רובלוקס (Roblox), ספקית משחקי אונליין ופלטפורמה לפיתוח משחקים וכלי הדרכה, זינקה בשבוע שעבר בכ-40% בוול סטריט. מה הוביל לזינוק ואיך זה קשור לחזון המטאברס (Metaverse) השאפתני של פייסבוק? וגם, אילו עוד מניות בלטו בשבוע שעבר ומדוע? ynet עושה סדר לקראת שבוע המסחר החדש שיפתח היום (ב') בבורסות ברחבי העולם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
אפליקציית רובלוקס
אפליקציית רובלוקס
אפליקציית רובלוקס
(צילום: shutterstock)
מניית רובלוקס זינקה בשבוע שעבר בעיקר בשל תוצאות יוצאות דופן לרבעון השלישי, שכללו גידול של 28% בהיקף ההזמנות, 31% במספר המשתמשים היומיים ל-47 מיליון ו-28% במשך הזמן אותו מבלים המשתמשים בפלטפורמה. בנוסף, הדו"חות סיפקו עדות לגידול בהיקף הלקוחות בגילי 18 ומעלה.
רובלוקס, בה המשתמשים יכולים ליצור עולמות משלהם, נחשבת לגרסא מוקדמת של המטאברס של פייסבוק - שהוא למעשה חזון ארוך טווח לאינטרנט כולו. הקהל העיקרי שלה הוא בני נוער שנוהגים לא רק לשחק בה, אלא גם לערוך מפגשים חברתיים ואפילו לצפות בהופעות חיות. פייסבוק מנגד, מנסה לתת פייט לפלטפורמות כמו של רובלוקס באמצעות פנייה לקהל יותר בוגר.
דיוויד בזוצקי, מנכ"ל ומייסד רובלוקס, התייחס לאחרונה בריאיון ל-CNBC לקשר בין הפלטפורמה לחזון של פייסבוק וטען כי "התוכנית העסקית שלנו חזתה את זה כבר לפני 17 שנה". מאז הנפקתה בחודש מרץ האחרון, זינקה מניית רובלוקס בכ-54% והיא עומדת כיום על שווי שוק של 62.27 מיליארד דולר.

רכישת וולט: מניית דורדאש ממשיכה לעלות

חברת משלוחי המזון דורדאש (DoorDash), הגדולה ביותר בארה"ב, השלימה זינוק של כ-23% בוול סטריט בשבוע שעבר. זאת, לאחר שהודיעה כי תרכוש את חברת משלוחי המזון העולמית וולט (Wolt) בעבור כ-8.1 מיליארד דולר.
3 צפייה בגלריה
אירופה גל קור שלג גרמניה ברלין שליח וולט
אירופה גל קור שלג גרמניה ברלין שליח וולט
שליח של וולט בגרמניה
(צילום: AFP)
עם פרסום ההודעה על הרכישה, מנכ"ל ומייסד דורדאש אמר כי "החבירה אל וולט תעמיק את מאגר הטאלנט האיכותי הקיים אצלנו ותאפשר להאיץ את צמיחתנו הבינלאומית, תוך התמקדות בשוק הרחב ביותר שלנו בארה"ב. אנו מצפים לתבונה, מומחיות, ומצוינות אופרטיבית של החברה המשולבת כדי להרחיב השווקים, לשפר את יעילות ההשקעות, להגדיל את הרווחיות הפוטנציאלית ולייצר ערך משמעותי עבור בעלי המניות שלנו".
גורם נוסף שהשפיע על העליות הוא ההכרזה על שיתוף פעולה עם חברת דולר ג'נרל (Dollar General), מהקמעונאיות המובילות בארה"ב, לטובת אספקת מוצרים באותו יום (Same Day Delivery) ללא מינימום הזמנה.
כמו כן, חברת המדדים האמריקנית MSCI הודיעה כי היא צפויה להכליל את דורדאש במדד US Large Cap 300 שלה, מה שצפוי להגדיל את העניין בחברה בקרב ומשקיעים ומכשירי השקעה שעוקבים אחרי המדד.

עוד בלטו במסחר בשבוע שעבר:

הערה: ההשקעה בשוק ההון עשויה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.