הישראלי השלישי ב־NBA והבחירה ה־9 בדראפט 2020 פתח עונה שנייה ב־NBA. אמנם לקח לו זמן להיכנס לעניינים, אבל היכולת בניצחון על ניו אורלינס מוכיחה לוושינגטון שיש לה קלף חזק ביד. דני מעמיד ממוצעים התקפיים דומים יחסית לעונה שעברה, אבל ההגנה שלו הופכת לאט לאט למשהו שכל הליגה מדברת עליו. שיתוק של כוכבים יריבים, חסימות, חטיפות וריבאונדים – כל אלה מבטיחים לישראלי עתיד ורוד.
אז מה הוביל לשינוי בסגנון המשחק של של אבדיה? תחילה ניגע בשתי פעולות שהוויזארס ביצעו: הטרייד הגדול ששלח את ראסל ווסטברוק, שלא התאים לשיטה של וושינגטון, תמורת שחקנים שמתאימים כמו כפפה ליד. פתאום יש קבוצה ולא רק שני שחקנים שמשחקים לבד.
1 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: AP)
שנית, הוויזארס צירפו את המאמן ווס אנסלד ג'וניור (הבן של אגדת העבר שהביא אליפות לוושינגטון בשנת 79) שמתמחה בפיתוח צעירים. דני ידע שהעונה לא יהיו לו את ההנחות של רוקי, ושיש למועדון מהבירה הרבה מאוד שחקנים שנאבקים על דקות בעמדה שלו, מה שהוביל אותו להתאמן טוב יותר כדי להשתפר. ל"מזלו" של דני, העונה וושינגטון פתחה עם פציעות של שחקנים בעמדה שלו, כך שהוא קיבל יותר הזדמנויות. באחד מהראיונות לאחר שהתאושש מפציעה דני אף אמר את הפתגם: Never Give UP. דני ידע שחובת ההוכחה היא עליו ושהוא צריך לשחק בביטחון והכי טוב שהוא יכול.
האם דני יכול להיבחר באחת מחמישיות ההגנה של העונה? זה תלוי. כבר בפתיחת העונה הוא נחשב לאחד הטובים בליגה בהיבט הזה (מדורג 10), אבל השאלה היא אם הוא יכול לסיים בחמישיית ההגנה של העונה. אני בספק. כדי שזה יקרה דני יצטרך לשמור על יציבות הגנתית ואף לשפר אותה למשך עונה שלמה.
ומה לגבי ההתקפה? מול ניו אורלינס ראינו סוף סוף את אבדיה מקבל ביטחון ולוקח על על עצמו יותר. עז אז הוא לא נראה מחובר והתקשה מאוד לייצר נקודות, גם כשאין לידו שחקנים כמו בראדלי ביל שחייבים את הכדור בידיים שלו, ורכז כמו ספנסר דינווידי שמחפש לפני הכל את המסירה בהתקפה. לעיתים זה נראה כי דני משדר חוסר ביטחון בזריקות שלו, ואסור ששזה יקרה.
אני מאמין שדני הוא שחקן NBA ששווה לפחות 10 נקודות לערב עם מעל 35% מהשלוש. כדי שזה יקרה הישראלי יצטרך להעז! הוא צריך לקחת את הכדור אליו לידיים וללכת כל הדרך אל הסל בביטחון, לזרוק שלשות בידיעה שזה ייכנס, בלי לחשוב. דני הוא שחקן גבוה עם מוטת ידיים ארוכה, שמסוגל לתפקד אף כרכז. הוא צריך להתחיל לנצל את היכולות הפיזיות שלו כדי להיות שחקן NBA דומיננטי וחשוב ברוטציה.
האם וושינגטון יכולה להגיע רחוק העונה? כן! מוליכת המזרח מוכיחה את זה ממשחק למשחק, לעוד בלי הכוכב הגדול ביל. הכימיה בין השחקנים נראית כל כך טבעית, כאילו הם משחקים יחד כבר 3 שנים. וושינגטון לא רק שווה פלייאוף, אלא אפילו עם ביתיות.
אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.