4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין ואיתי שגב
סקוטי ווילבקין ואיתי שגב
סקוטי ווילבקין ואיתי שגב
(איציק בלניצקי)
גורמים בכירים באיגוד הכדורסל פועלים להחזרת ליגת ווינר להיות תחת איגוד הכדורסל, במקום מנהלת הליגה, שמנהלת את הכדורסל בשנים האחרונות.
בישיבת הנהלת האיגוד שתתקיים ב-17 בנובמבר, יעלה לדיון לבקשת מספר חברים נושא החזרת ליגת העל בכדורסל לגברים לאיגוד הכדורסל. בנוסף, יתדיינו על כך שחברי הנהלה לא יוכלו לכהן בכפל תפקידים, כלומר גם במנהלת וגם באיגוד.
ל-ONE נודע שיש גורמים בכירים שמאסו ביחסים בין איגוד הכדורסל למנהלת. בין הצדדים היו חילופי דברים קשים ובאיגוד הכדורסל החליטו על מהלך דרמטי.
4 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
(רדאד ג'בארה)
ממנהלת הליגה נמסר: “המנהלת והקבוצות עייפו מהתעסקות בפוליטיקה ובמלחמות. המנהלת מנסה בכל זמן נתון לקדם ולשפר את ליגת העל בכדורסל ואף פנתה לחברה חיצונית על מנת להכין תוכנית למבנה וחזון הליגה בשנים הקרובות. המנהלת והאיגוד חתמו על הסכם באוגוסט 2020. המנהלת עומדת ותעמוד לכל אורך הדרך בהסכמים שלה ונשמח אם האיגוד יעמוד בהם גם, כשטובת הכדורסל הישראלי בלבד עומדת לנגד עיניו ולא מלחמות פוליטיות כאלה ואחרות”.
לאחרונה, יו”ר האיגוד, עמירם הלוי, כתב ליו”ר המנהלת, שמואל פרנקל: “לאחר שיחות עם יו”ר ומנכ”ל המנהלת, בהן סוכם כי נושא מספר העולות מהליגה הלאומית לליגת העל בתום עונת 2021/22 יעלה לדיון בדירקטוריון מנהלת הליגה, קיבלנו מכתב מיו”ר המנהלת. מכתב זה מכניס את איגוד הכדורסל למצב בעייתי לא נוכל להשלים איתו. מבקש מחברי הדירקטוריון לפעול לכינוס ודיון בנושא בהקדם”.
4 צפייה בגלריה
עמירם הלוי
עמירם הלוי
עמירם הלוי
(רדאד ג'בארה)
פרנקל הגיב: “ראשית, להזכיר לך שאנו פועלים על פי הסכם שנחתם על ידך ועל ידי ולכן לא מבין על מה אתה מלין. בהסכם בינינו, סעיף תשע אומר "היה ובשלב כלשהו, מכל סיבה שהיא, לא תממש לפחות אחת משתי הקבוצות אשר סיימה באחד משני המקומות הראשונים בליגה הלאומית, את זכותן לעלות לליגת העל, מכל סיבה שהיא יגיע ההסכם בנושא זה (עולות – יורדות) לסיומו, כך שליגת העל תמנה 12 קבוצות עם יורדת אחת ללאומית ועולה אחת מהליגה הלאומית. במקרה כזה תמיכת האיגוד תופסק החל מהעונה בה לא התממשה האפשרות של שתי עולות מהליגה השנייה לליגת העל.
לצערנו, האיגוד איבד את מחסום הסבירות וההיגיון הספורטיבי ופועל לשינו הסכמים חתומים, תוך כדי העונה עצמה. דבר שהיה בקונצנזוס שלא יעשה והדבר גם בא לידי ביטוי לפנייה ישירה לדירקטורים במנהלת, למרות כל הכתוב לעיל. כפי שכתבנו לכם מיד אחרי ישיבת האקזקוטיבה, לקחנו על עצמנו ללמוד ביסודיות את כל האפשרויות לשילוב קבוצות מהליגה הלאומית בליגת העל, בנוסף לנושאים נוספים שיעסקו באסטרטגיה שלנו לשנים הבאות והמלצות אלו יובאו לישיבת דירקטוריון המנהלת בעוד כחודשיים, ולאחריה ניפגש עם ראשי האיגוד כאשר אנו מגיעים מוכנים לאחר לימוד יסודי של הנושאים השונים”.
4 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
(רדאד ג'בארה)
פורסם לראשונה: 13:49, 09.11.21