מורדי ונטלי אוקנין חזרו הביתה: אחרי תשעה ימים במעצר באשמת ריגול לאחר שנתפסו מצלמים את ארמונו של הנשיא ארדואן, שוחררו השניים הבוקר (חמישי) מהכלא הטורקי ונחתו בישראל במטוס פרטי של משרד החוץ. עם נחיתתם אמרו, "אנחנו מודים לנשיא, לראש הממשלה, ליאיר לפיד, לחברי משרד החוץ ולכל עם ישראל".

שר החוץ בישר לבני המשפחה על המהלך לשחרורם כבר אתמול בשעה 16:40 אחר הצהריים, אך העניין נשמר בסוד מוחלט בגלל החשש לסיכול המהלך. בני הזוג השתחררו מהכלא בשעות הלילה והועברו לידי אנשי הקונסוליה ומשרד החוץ.

עו"ד ניר יסלוביץ', פרקליטם של בני הזוג, אמר הבוקר מחוץ לבית המשפחה שבמודיעין: "אני רוצה לשבח את גורמי המשפט בטורקיה שנתנו לי אישור מיוחד להיכנס לבית המעצר, בתיק ריגול, באדמה זרה. זה לא דבר מובן מאליו".

נטלי ומורדי אוקנין נוחתים בישראל
נטלי ומורדי אוקנין נוחתים בישראל

"זה אחד הימים המרגשים בחיי. אני מודה לראש הממשלה שעזר לי, לשר החוץ ולקונסול ישראל בטורקיה שהיה איתי בקשר יותר מאשר אשתי בשבוע האחרון. בשעות אחר הצהריים אתמול ידעתי שהשחרור יתבצע בשעות הערב, התבקשתי לצאת מבית המלון באופן דיסקרטי בשביל שהעניין לא ייחשף. הגעתי לישראל בשעות הלילה, בני הזוג היו אמורים לחזור איתי בטיסה של אחת וחצי אבל לצערי השחרור קצת התעכב וחזרתי בלעדיהם".

"היה מעצר, בדקו את מה שהיו צריכים לבדוק והגורמים שהייתי איתם בקשר קיבלו את ההחלטה שאנחנו כיוונו אליה", המשיך עו"ד יסלוביץ', "אני מברך אותם. אני איש משפט שמבצע את תפקידו ומלאכתו, התרכזתי בפן המשפטי והייתי בקשר עם הגורמים המדיניים הבכירים ביותר במדינת ישראל. המאמץ היה משולב, המהלך הצליח".

"המפגש עם בני הזוג בכלא היה מרגש ברמות שאי אפשר לתאר. בכי, שאלות קשות שנשאלתי. המטרה שלי הייתה לחזק אותם ולהחזיר אותם בשלום לישראל, במצב מנטלי טוב. זו אחת ממשימות העל שהיו לי במבצע. משרד החוץ איפשר לי להיכנס לכלא מתי שרק רציתי ועמדנו במשימה. התחלנו ביום שישי עם מקרה משוגע, מטורף, עברנו שבוע לא פשוט - בני הזוג נרגשים ורוצים לחזור הביתה. אני מחכה להם ומחבק אותם".