ההפסד של בית"ר ירושלים להפועל נוף הגליל (1:0) הוסיף עוד רובד לתמונה העגומה של פתיחת העונה במועדון. מקום 12, שני ניצחונות בלבד (מול עשרה שחקנים של הפועל חיפה ובדרבי מול הפועל ירושלים, הקבוצה החלשה בליגה), רק 8 נקודות בלבד (2 יותר מהפועל ירושלים). כנראה שהמספרים הללו ממחישים את הסיפור של בית"ר ירושלים בשנים האחרונות, ולשם השוואה, מאמן הולנדי אחר סיים את תפקידו במכבי ת"א עם מאזן דומה. אפילו עכברי הכדורגל הישראלי לא יוכלו לענות על השאלה מתי פוטרו שלושה מאמנים זרים בני אותו הלאום עוד לפני המחזור העשירי.
בית"ר לא הגיעה מוכנה לעונה הזאת, ולא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין את זה. משחק הגנה נרפה וחוסר משמעת טקטית של הקבוצה מהבירה הם רק חלק קטן מהבעיות שלה, אך הצרה העיקרית היא חוסר הוודאות במועדון, לא רק בנוגע להמשך העונה אלא לעתיד של בית"ר כולה בשנים הקרובות, כי נראה שאנחנו נמצאים בנקודת האל-חזור.
1 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר
(צילום: אורן אהרוני)
בית"ר ירושלים היא הקבוצה היחידה בליגה שחייבת את הקהל שלה איתה על מנת לצאת ממשבר, וכרגע היא במשבר לא פשוט. האוהדים שלה צמאים לקבוצה תחרותית יותר ולשחקנים שמחויבים לה. מגיעה להם בית"ר אחרת, חזקה יותר, כזו שנלחמת בצמרת ולא מדשדשת באמצע הטבלה ומטה.
לא בהכרח כל מה שמתאים לקבוצות הגדולות יתאים גם לבית"ר. במכבי ת"א זה היה ניהול אירופי, במכבי חיפה ובאר שבע מהפכות גדולות ובניית תשתית רחבה שתיתן אלטרנטיבה למכבי ת"א, ובבית"ר הקהל כבר הוכיח במקרים רבים שהוא התרופה. על מנת שלבית"ר יהיה עתיד עליה לשקם את הקשר עם הקהל, להתעסק רק בכדורגל ולא במה שמסביב ויד ביד עם האוהדים להצעיד את הקבוצה למקום שאליו היא ראויה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 07:08, 04.11.21