8 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי
(רויטרס)
יום חג בברצלונה. אחרי שהקטלונים הכריזו על מינוי צ’אבי למאמן, היום (שני) קשר העבר האגדי הוצג באופן רשמי בקאמפ נואו, חתם על החוזה שלו עד 2024 במגרש עצמו ודיבר במסיבת עיתונאים חגיגית יחד עם הנשיא, ז’ואן לאפורטה. המאמן שעזב את אל סאד מקווה לפתוח עידן חדש וחיובי בקבוצה החדשה-ישנה, שפתחה את העונה בצורה רעה מאוד. בארסה לא ניצחה אף קבוצה היום, וגם לא זכתה בתואר, אבל אלפי האוהדים שהגיעו והריעו לא זוכרים מתי בפעם האחרונה שמחו כל כך.
8 צפייה בגלריה
צ'אבי חותם ל חוזהו בברצלונה
צ'אבי חותם ל חוזהו בברצלונה
צ'אבי חותם ל חוזהו בברצלונה
(רויטרס)
צ’אבי אמר לערוץ הטלוויזיה של בארסה עוד בטרם דיבר במסיבת העיתונאים: “אני מגיע בתקופה רגישה, אבל מרגיש מוכן. אני יודע שנייצר התלהבות, הפרויקט הוא לטווח בינוני-ארוך, יש קבוצה שאפשר לעשות איתה דברים גדולים. בארסה פנתה אליי פעמיים בעבר אבל חשבתי שזה מוקדם מדי, אדרוש מהשחקנים הרבה באימונים. אקריב הרבה מחיי כדי שהכול יעבוד טוב, יש כישרון בקבוצה ואנסה להעביר מניסיוני כדי שנשיג תארים. יש בעיות כלכליות ומקצועיות, אבל בגלל זה אני כאן”.
8 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי
(צילום מסך מערוץ הטלוויזיה של ברצלונה)
המאמן החדש הוסיף: “קיבלתי שיחה מלאפורטה והוא אמר לי שצריכים אותי. קיבלתי המון הודעות תמיכה. אני מבטיח לאוהדים שאהפוך אותם לגאים, המאמץ באימונים יעלה. אני נמצא כאן כדי לעזור לשחקנים, זה המסר הראשון שלי אליהם. זה יתרון עבורי שאני מכיר מקרוב את פיקה, בוסקטס, אלבה, רוברטו וטר שטגן, ששיחקו איתי, אדרוש מהם יותר, הם צריכים להוביל את חדר ההלבשה, אבל כולם מתחילים מאפס”.
כשעלה למגרש בקאמפ נואו, צ’אבי התקבל לקול תשואות אדירות של הקהל ואמר בהתרגשות: “לברצלונה אסור לעשות תיקו או להפסיד, חייבים לנצח בכל משחק ולזכות בתארים. נעבוד קשה, זה רגע מאוד מרגש עבורי”.
צ'אבי שר עם האוהדים בקאמפ נואו
במסיבת העיתונאים אמר צ’אבי: “אני מודה לקבוצה על המאמץ שעשתה בשבילי. חזרתי הביתה, אנחנו במצב כלכלי קשה וגם מבחינה ספורטיבית זה לא הזמן הטוב ביותר, אבל צריכים להישאר יחד עבור האוהדים ולצמוח מזה. אני אסיר תודה לנשיא, אגיד לו שאנחנו ברצלונה וצריכים תמיד לשחק יפה. אנחנו המועדון הטוב בעולם, כולנו אוהדי בארסה”.
על ההשוואה לפפ גווארדיולה, הציפיות הגדולות והחיזורים מנבחרת ברזיל השיב המאמן: “זה כבוד עבורי שמשווים אותי אליו, לדעתי הוא המאמן הטוב בעולם, אני מבין שיש לחץ ושאני במועדון הטוב בעולם, התוצאות יקבעו אם אנחנו טובים או לא, אני שמח שיש הרבה ציפיות אבל נצטרך לעבוד קשה כדי לזכות בגביעים. ברזיל? רצו שאהיה מאמן הנבחרת אחרי המונדיאל בקטאר במקום טיטה, ושבטורניר עצמו אשמש כעוזר, אבל רציתי לבוא לפה”.
8 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי
(רויטרס)
על הפציעות בסגל, הסדר שיעשה בחדר ההלבשה וחידוש החוזה של אוסמן דמבלה אמר הספרדי: “ברור שזה מדאיג, ננסה למנוע את זה בהמשך ולראות מה הבעיה, כרגע יש הרבה שחקנים פצועים. החוקים? כמו בכל קבוצה, יהיו חוקים וערכים ברורים שיצטרכו ליישם, כי בלי זה אין קבוצה. כשלא היו חוקים הדברים לא הלכו טוב, זה לא שאני צריך להיות קשוח, פשוט צריך סדר. דמבלה? צריכים לדרוש ממנו יותר, הוא צריך לשמוח, יש לו את התנאים להצליח כאן, הוא יכול להיות ברמה עולמית וצריכים שחקנים עם מנטליות מנצחת. צריכים לעזור לו ואין ספק שרוצים לחדש לו חוזה”.
דעתו על הדרבי נגד אספניול ומה למד ממאמניו בעבר: “רוצים לנצח במשחק הזה, אנחנו לא ברגע אידיאלי בהיסטוריה שלנו אבל אנחנו מאוחדים, זה המועדון הקשה בעולם וצריכים לשכנע ולהצטיין. אני זוכר הרבה דברים מוואן חאל, לואיס אנריקה, פרנק רייקארד ופפ גווארדיולה, היה לי המון מזל, הם נתנו לי ניסיון, גם מיוהאן קרויף למדתי, זה ב-DNA שלי, כולם עשו היסטוריה עבור המועדון. למדתי גם מאמנים מענפים אחרים”.
8 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי
(רויטרס)
על הטקטיקה שלו ועזיבתו של ליאו מסי אמר הספרדי: “ננסה ללחוץ גבוה, לחטוף כדורים בחצי של היריבה, להיות אינטנסיביים וליצור מצבים. אני לא מגלה כאן שום דבר חדש כי זה ה-DNA שלנו. אנחנו ברצלונה. מסי? הוא לא כאן, הייתי חבר קרוב שלו, הוא שלח לי הודעה ואיחל לי בהצלחה, גם אני מאחל לו את הטוב ביותר, הוא השחקן הטוב בהיסטוריה, אבל השחקנים שפה צריכים לעשות את ההבדל במגרש”.
מי לדעתו של צ’אבי יהיה המנהיג הבא של ברצלונה אחרי מסי: “אני לא חושב שיהיה שחקן אחד שינהיג. בזמן שלי היו את ליאו, אינייסטה ופויול, אבל זה לא צריך להיות סביב שחקן אחד. כל אחד צריך לעזור לקבוצה ולהנהיג. אנחנו ניתן לשחקנים את הכלים המתאימים. מבחינתי, המגן הראשון שלי הוא החלוץ והחלוץ הראשון שלי הוא השוער. זאת הפילוסופיה של קרויף, הכול תלוי בכולם”.
8 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי
(רויטרס)
לאפורטה הוסיף: “זה יום היסטורי, מעולם לא ראינו הצגה כזאת של מאמן, האוהדים שמחו מאוד וכל הקרדיט לכך מגיע לצ’אבי. הוא בבית, השיג כאן הכול, לא רק כשחקן אלא גם כאדם. לכן זה יום נהדר עבור כל אוהדי בארסה וזה יום שייזכר בהיסטוריה של המועדון. היינו צריכים אותו, הלוואי שהיינו יכולים שיגיע לכאן בסיטואציה נוחה יותר, אנחנו כבר לא יכולים לחכות לדרבי, יהיה בסדר. יהיה לו גב מאיתנו בכל מצב”.
8 צפייה בגלריה
צ'אבי וז'ואן לאפורטה
צ'אבי וז'ואן לאפורטה
צ'אבי וז'ואן לאפורטה
(רויטרס)
יחד עם צ’אבי יצטרף מחדש לקבוצה גם ריקארד פרונה, כראש המחלקה הרפואית של המועדון. האחרון עזב את הקטלונים ב-2020 ומאז עבד בדובאי, כאשר ב’ספורט’ הקטלוני הבטיחו שיחזור מיידית לבארסה, שרופאיה נחלקו כישלון גדול העונה, וב’אס’ סבורים שהתהליך עשוי לקחת מספר חודשים.
8 צפייה בגלריה
ריקארד פרונה
ריקארד פרונה
ריקארד פרונה
(רויטרס)
בתוך כך, שעות לפני ההצגה של צ’אבי, מאמן מנצ’סטר סיטי, פפ גווארדיולה, נפגש עם ז’ואן לאפורטה בברצלונה, כשהשניים שיחקו גולף במסגרת אירוע צדקה של חואן קרלוס אונסואה, עוזרו של לואיס אנריקה לשעבר. מאמן אלופת אנגליה הגיע לקאמפ נואו וצפה מקרוב בהצגה של חניכו לשעבר.
איבן ראקיטיץ’, ששיתף פעולה עם “המהנדס” בעונתו הראשון בברצלונה, התייחס לחזרתו של הספרדי ללה ליגה: “אתם כבר יודעים איזו מערכת יחסים הייתה לי איתו. אני מאחל לו את הטוב ביותר, אלו חדשות מצוינות לא רק לבארסה אלא לליגה כולה. הייתי רוצה לעבוד איתו וללמוד ממנו יותר, אין לי ספק שעכשיו הקבוצה תצליח יותר והוא יעניק לה אוויר. מאחל להם בהצלחה”.
גם אנדרס אינייסטה בירך: “אני שמח בשבילך מאוד, מאחל לך בהצלחה ונמשיך ליהנות מברצלונה שלנו”.