כשרות, צרכנות ומגבלת המזומן: כיצד הרפורמות ישפיעו על חיינו?

התקציב שאושר הוא מהגדולים בתולדות המדינה והוא כולל בתוכו הרבה רפורמות במגוון תחומים. בין היתר, יתאפשר ייבוא של מוצרים בעלי תקינה אירופית בלבד, ויצומצם השימוש במזומן לצורך עסקאות

זמן צפייה: 02:05

התקציב שאושר על ידי הממשלה הוא מהגדולים ביותר בתולדות המדינה והוא כולל בתוכו רפורמות רבות בשלל תחומים. בין היתר, החל מהשנה הבאה יתאפשר ייבוא של מוצרים לישראל שעומדים בתקינה האירופית בלבד, כלומר שהם לא דורשים ביצוע בדיקות בטיחתו נוספות בארץ שעלולות להעלות את המחיר, כאשר החיסכון לצרכן הישראלי יעמוד בשנה על 650 מיליון שקלים.

כמו כן, במסגרת התקציב וכחלק מהניסיון לצמצם את ההון השחור בישראל, החל מחודש אוגוסט הקרוב יחול איסור על תשלום במזומן של יותר מ-6,000 שקלים עבור עסקה בבית עסק.

כלים חד פעמיים
כלים חד פעמיים | צילום: shutterstock

בינואר 2023 צפויה לצאת לדרך רפורמת הכשרות, כאשר התווית "כשר" שתופיע על מוצר המזון או במסעדה לאו דווקא תגיע מרב העיר, אלא ממועצה דתית אחרת או מגוף פרטי, זאת כחלק מתהליך הייעול שהממשלה מקדמת במטרה להוריד את המחירים.

בנוסף, לאחר שהממשלה הטילה מס על כלים חד פעמיים, החל מינואר הקרוב הממשלה תגבה שקל וחצי על בקבוקים המכילים משקאות ממותקים. זאת ועוד, החל משנת 2025 תוטל אגרת הגודש על הכנסים לתל אביב ברכב פרטי. כמו כן, יבוטל מחיר המקסימום על חנייה, מה שיאפשר לעיריה לגבות כל סכום שהוא תמורת השימוש בחנייה בכחול לבן.