יום שבת, 08.06.2024 שעה 13:48

וילי: הבאתי סטנדרטים חדשים, הייתה חוויה נהדרת

מאמן הנבחרת סירב לומר שהוא עוזב, אך גם לא הכחיש: "קשה לשחקנים מליגת העל מול שחקנים ברמה בינ"ל". פרץ: "צריכים לקחת אחריות על כמות הספיגות"

|
וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)
וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

נבחרת ישראל סיימה את קמפיין מוקדמות המונדיאל הערב (שני). הבחורים של וילי רוטנשטיינר ניצחו 2:3 את איי פארו ובכך הבטיחו את המקום השלישי על חשבונה של אוסטריה. לזכות הנבחרת כבשו מונס דאבור, שון וייסמן ודור פרץ, כשהאורחת חזרה זמנית ל-2:2.

מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר אמר בסיום: “אני קצת עצוב כי ההופעה שלנו הייתה שווה 4-5 שערים. פספסנו הזדמנויות, היינו גרועים בהגנה, אבל לאבד יתרון 0:2 מול איי פארו? אנחנו חייבים לסיים עם הטעויות האלה. תגידו שאני אומר את זה שנה וחצי, אני מנסה לעשות הכל, אבל יש קשיים. בסוף הניצחון היה בסדר, המקום השלישי בטבלה זו הצלחה, להיות לפני אוסטריה עבורי באופן אישי זו הצלחה ועכשיו אני רוצה להעריך הכל, לתת דו”ח להתאחדות ונמשיך קדימה”.

על הקמפיין כולו: “במשחקים נגד מולדובה ואיי פארו חייבים לנצח, אלה משחקים קשים, תמיד יש לחץ, אבל עשינו את זה. נגד אוסטריה בסמי עופר היה ניצחון גדול, הייתה הופעה טובה גם נגד סקוטלנד בבית ב-1:1 וגם בחוץ, אבל החמצנו את הנקודה. דנמרק הייתה בליגה אחרת בקמפיין הזה. הייתי אומר שאני לא מאוכזב מההופעות, אבל עוד כמה נקודות וזה היה נהדר”.

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

על ממוצע הכיבושים והספיגות: “זה כל הזמן קורה. אם אתה סופג פחות משער למשחק אנחנו עולים. אבל אנחנו חוטפים יותר משני שערים בממוצע, עם כזה ממוצע אתה לא יכול להעפיל, זה גבוה מדי. אבל זה תהליך. אם היית שואל אותי לפני מי הפייבוריטיות הייתי אומר לך שהפייבוריטיות הן אוסטריה, דנמרק וסקוטלנד מקום שלישי. בסוף אנחנו מקום שלישי, זו הצלחה קטנה, לא גדולה, אבל אני יכול לחיות עם זה”.

האם הוא ימשיך בתהליך? “אני אומר תמיד שמה שההתאחדות עושה עכשיו, ללכת תחת הכותרת “תהליך”, זה הדבר הנכון. הרבה אנשים ישתנו בתהליך, אבל התהליך שאני מדבר עליו זה 10-15 שנים. אני לא יודע אם יש לכם את הסבלנות בישראל, אבל אתם חייבים לעשות את זה. אם תמשיכו עם הפרוייקטים והתובנות אני בטוח שהכדורגל הישראלי עולה למעלה כי יש הרבה כישרון”.

לסיום אמר: “אני רוצה להישאר בחיי ישראל, זו מדינה נהדרת ואני למדתי הרבה על תרבות, על ישראל, איך אתם חיים, איך אתם לא סבלנים וסבלנים ואיך האנשים חמים. עכשיו אעשה את זה כמו שאמרתי, עבורי, אעשה ניתוח נכון, אשב עם אורן חסון, תהיה לו את דעתו, אני אתן את דעתי, נדבר על זה ואז זו החלטה שלו להעביר את זה לציבור. זה סיום נהדר, תודה רבה, תמיד היה תענוג”.

שחקני נבחרת ישראל חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני נבחרת ישראל חוגגים (רדאד ג'בארה)

לאחר מכן דיבר רוטנשטיינר במסע”ת לסיכום הקמפיין ואמר: “אנחנו צריכים לדבר על המשחק. הייתי מאוד מרוצה מההתקפה, ייצרנו הרבה מצבים והיו לפחות שניים-שלושה נוספים שהיינו חייבים לכבוש והחמצנו, זה לא חיובי. אבל בהגנה, שוב שתי טעויות, הבאנו את עצמנו למצב קשה. כבר אמרתי, מההתקפה בקמפיין הזה אני מאוד מרוצה, יצרנו הרבה מצבים, שיחקנו כדורגל טוב, מודרני. אבל בצד השני של המגרש עם ההגנה אנחנו לא יכולים להיות מרוצים, יותר מדי ספיגות וככה אי אפשר להעפיל. הסיבה שלא העפלנו זה ההגנה, שחטפנו יותר מדי שערים בממוצע”.

“אתה משחק נגד אוסטריה, דנמרק או סקוטלנד וגם מולדובה ואיי פארו, לשחקנים יש ניסיון, הם לא עם פחות איכות. אבל ברמה כזאת נגד שחקנים ברמה בינלאומית גבוהה זה קשה לשחקן שמשחק בליגה הישראלית. כי קשה לעשות אדפטציה בזמן המשחק. גם קשה לעשות את זה לאורך כל המשחק”. 

שון וייסמן ומונס דאבור חוגגים (רדאד ג'בארה)שון וייסמן ומונס דאבור חוגגים (רדאד ג'בארה)

המאמן המשיך: “גם באוסטריה, עם שחקנים מברצלונה, ריאל מדריד, רד בול זלצבורג, הם החטיאו בכמה משחקים. לא תמיד קל להביא את ההופעה הכי טובה שלך, לא כזה קל לנצח במולדובה ואיי פארו. אמרתם לי – ‘אנחנו חייבים לנצח שם, אנחנו ישראל’. זה לא עובד ככה, אמרתי לשחקנים תמיד – תכבדו את הכדורגל, תכבדו את המדינות אחרות, ואם ננצח אז נחגוג כל ניצחון. ניצחנו והפסדנו משחק נגד אוסטריה, עשינו משחק טוב בבית נגד סקוטלנד, בחוץ במשך 93 דקות היינו שווים מול סקוטלנד. דנמרק הייתה בליגה אחרת. הייתי אומר שמקום שלישי לפני אוסטריה זה עבורי מאוד חיובי”. 

על עתידו: “אחרי שנגמר הקמפיין אדבר עם הוועדה, אתן את הדו”ח שלי ואז זה ההחלטה של ההתאחדות אם אני ממשיך, וגם שלי. החוזה שלי הוא עד מאי אבל אני חושב שנמצא פיתרון עוד לפני כן”

על דאבור: “עבורי באופן אישי, אם הוא כועס, אם הוא נרגש אחרי שאני מחליף אותו, זה בסדר. זה בסדר כי הוא רוצה להישאר על המגרש ואתם יכולים לשער איך הוא מרגיש כשהוא מבקיע ובמקום לקבל את האהדה של כולם, זה לא נורמלי. הכל טוב בין מונס לביני, תמיד אמרתי שהמטרה שלי בנבחרת הייתה שהנבחרת תהיה יחידה אחת. לא זיהיתי בהתחלה אם מישהו יהודי או ערבי או נוצרי. עבורי זה לא עניין בכלל. עבורי זו נבחרת ישראל, כולם שחקנים של הנבחרת והם נותנים הכל למדינה. בזה תמיד הייתי גאה. כשהקונפליקט הזה יצא זה היה רע עבורי שזה יצא מתוך הנבחרת, עכשיו אני מקווה שזה ייגמר, שנגיד שמונס הראה עכשיו במשחק השלישי שהוא נותן הכל, רץ יותר מלפני כן, ואני מקווה שהאוהדים מבינים שהוא אדם מדהים ושוכחים את העבר, מסתכלים קדימה, יש לכם חלוץ נהדר וזה חשוב”.

מונס דאבור ו-וילי רוטנשטיינר (איציק בלניצקי)מונס דאבור ו-וילי רוטנשטיינר (איציק בלניצקי)

אם הוא רוצה להמשיך: “בכדורגל מקצועני זה לא שאלה של רוצה או לא. אתה צריך להיות ברור אם זה הדבר הכי נכון עבור המדינה, מה המצב, איך האווירה, ומה החוזה. אני לא יכול לומר דבר על זה כי אין שום דבר על השולחן. אם אתה מרוצה אתה הולך אחורה, צריך תמיד מוטיבציה להשתפר. אבל אחרי 3 שנים וחצי, הבאתי סטנדרטים חדשים לישראל, יצרנו אקדמיה נפלאה, יצרנו מרכזי קידום, תראו את הפירות בשנים הבאות. אני חושב שהשיפור באימון עשיתי את זה בעצמי, יש עכשיו צוות חדש, וכל זה, זה צעד חדש לרמה של האימון באופ”א. אני חושב שכשמסתכלים על תוצאות של נבחרות הנוער, עבורי זה מאוד חשוב לציין את שמו של ניר לוין, הוא היה 4-5 שנים לפניי, כי אם רואים את סוף פודגוראנו משחק, הוא חונך בעשר השנים האחרונות לא רק במועדונים אלא גם בנבחרות של ההתאחדות. וניר ואני אחראים לזה. אפשר לראות גם בנבחרת עד גיל 21, עד 19, עד 17, אפשר לראות תוצאות טובות יותר. אפשר לראות בליגה יותר שחקנים צעירים משחקים. אני מאוד שמח מהתוצאות שעשינו פה. אולי יראו בעוד כמה שנים שיש עלייה כי עכשיו ההתאחדות עושה עבודה טובה,.

“לגבי הנבחרת הבוגרת, אם היו שואלים אותי אם אקח את המקום השלישי זו הצלחה גדולה. אני חשבתי שאוסטריה תהיה מקום ראשון ודנמרק מקום שני, לא ציפיתי שדנמרק תהיה טובה כ”כ. הן שתי נבחרות שמשחקות בדרג א’ בליגת האומות. גם סקוטלנד לפנינו ברמה. וזה שהיינו לפני אוסטריה עבורי זה הצלחה”.

שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם שון וייסמן (איציק בלניצקי)שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם שון וייסמן (איציק בלניצקי)

לסיום  אמר: “אני אוהב את המדינה הזאת, תמיד אהיה קשור למדינה הזאת ואבוא שוב ושוב כי זו הייתה חוויה נהדרת עבורי. עכשיו אני אדבר עם הנשיא וכמובן שאם יש נטייה לסיים את ההתקשרות זה בסדר מבחינתי ואם לא זה דבר אחר. אני יודע שהייתי אחד מהאנשים שזכו להכי הרבה ביקורת מהתקשורת, אבל אני רוצה להודות לכם בסוף הקמפיין על שיתוף הפעולה. זה היה מאוד מקצועי, קיבלתי מוטיבציה מהביקורת אם היא לא הייתה אישית, אם לא שיקרו לגביי. הביקורת שלכם הביאה לי מחשבות חדשות ורעיונות חדשים ועל זה תודה רבה מקצועית”.

כובש שער הניצחון דור פרץ אמר: “שמח שעזרתי לנבחרת לנצח, כמובן שלא רצינו לספוג, במיוחד שני שערים, אבל רצינו לסיים את הקמפיין הזה עם ניצחון ואני שמח שזה קרה. ספגנו 21 שערים? אנחנו נבחרת שלמה שצריכה לקחת אחריות על זה שקיבלנו את כמות השערים הזאת, זה לא הגיוני. כולנו יודעים שזה מספר לא הגיוני ואנחנו מאוד לא מרוצים מזה, אם נרצה להשתדרג להיות נבחרת מובילה בהמשך, צריך לתקן את זה”.

הקשר המשיך: “אני מרגיש שהנבחרת משחקת כדורגל יותר טוב, אנחנו רואים יכולות שבאות לידי ביטוי אצל שחקנים מסוימים, רואים נבחרת יותר שמחה לדעתי, כמובן בחלק מהמשחקים. אנחנו רואים לדעתי נבחרת שיוצרת, שנהנית על המגרש, כמובן שכשאתה מתמודד מול נבחרות חזקות זה שונה. פערי הרמות בין ליגת העל לאיטלקית? זה משחק שונה לחלוטין, סגנון המשחק והאינטנסיביות שונים לחלוטין. זה סוחף אותך לעצימות גבוהה יותר, אבל אני חושב שהמשחקים האלה הם מאוד שונים בסגנון שלהם”.

דור פרץ חוגג (איציק בלניצקי)דור פרץ חוגג (איציק בלניצקי)

האם הוא מרגיש פספוס לגבי הקמפיין הזה: “זה יומרני להגיד את זה אחרי משחק שספגנו שני שערים מאיי פארו, אבל אני חושב שיש תחושת פספוס, במיוחד כשאנחנו מסתכלים על המשחק בבית מול סקוטלנד, אם היינו מסיימים איתם בתיקו בחוץ היינו בחיים עד הרגע האחרון, אז כן יש תחושת פספוס. אני יכול להבטיח כשחקן נבחרת שנעשה הכל כדי שזה ייראה אחרת בעתיד. אני לא אשים את האצבע על מה צריך לשנות כי יש פה מכלול של גורמים שיוצרים את התוצאה הזאת, זה לא נכון לעשות את זה. אני חושב שאנחנו כנבחרת צריכים באמת פשוט להשתדרג ולהיות שם עוד יותר ולאורך כל 90 הדקות. יש שחקנים שמגיעים במומנטום פחות טוב, אבל מאידך אני מאוד גאה בקמפיין הזה”.

הקשר התייחס לסוגיית הבוז למונס דאבור: “בסופו של דבר בתוך הנבחרת אנחנו יחידה אחת, כולם אחד בשביל השני, נותנים הכל אחד בשביל השני ואין לנו מקום אפילו להתייחס לזה, אין לי מה לומר מעבר לזה”. 

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */