מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה מגיב לטלטלה בשוק המזון ורפורמת הייבוא
(צילום: גיל יוחנן, אסף חן)

גם יוחננוף מצטרף לחקירה: רשת יוחננוף הודיעה היום (ג') כי איתן יוחננוף, מבעלי השליטה בחברה המכהן בה כמנכ"ל וכדירקטור, זומן לחקירה במשרדי רשות התחרות במסגרת החשד לתיאום מחירים בענף המזון. בשבוע שעבר נחקרו ברשות התחרות מנכ"לי שופרסל, ויקטורי, שטראוס, דיפלומט, אושר עד, יוניליוור ורמי לוי.
>> >> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החקירה של רשות התחרות שנחשפה בשבוע שעבר בעת הפשיטה על משרדי שופרסל ושטראוס, לא מתמקדת רק בחשד לתיאום מחירים בין רשתות השיווק על בסיס הצהרותיהן בתקשורת, אלא גם בשאלה האם נעשה ניסיון לכאורה של הספקים לפעול להעלאת מחירים באמצעות שיתופי פעולה עם שופרסל ורשתות אחרות.
1 צפייה בגלריה
איתן יוחננוף
איתן יוחננוף
איתן יוחננוף
(צילום: משה מזרחי )
כמו כן, הרשות בודקת האם נעשה ניסיון מצד הספקים להציע או להעניק לרשתות הטבות בתנאי סחר (למשל הנחות מחירון) בתמורה לתמיכתן במהלך להעלאת מחירים - כדוגמת הצהרה בכלי התקשורת כי עליות המחירים בלתי נמנעות, ובכך להכשיר את האווירה לעליות.
לצד החקירה ברשות התחרות, רמי לוי ומנכ"ל שופרסל איציק אברכהן הגיעו בשבוע שעבר לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת שעסק בחקירת תיאום המחירים. לוי טען שאם לא היה מייבא עגבניות הן היו נמכרות ב-25 שקל ולא בשניים עד ארבעה שקלים לקילו, וגרר סערה אחרי שענה לח"כים בזלזול. בתגובה לכך, הוציא אותו היו"ר ביטון: "לא נאפשר לדבר ככה לחברי כנסת ולא משנה מי אתה וכמה אתה שווה". מנכ"ל שופרסל מצדו, התנצח בדיון עם יו"ר הוועדה ואמר: "תגידו אתם נורמלים? לא תיאמנו מחירים".