבת הסיום בבית הספר והיינו מקשקשים איתו בתור ילדים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.5.04
37907 הודעות, 350 מדרגים, 672 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הרב ישעיהו רוטר זצ
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.4.19
315 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.11.11
9284 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
אין ספק שהוא בנה את העיר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
3191 הודעות, 13 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הוא לא היה אל או בנו של אל אלא עסקן פוליטי טוב יותר או פחות!
בכל מקרה- שיהיה זכרו ברוך
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.12.14
4746 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יצא לי לפגוש אותו מספר פעמים בחיי בכל מיני אירועים וגם בקניות בסופר פעם אחת.
יהי זכרו ברוך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
10420 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
האיש שהזניק את אשדוד מעייאת עולים מנומנמת, לאחת הערים המובילות, הגדולות והמפותחות בארץ.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.3.20
1851 הודעות, 26 מדרגים, 52 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
דמות מיתולוגית, נוח על משכבך בשלום צבי היקר, תודה על תרומתך האדירה לעיר התנ"כית.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
1832 הודעות, 7 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
דברים שאמר בעבר, טוב היה אם כל המנהיגים שלנו היו מאמצים את דבריו.
״במסכת חיי אין אני - יש אנחנו. אין עשיתי - יש עשינו. אין לבד - יש ביחד. כנושא הדגל, כאשר יש הצלחות, אמור - הצלחנו. כאשר יש מחדל או טעות, אמור - אני אחראי! אפעל לתיקון הטעות או העוול. אינני יודע שנאה מהי, יש יריבות. אין שנאה, יש פרגון. הכתר, הוא על ראשו של המוביל, אך הממלכה היא של כולנו.״
(צבי צילקר ז"ל).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.5.15
13409 הודעות, 136 מדרגים, 249 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אני כמעט ולא מכיר אנשים שנשארו באשדוד משכבת הגיל שלי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
113133 הודעות, 274 מדרגים, 452 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
23555 הודעות, 154 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
יקיר העיר אשדוד.
תנצב״ה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.1.21
7 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.1.21
7 הודעות
בתגובה להודעה מספר 70
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
50872 הודעות
בתגובה להודעה מספר 71
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד