3 צפייה בגלריה
סה פינטו
סה פינטו
סה פינטו
(רויטרס)
גורמים בפורטוגל טוענים כי מכבי תל אביב בדקה את אפשרות החתמת המאמן ריקרדו סה פינטו, שאינו מועסק היום באף קבוצה, ואף נטען ע”י אותם גורמים כי “הצדדים מנהלים שיחות אך עוד אין בשלב הזה סיכום ביניהם”. ממכבי ת”א לא התקבלה תגובה בנושא עד כה. כזכור, שמו של הפורטוגלי בן ה-49 עלה כבר ב-ONE בכתבה אשר ניתחה את דפוס בחירת אנשי המקצוע ע”י ג’ק אנגלידיס, מי שנחשב כדמות מובילה גם בגיוס המאמן הזר הבא של הצהובים.
במועדון נמצאים בימים אלה בחופשה כתוצאה מהפגרה והשחקנים ישובו להתאמן בתחילת השבוע. בינתיים, אנגלידיס וברק יצחקי עובדים על סגירת המאמן הבא והשם של סה פינטו ללא ספק מעניין. מדובר בשחקן עבר שעשה קריירה ארוכה בספורטינג ליסבון, ריאל סוסיאדד וסטנדרד ליאז’ ואף היה חלוץ הנבחרת של מולדתו במשך מספר שנים. כמאמן התחיל את דרכו בספורטינג כמנהל מקצועי לתקופה יחסית קצרה לפני שהפך לעוזר מאמן בלירייה.
3 צפייה בגלריה
סה פינטו
סה פינטו
סה פינטו
(רויטרס)
בהמשך חזר לספורטינג כמאמן קבוצת הנוער וממנה קודם לקבוצה הבוגרת. במהלך הקריירה נדד במספר יעדים כאשר ביוון אימן בשלוש קדנציות שונות את אופי כרתים ואתרומיטוס, כולל בסמוך לתקופה בה ג’ק אנגלידיס וולדימיר איביץ’ עבדו ביחד בפאוק סלוניקי. הוא אף אימן בכוכב האדום בלגרד, לגיה ורשה, בראגה, ואסקו דה גמה ולאחרונה עבד בטורקיה בגאזיינטפ. סה פינטו נחשב למאמן הגנתי בגישתו.
הקריירה של סה פינטו מעט מוזרה, שכן לצד שמות גדולים ואף זכייה בגביע הבלגי עם ליאז’, הוא נחשב למאמן שברוב המקרים לוקח קבוצה באמצע העונה ובד”כ, גם לא ממשיך איתה לעונה הבאה. גם עתה הוא פנוי ובביתו למרות שבקיץ לא היה מחויב לשום מועדון והיה יכול לחתום. למרות זאת, נשאר ללא עבודה. אחד הסיפורים לגביו קשור לאקס הצהובים, פאולו סוזה, שהיה חברו לנבחרת בעבר ושניהם אף מיוצגים באותה סוכנות שחקנים ומאמנים.
3 צפייה בגלריה
ריקרדו סה פינטו
ריקרדו סה פינטו
ריקרדו סה פינטו
(רויטרס)
ב-2012 כאשר אימן את ספורטינג ליסבון, היא הובסה על ידי וידאוטון של פאולו סוזה בליגה האירופית 3:0 ולאחר המשחק הזה, סה פינטו פוטר. הקדנציה שלו בכוכב האדום בלגרד שבאה לאחר מכן הייתה מוצלחת כמאמן שהגיע באמצע העונה אך חילוקי דעות עם ההנהלה הובילו לעזיבתו. הוא אף היה המאמן שהחליף את ליטו וידיגל בבלננשש הפורטוגלית ב-2015. המאמן נחשב לכזה שלא מסיים קשרים עם קבוצות בצורה הכי טובה ומספר פעמים התפטר מיוזמתו, כך קרה באתרומיטוס, בבלננשש וגם בליאז’ אחרי הזכייה בגביע. את הטורקים עזב בקיץ האחרון לאחר חילוקי דעות עם ההנהלה.