3 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
טיילר דורסי
(איציק בלניצקי)
טיילר דורסי עושה חיל ביוון. הגארד האמריקאי שחתם באוגוסט באולימפיאקוס רושם מתחילת העונה ממוצעי נקודות מרשימים (13.9 נק’ למשחק ביורוליג, 13.4 בליגה היוונית), גבוהים יותר מאלה שהיו לו בשתי העונות האחרונות במכבי תל אביב.
היום (שני) התפרסם באתר הרשמי של אולימפיאקוס ראיון מקיף עם דורסי, בו הוא התייחס בהרחבה גם לתקופה בישראל, להגעה למכבי ת”א ולסיבה העיקרית לעזיבה – מבצע שומר החומות.
על עזיבת ממפיס מה-NBA וההגעה למכבי: "קשה לשבת בקצה הספסל, אבל אני חושב שזה הפך אותי למה שאני היום. אחרי ממפיס לא הייתה לי הצעה לחוזה מובטח לעונה שלמה, היו לי הצעות לחוזים קצרים ולא רציתי לעשות את זה. אז הלכתי למכבי ת”א לשנתיים. סבתא שלי ואמא שלי נולדו בישראל, אבל זו לא הסיבה שהגעתי למכבי. ראיתי את זה כהזדמנות טובה לשחק ביורוליג. זה כבר היה שלב מתקדם בחלון ההעברות, סוף הקיץ וזו הייתה הזדמנות נהדרת".
3 צפייה בגלריה
טיילור דורסי
טיילור דורסי
טיילור דורסי
(איציק בלניצקי)
לדורסי יש מילים טובות על ישראל באופן כללי, אבל מילים קשות על הסיבה העיקרית שהביאה לעזיבתו - מבצע שומר חומות מחודש מאי האחרון: "ישראל יפה ממש כמו ששמעתי שאנשים מתארים. האנשים ממש יפים שם. אבל המגפה והמלחמה הפכו את המצב לקשה מאוד עבורי. המלחמה הייתה הסיבה שעזבתי לפני תום העונה השנייה שלי שם. מעולם לא חוויתי משהו כזה לפני כן ולא הרגשתי בטוח”.
כזכור, דורסי היה השחקן הראשון שביקש לעזוב את הקבוצה במהלך המבצע והוא עזב עוד לפני הפסקת האש, ב-19 במאי, לפני שהצהובים הגיעו לשלבי ההכרעה בליגה. בראיון הוא הסביר למה הוא היה חייב לעזוב: “ראיתי את הרקטות בשמיים, הקשבתי להן. היו סירנות... זה היה משוגע. זה הגיע משום מקום ביום שקט אחרי אימון ובזמן שישבתי על הספה בביתי ראיתי את כל זה קורה. היו יותר מדי רקטות. יכולתי לראות הכל מהדירה שלי. זה היה מפחיד”.
3 צפייה בגלריה
פוסט הפרידה של טיילר דורסי ממכבי ת"א
פוסט הפרידה של טיילר דורסי ממכבי ת"א
פוסט הפרידה של טיילר דורסי ממכבי ת"א
(אינסטגרם)
הוא מספר שגם השילוב של הקורונה והשלכותיה, לצד הלחימה, לא עזר: "עברתי את כל זה לבדי. בלי המשפחה, בלי חברים. אף אחד לא יכול היה לבוא לישראל. זה היה סיוט עבורי, אפילו שעבור חלק מהאנשים זה היה נורמלי. לא יכולתי להתרגל לזה, לא יכולתי לקבל את זה כדבר נורמלי".