שר במשרד האוצר חמד עמאר: אי אפשר להוריד מחירים בלחיצת כפתור
(צילום: אלכס גמבורג, נויל האריס)

בצל גל עליות המחירים לצרכן, השר במשרד האוצר ח"כ חמד עמאר התראיין הבוקר (יום ב') לאולפן ynet ואמר כי "אנחנו במשרד האוצר עושים הכל כדי לטפל בנושא, אבל אנחנו לא יכולים להוריד את המחירים בלחיצת כפתור".
כשנשאל מה הצעדים המתוכננים כדי לעצור את עליות המחירים ולטפל ביוקר המחיה הגבוה בישראל, השר עאמד הזכיר את ההישגים של הממשלה בהעברת התקציב וחוק ההסדרים וחזר שוב ושוב על כך שמדובר ב"תקציב החברתי ביותר".
1 צפייה בגלריה
חמד עמאר
חמד עמאר
חמד עמאר
(צילום: דוברות ישראל ביתנו)
אתם אומרים "תקציב חברתי" אבל זו בסך הכל סיסמא. אנשים משלמים הרבה יותר וכוח הקנייה שלהם קטן. "המטרה שלנו גם בחלק מהרפורמות בחוק ההסדרים היא להוזיל את המחירים כאן במדינת ישראל. על זה אנחנו עובדים, וצריך לזכור שאנחנו ממשלה בת פחות מחמישה חודשים שמנסה לפתור בעיות שהצטברו במשך שנים".
גם על השאלה מה מתכננים במשרד האוצר כדי להתמודד עם האיומים בהעלאות מחירים מצד הקמעונאים, שהרוויחו יפה במהלך משבר הקורונה, ענה השר כי "אנחנו מטפלים בנושא" ולא פירט. "אנחנו מכירים את הנושא ולכן נטפל בו, כבר התחלנו לטפל בו, ואני חושב שתוך תקופה קצרה נגיע לתוצאות טובות. אלה דברים שאי אפשר לפתור תוך יומיים או חודשיים".
נשמע שאתם לא יודעים להגיד מה אתם רוצים לעשות עם הקמעונאים. "אנחנו רוצים לטפל בכל הריכוזיות, ואנחנו עושים הכל כדי לטפל בנושא הזה".
עוד אמר השר כי "התחלנו במהלכים, חוץ מחוק ההסדרים שכולל את היבוא והרגולציה פרסמנו גם תוכנית בנושא עליית המחירים בדיור, ואי אפשר לעשות הכל בלחיצת כפתור. כל אזרח במדינת ישראל ירגיש את השינוי".
עוד הסביר כי "המצב קשה בגלל שאנחנו אחרי הקורונה, והמצב הכלכלי קשה לא רק בישראל אלא בכל העולם. כל הנושא של השינוע התייקר מאוד - להביא מכולה מסין לישראל היה עולה 6,000 דולר והיום עולה קרוב ל-13 אלף לאותה מכולה". על השאלה מדוע הירידה בשער הדולר לא מקזזת את ההתייקרויות האלה, העדיף השר לא לענות.