קל לשנוא את קולבי קובינגטון, אפילו כיף. האיש תומך נלהב של דונלד טראמפ, בעל פה גדול ומעריץ של WWE, מסתכסך סדרתי עם לוחמים ואוהדים וגם, תאמינו או לא, חשף בטוויטר לפני כמה שנים ספוילרים לסרטי "הנוקמים" ו"מלחמת הכוכבים". הוא הפך בשנים האחרונות לאיש הרע ב-UFC, אחד שמחכים בפינה לנפילתו ורוצים ברעתו, אבל קובינגטון מתעלם מכולם ומתכנן נקמה מאז דצמבר 2019. האיש שעצר אותו אז הוא האלוף קמארו עוסמאן, אולי הלוחם הטוב ביותר בעולם כיום ושנוא נפשו.
לא תמצאו איבה גדולה יותר בין שני לוחמים, אל תאמינו לכל הטראש-טוק שקונור מגרגור מוכר לפני קרבות. הפעם זה הדבר האמיתי, זה הכי אישי שיש והחגורה היא רק הדובדבן על הקצפת. קיום האירוע במדיסון סקוור גארדן (בין שבת לראשון, 5:00) רק יתבל את אחד המפגשים המצופים ב-UFC. "לאוהדים מחכה פינוק ב'מכה' של האולמות, זה יהיה הקרב הגדול ביותר שהיה בארגון", הבטיח קובינגטון.
4 צפייה בגלריה
קולבי קובינגטון
קולבי קובינגטון
האיש שאוהבים לשנוא. קולבי קובינגטון
(צילום: AP)
הספוילר של קובינגטון ל"הנוקמים"

נבל נולד

כילד, קולבי קובינגטון (33) בלע כל מה שקשור לעולם הלחימה והעריץ את המתאבק האגדי ריק פלייר שידוע בשחצנותו. הוא לקח דמות בדיונית והפך אותה למציאות, אבל לא קיצר תהליכים וכבר בגיל 5 התחיל את דרכו במזרן ההיאבקות. אחרי שנחל הצלחה גדולה בתיכון, התקבל לאוניברסיטת אריזונה ופתח בסערה עם מאזן 0:34 בשנתו הראשונה. במקביל הסתבך עם החוק, אולי קיבל השראה משותפו לחדר באותו זמן, ג'ון ג'ונס, לימים אחד הלוחמים הגדולים בהיסטוריה ובעל עבר (והווה) פלילי בלתי נגמר.
ב-2007 קובינגטון נעצר על נהיגה בשכרות והושעה לשנה מפעילותו באוניברסיטה. "זו הייתה נקודת שפל בחיי, הלוואי שהייתי יכול להחזיר את הגלגל", הודה לאחר מכן. גם כשחזר לא מצא את עצמו ושוכנע לעבור לאוניברסיטת אורגון שם הפך לאול-אמריקן. למרות זאת, הוא המשיך לעשות צרות וב-2010 הואשם בהכאת שני אנשים אחרי ויכוח מילולי. למזלו ההאשמות בוטלו.
אחרי שסיים את הלימודים, המעבר ל-MMA היה חלק ונפתח עם מאזן מושלם של 0:8, שלושת האחרונים כבר היו במסגרת ה-UFC. אבל למרות שצבר ניצחונות בזה אחר זה, קובינגטון כמעט מצא את עצמו מחוץ לארגון. הסיבה? הוא נחשב למשעמם בזירה ומחוצה לה, מי היה מאמין. האמריקאי החליט על שינוי וקיבל השראה מהטראש-טוקר הטוב באותה תקופה, צ'ייל סונן, שהיה מומחה בקידום קרבות בזכות הפה הגדול ובדרך כלל גם גיבה זאת באוקטגון.
4 צפייה בגלריה
השראה עבור קובינגטון. ריק פלייר
השראה עבור קובינגטון. ריק פלייר
השראה עבור קובינגטון. ריק פלייר
(צילום: getty images)
קובינגטון ראה את הדרך של סונן, אך רצה לקחת את זה למקום אחר ולבנות דמות עמוקה יותר המבוססת על אישיותו. הוא התחיל לראות סרטונים של פלייר, זה שהוא גדל עליו, והתפעל מהיכולת שלו לשלהב אוהדים – בין אם הם היו בעדו או נגדו. "להרבה לוחמים אכפת ממה שחושבים עליהם, לי לא. אתה יכול לאהוב או לשנוא אותי, אבל אתה לא תרצה להחמיץ את מה שיש לי לומר", הסביר את הפרסונה שבנה. את הדמות הוא "השיק" בברזיל כשהביס את דמיאן מאיה, אגדה מקומית. "ברזיל, אתם חורבה. כולכם חיות מלוכלכות", גידף בראיון אחרי הקרב. להגנתו אמר שלפני כן צעקו לו "אתה הולך למות" והעליבו את משפחתו. "הגבתי במקום, לא אמרתי משהו שהוא לא נכון, בטח לא גזעני", הוסיף ולא ידע שבאותו רגע הנבל של ה-UFC נולד.
קובינגטון קיבל איומים על חייו ונעזר באבטחה כדי להגיע לשדה התעופה בשלום. במקביל, לוחמים ברזילאים רבים יצאו נגד האמירות הקשות שלו וגם חברי קבוצתו ביקרו אותו בטוויטר, מה שיצר את הקרע הראשוני עם כוכבים כמו חורחה מסווידאל, דסטין פורייה ואחרים. מי ששמח מיחסי הציבור הוא נשיא ה-UFC דיינה ווייט, שאמר: "לא חשוב לי מי אתה ומה אתה עושה, אני מוכר קרבות למחייתי. הקטע עם קולבי הוא שאני לא יודע אם זה אמיתי או לא. מצד שני, הוא באמת הלך לפגוש את הנשיא טראמפ והתרגש מזה".
אם הקטע של קובינגטון סביב ה-WWE מבוסס יותר על משחק ומסך עשן, הכמעט הערצה הזו לטראמפ מרגישה יותר אמיתית. אחרי שניצח ב-2018 עוד יריב ברזילאי, רפאל דוס אניוס, וזכה בתואר הזמני, הוא ביקש שטראמפ יעניק לו את החגורה בבית הלבן. חודשיים אחרי הקרב, זה אכן קרה. הקשר ביניהם המשיך כשהנשיא לשעבר התקשר לברך אותו אחרי ניצחון נוסף, וקובינגטון ניצל את ההזדמנות כדי לתמוך בחיילים האמריקאים וביקר את התנועה Black Lives Matter ואת לברון ג'יימס, אותו כינה "פחדן חסר עמוד שדרה".
הביקור של קובינגטון בבית הלבן
הציוץ של קובינגטון נגד לברון
"הוא צבוע גדול שאוהב לדבר על שני דברים: שוויון וצדק. איפה השוויון בהעסקת נשים סיניות בתנאי עבודה מחפירים ואחריות למרצ'נדייז שאתה מרוויח ממנו מיליונים, איפה השוויון?", אמר על כוכב הלייקרס. "איפה הצדק בכך שהוא מבקר את המדינה הגדולה בעולם - אמריקה - ולא מדבר על הונג קונג וסין. הוא הבובה שלהם".

משימה בלתי אפשרית

הדם הרע עם עוסמאן התחיל, כמובן, הרבה לפני שהשניים נפגשו בדצמבר 2019. במהלך קידום הקרב הם התעמתו מילולית מספר פעמים, קובינגטון אמר לניגרי שהמאמן שלו, שמת ב-2018, קיבל התקף לב בגללו ושהוא יצפה בקרב מהגיהינום. שניהם סיפקו הצגה באוקטגון, כשקובינגטון פתח טוב יותר עם סטרייקינג מוצלח, אבל האלוף חזר לעצמו וניצח בנוקאאוט טכני 50 שניות לסיום הסיבוב החמישי והאחרון. קובינגטון זעם על ההחלטה של השופט לעצור את הקרב וטען כי הוא הוביל בניקוד.
עכשיו, שנתיים מאוחר יותר, לקובינגטון מצפה משוכה גבוהה יותר מול יריב משודרג. עוסמאן ניצח מאז שלוש פעמים, כולל נוקאאוטים אדירים שביססו את מעמדו כלוחם המפחיד ב-UFC. אבל אם תשאלו את קובינגטון, שכזכור לא בוחל באמצעים, עוסמאן רימה. "אפשר ממש לראות מתי המומנטום השתנה. בעטתי לו בכבד והוא התלונן על פגיעה באזור המפשעה ולקח הפסקה, אחר כך טען שהכנסתי לו אצבע לעין רק כדי לקחת הפסקה", הסביר בראיון לקראת הקרב ועבר לפסים אישיים. "הוא בכלל לא ניגרי, הוא נולד בטקסס וקוראים לו מרטי עוסמאן. זה השם שהוא כתב כשניסה להתקבל לאוניברסיטה. הוא מעולם לא היה בניגריה".
4 צפייה בגלריה
עוסמאן וקובינגטון ראש בראש
עוסמאן וקובינגטון ראש בראש
התחיל צמוד. עוסמאן וקובינגטון ראש בראש
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
עוסמאן וקובינגטון, רגע אחרי שהקרב נעצר
עוסמאן וקובינגטון, רגע אחרי שהקרב נעצר
עוסמאן וקובינגטון, רגע אחרי שהקרב נעצר
(צילום: AP)
כמובן שקובינגטון יודע שהדברים שהוא אומר לא נכונים, אבל זה מה שמרתק אצלו. בצד המקצועי, יש תמימות דעים בקרב עולם ה-UFC על כך שהאמריקאי הוא היחיד שמסוגל לגבור על עוסמאן במשקל קל-בינוני. הניגרי נמצא ברצף מטורף של 14 ניצחונות בארגון ו-18 בכלל. ההפסד היחיד שלו היה ב-2013, הקרב השני בלבד בקריירה שלו. מאז הוא מחסל לוחמים בקלות ובגיל 34 הוא נראה בלתי עציר, כמעט גיבור על. וכולנו יודעים שהיחידים שמסוגלים להתמודד איתם הם הנבלים.